Публикуването на снимки, видеа и по-рядко мнения в социалните медии се превърна в доходоносен бизнес, като най-добрите създатели на дигитално съдържание в Instagram, TikTok и други платформи печелят милиони. Те обаче вече имат конкуренция - появяват се все повече виртуални инфлуенсъри.
Тези изкуствено създадени персонажи имат същото присъствие и сила като обикновените инфлуенсъри, но съществуват само в дигиталния свят.
RANT Casino са изчислили колко могат да спечелят тези виртуални инфлуенсъри за една година само от спонсорирани публикации в Instagram.
Колко биха печелели най-популярни виртуални инфлуенсъри годишно?
1. Lu do Magalu - 14,9 милиона евро
Първи в класацията е Lu do Magalu: звезда на социалните медии в Бразилия с над 6,4 милиона последователи в Instagram, създадена от бразилската търговска марка Magalu. Първоначално фокусирана върху съдържание като видеоклипове с разопаковане на продукти и ревюта на продукти от името на компанията, Лу сега споделя и неща от "живота си" и заема позиция по политически въпроси. Например Лу се застъпва за правата на LGBT общността. Лу вече не е просто инструмент за продажби, а напълно развит инфлуенсър.Като един от най-обичаните и добре познати инфлуенсъри в Бразилия, тази виртуална икона може да спечели над 14,9 милиона евро годишно само в Instagram.
2. CB на Casas Bahia - 7,5 милиона евро
Следващият в класацията е CB, друг продукт на бразилски гигант в търговията на дребно, този път на Casas Bahia. Подобно на Lu do Magalu, съдържанието на CB не е изключително за продуктова реклама на марката. Той споделя за любовта си към видеоигрите, филмите, мемовете и други със своите почти 4 милиона последователи в Instagram.Този анимиран виртуален тийнейджър има потенциала да спечели над 7,5 милиона евро само в Instagram.
3. Any Malu - 561 хиляди евро
Трети в класацията е Any Malu: виртуална инфлуенсърка, превърнала се в звезда на Cartoon Network, която има потенциала да спечели над 561 хиляди евро само от присъствието си в Instagram. Анимираната фигура от Бразилия има над 3 милиона абонати в YouTube, както и над половин милион последователи в Instagram.Първоначално създадена от продуцентската компания Combo Estúdio като маркетингов инструмент, Any Malu започва да прави видеоклипове в YouTube и сега е звездата на собственото си анимационно телевизионно шоу на Cartoon Network: O (sur)real mundo de Any Malu (на български: Въображаемият свят на Any Malu).
4. Noonoouri - 158 хиляди евро
Следва Noonoouri: икона на дигиталния стил, която предизвика сериозни вълнения в света на модата. Анимационният герой е работил с марки като "Кристиан Диор", "Валентино", MiuMiu, "Ким Кардашиян" и други. списък, за който повечето инфлуенсъри в реалния живот само мечтаят. Noonoouri привлича вниманието и към социалните проблеми и се застъпва за правата на животните сред своите над 400 хиляди последователи в Instagram.От своята платформа Instagram Noonoouri може да печели над 158 хиляди евро на година.
5. Leya Love - 139 хиляди евро
Следващият в класацията е виртуален инфлуенсър с по-голяма мисия: Leya Love е посланик на "Движението за световно осъзнаване" и насърчава своите 383 000 последователи в Instagram да приемат позитивността и да обичат планетата.С платформата, която е изградила чрез разпространение на своите положителни послания, виртуалната активистка и инфлуенсър може да прави по 139 хиляди евро годишно от Instagram.

В топ 10 са още виртуалната модна звезда от Токио Imma с 399 хиляди последователи и прогнозни годишни приходи от 135 хиляди евро, Qai Qai е на седмо място с 326 хиляди последователи и съответно около 121 хиляди евро годишно. На осмо място са Janky and Guggimon с милион последователи, но "едва" 104 хиляди евро годишен приход, следват Apoki (149 хиляди последователи, 91 хиляди евро) и Lechat (150 хиляди последователи и 87 хиляди евро).
RANT Casino използва паричния калкулатор на Instagram на Influencer Marketing Hub (както и броя на последователите в Instagram на всеки инфлуенсър, средния брой харесвания и средните публикации на месец). Чрез него те изчисляват колко пари могат да направят популярни виртуални инфлуенсъри от Instagram за една година, ако всичките им публикации бяха спонсорирани. Данните са събрани на 27 юли 2023 г. и са точни към тази дата, но подлежат на промяна, предупреждават анализаторите.
Публикуването на снимки, видеа и по-рядко мнения в социалните медии се превърна в доходоносен бизнес, като най-добрите създатели на дигитално съдържание в Instagram, TikTok и други платформи печелят милиони. Те обаче вече имат конкуренция - появяват се все повече виртуални инфлуенсъри.
Тези изкуствено създадени персонажи имат същото присъствие и сила като обикновените инфлуенсъри, но съществуват само в дигиталния свят.