Стартирайки от големите паркове от товарни автомобили, постепенно GPS базираните решения за управление обхванаха всички видове служебни автомобили, автобуси, а напоследък и селскостопански машини. Успехите, постигнати по отношение намалените разходи за консумативи, по-ефективни маршрути и други параметри, привлече към тези услуги и собствениците на лични автомобили.
Служебният автопарк
Основната цел на внедрените софтуерни решения за управление на автопарка целят да се намалят разходите по основните пера, свързани с наличния парк от служебни автомобили. Системите дават възможност за по-ефективно използване и на транспортните средства, и на човешкия, намаляване на злоупотребите при използването на служебните коли, по-успешно планиране на транспортната дейност. Допълнителни ползи от инсталираните многобройни датчици в колите, изпращащи данни в реално време към централизираната уеб базирана система, е повишавате сигурността и на автомобила, и на водача, тъй като всеки сигнал за потенциален дефект (напр. спаднало налягане в гума или неравномерна работа на двигателя) „повдига“ аларма в системата и изисква незабавно действие.
Все по-често много компании залагат на външни услуги за управление на автопарка, вместо да назначават специални хора за тази задача. Освен сваляне на разходите заради мащаба на услугите, подобни фирми успяват да намалят разходите на своите клиенти за различни консумативи, тъй като сключват рамкови договори със сервизи, доставчици на автомобилни гуми, магазини за аксесоари и др. Някои фирми комбинират проследяването на превозните средства с бърза и ефективна комуникация с водачите им, което води до по-високо качество при планирането и изпълнението на транспортните задачи. Пълноценното разпределение на ресурсите се повишава драстично, докато “нерегламентираното” ползване и загубите от зле-организираното време за работа – намаляват.
Застрахователните компании също са хвърлили поглед към този сегмент, а операторите комбинират свои SIM карти с GPS устройства и специални софтуерни модули. Мтел от над 15 г. предоставя подобна услуга чрез фирмата си GPS България, предоставяйки и сервизен модул за лесно и ефективно управление на дейностите по сервизното обслужване на автомобилите (поддръжка, застраховки, ремонти). Системата осигурява данни в реално време за зареждания с гориво от вериги бензиностанции Лукойл, OMV, Shell и Петрол.
През миналата година и Теленор пусна услугата „Автопарк Решения“, с която компаниите могат да наблюдават и контролират служебните си автомобили, да следят с каква скорост се движат те и накъде пътуват, при това - в реално време.
Услугите за управление на автопарка
са подходящи за клиенти от най-различни сектори, включително тежкотоварен транспорт, спедиторски фирми, автобусни превози, производство, строителни фирми, петролни компании, ЕРП и ВиК дружества (които разполагат с редица високопроходими автомобили, отзоваващи се на аварийни или планови ремонти), снегопочистващи и сметосъбиращи превозни средства, коли на пътна помощ. Тежката механизация като багери и земекопни машини също са кандидати за подобни услуги, кактто и фирми от минната и металургичната промишленост - един 220-тонен самосвал БЕЛАЗ 75306 например изразходва при работа в кариера по 965 л/100 км, а на празен ход – по 30 литра на час.
Подобно е положението и в земеделието, където специализирани софтуерни модули показват на собственика на машините (на компютър или смартфон), коя машина колко работа е извършила, кой механизатор работи с нея, какъв е разходът на гориво (дали е в икономия или преразход), с каква скорост се движи, колко процента от блока са обработени и каква част остава. Системата автоматично алармира при кражба на гориво, злоупотреби или опасност за неправилно извършване на агротехническото мероприятие.
Личният автомобил
Някои фирми предлагат цялостно обслужване на личните автомобили, обхващайки както услуги за регулярни ремонти и поддръжка, инцидентни сервизни дейности, така и годишни технически прегледи, изтичащи срокове на застраховка, завеждане на щети и др.
Подобни услуги се предлагат и от компаниите, даващи автомобили под наем като Херц, Иверо, Флийт Мениджър и др. Веригата бензиностанции Shell също се включи на пазара чрез своята карта euroShell Card. Освен за следене на разходите за гориво, тази карта може да се ползва от транспортните фирми за плащане на пътни такси и фериботни услуги, комбиниран превоз „камион върху влак“ (ROLA), пътна помощ и сервиз, при това навсякъде в Европа.
Стартирайки от големите паркове от товарни автомобили, постепенно GPS базираните решения за управление обхванаха всички видове служебни автомобили, автобуси, а напоследък и селскостопански машини. Успехите, постигнати по отношение намалените разходи за консумативи, по-ефективни маршрути и други параметри, привлече към тези услуги и собствениците на лични автомобили.
Служебният автопарк
Основната цел на внедрените софтуерни решения за управление на автопарка целят да се намалят разходите по основните пера, свързани с наличния парк от служебни автомобили. Системите дават възможност за по-ефективно използване и на транспортните средства, и на човешкия, намаляване на злоупотребите при използването на служебните коли, по-успешно планиране на транспортната дейност. Допълнителни ползи от инсталираните многобройни датчици в колите, изпращащи данни в реално време към централизираната уеб базирана система, е повишавате сигурността и на автомобила, и на водача, тъй като всеки сигнал за потенциален дефект (напр. спаднало налягане в гума или неравномерна работа на двигателя) „повдига“ аларма в системата и изисква незабавно действие.
Все по-често много компании залагат на външни услуги за управление на автопарка, вместо да назначават специални хора за тази задача. Освен сваляне на разходите заради мащаба на услугите, подобни фирми успяват да намалят разходите на своите клиенти за различни консумативи, тъй като сключват рамкови договори със сервизи, доставчици на автомобилни гуми, магазини за аксесоари и др. Някои фирми комбинират проследяването на превозните средства с бърза и ефективна комуникация с водачите им, което води до по-високо качество при планирането и изпълнението на транспортните задачи. Пълноценното разпределение на ресурсите се повишава драстично, докато “нерегламентираното” ползване и загубите от зле-организираното време за работа – намаляват.
Застрахователните компании също са хвърлили поглед към този сегмент, а операторите комбинират свои SIM карти с GPS устройства и специални софтуерни модули. Мтел от над 15 г. предоставя подобна услуга чрез фирмата си GPS България, предоставяйки и сервизен модул за лесно и ефективно управление на дейностите по сервизното обслужване на автомобилите (поддръжка, застраховки, ремонти). Системата осигурява данни в реално време за зареждания с гориво от вериги бензиностанции Лукойл, OMV, Shell и Петрол.
През миналата година и Теленор пусна услугата „Автопарк Решения“, с която компаниите могат да наблюдават и контролират служебните си автомобили, да следят с каква скорост се движат те и накъде пътуват, при това - в реално време.
Услугите за управление на автопарка
са подходящи за клиенти от най-различни сектори, включително тежкотоварен транспорт, спедиторски фирми, автобусни превози, производство, строителни фирми, петролни компании, ЕРП и ВиК дружества (които разполагат с редица високопроходими автомобили, отзоваващи се на аварийни или планови ремонти), снегопочистващи и сметосъбиращи превозни средства, коли на пътна помощ. Тежката механизация като багери и земекопни машини също са кандидати за подобни услуги, кактто и фирми от минната и металургичната промишленост - един 220-тонен самосвал БЕЛАЗ 75306 например изразходва при работа в кариера по 965 л/100 км, а на празен ход – по 30 литра на час.
Подобно е положението и в земеделието, където специализирани софтуерни модули показват на собственика на машините (на компютър или смартфон), коя машина колко работа е извършила, кой механизатор работи с нея, какъв е разходът на гориво (дали е в икономия или преразход), с каква скорост се движи, колко процента от блока са обработени и каква част остава. Системата автоматично алармира при кражба на гориво, злоупотреби или опасност за неправилно извършване на агротехническото мероприятие.
Личният автомобил
Някои фирми предлагат цялостно обслужване на личните автомобили, обхващайки както услуги за регулярни ремонти и поддръжка, инцидентни сервизни дейности, така и годишни технически прегледи, изтичащи срокове на застраховка, завеждане на щети и др.
Подобни услуги се предлагат и от компаниите, даващи автомобили под наем като Херц, Иверо, Флийт Мениджър и др. Веригата бензиностанции Shell също се включи на пазара чрез своята карта euroShell Card. Освен за следене на разходите за гориво, тази карта може да се ползва от транспортните фирми за плащане на пътни такси и фериботни услуги, комбиниран превоз „камион върху влак“ (ROLA), пътна помощ и сервиз, при това навсякъде в Европа.