Computerworld.bg
Computer World

Сергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в София

Computerworld.bg

© Computer World


Сингапурският специалист в областта на архивирането, възстановяването и защитата на данни създава свой голям инженерингов център в София, в който до 2-3 години трябва да работят над 200 високовалифицирани специалисти. Това обяви главният изпълнителен директор и съосновател на компанията Сергей Белоусов. В интервю за Computerworld той разказва за това как от Acronis са спрели избора си върху България и разказва за основните тенденции в сферата на бекъпа и защитата на данни.

Г-н Белоусов, разкажете повече за Acronis?

Acronis започва историята си като част от компанията Parallels в Сингапур през 2003 г. Тази година празнуваме своята 15-та годишнина. В началото компанията бе ориентирана само към бекъп решенията. Въпреки, че винаги съм бил по-големият акционер и председател на борда по това време фокусът ми повече бе насочен предимно към Parallels (тогава SW Soft).

Започнах да управлявам Acronis преди 5 г. Тогава компанията вече бе доста променена, имахме нов екип, стратегия, както и други продукти. Вече бяхме фокусирани не само върху бекъпа, но и върху защитата на данни и приложения.

В момента Acronis работят около 1000 души. Швейцарска корпорация сме, но управлението ни е базирани както в Сингапур, така и в Швейцария. Имаме 25 офиса в 18 държави, а продуктите ни се използват над 145 страни.

Acronis е в процес на създаване на свой развоен център в София. Разкажете повече за този процес?

Днес разполагаме с 21 души в България, а до две години възнамеряваме да се разраснем до 200-300. В момента набираме служители и се надяваме да съберем най-добрите таланти.

Занимаваме с най-горещите и интересни технологии като изкуствен интелект, дълбоко машинно учене, блокчейн, криптиране, ИТ сигурност, виртуализация и т.н.

Предлагаме на служителите си бонуси, като възможности за релокация. Разполагме с инженерингови центрове в Швейцария, САЩ и Сингапур. Паралелно с това обаче трябва да кажа, че възнамеряваме тук да е основното ни звено за разработка, т.е. най-интересните позиции ще са в България.

Как се спряхте на България и защо избрахте именно София?

Проучвахме в продължение на три години. Разгледахме всички страни в региона, включително Румъния, Полша, Чехия, Сърбия. Мисля, че България е най-добрият избор за нас. От една страна това поради факта, че вече разполагаме местен партньор, фирма T-Soft, който става част от Acronis.

Знаем, че ще трябва да внесем служители отвън, тъй като България не е голяма страна и голяма част от младите специалисти я напускат. Предпочетохме София в голяма степен именно защото предполагаме, че между 10 и 30% от служителите тук ще бъда чужденци. За да можем да ги убедим да работят за нас, трябва да направим така че пътуванията им до тук да са максимално удобни.

А какво негативно забелязвате в България?

В България ни харесва и се установяваме тук дългосрочно. Това, което ми прави впечатление обаче е сравнително слабият фокус върху образованието и науката.

Според мен, за да е успешна държава като България трябва да разчита именно на науката. Все пак, не разполагате с природни ресурси или стратегическо местоположение.

Нямате и особено много хора… Една Бангладеш например с съпоставима по размер с България, но там живеят 160 млн. души. Тук обаче хората са по-добре образовани. В тази връзка според мен трябва да се работи в посока реализиране на топ образование поне в отделни специалности.

Как за 15 г. се промениха предизвикателства, решавани от вашите продукти?

Мисля, че много от новите неща са добре забравени стари. Ако погледнете развитието в световен мащаб и ориентирането на хората към големите градове, то ще забележите ръст на престъпността, на болестите и т.н. Преди около 700 г. между 40 и 60 на сто от световното население е било унищожено от Черната смърт…

Същото се случва и в момента – налице са повече данни и повече устройства. В резултат е необходимо да се използват решение за пълна защита, взимащи предвид много вектори на атака. Също така един подобен продукт трябва да е лесен за употреба.

Не на последно място важността на ИТ решенията постепенно нараства. Хората вече са свикнали да разчитат на многобройните електронни устройства, които ги заобикалят.

Терминът “Големи данни” постепенно се променя от появата си преди около 20 г. Накъде вървят нещата според вас?

Мисля, че Големите данни са просто един израз. В крайна сметка това просто означава голямо количество данни. С увеличаването на количеството информация този термин постепенно изчезва.

Налице е ръст при необходимостта от анализиране на данните. Това вече е нещо ключово за осигуряване на конкурентно предимство, като нещата са такива в най-различни сфери, включително в областта на спорта.

Например ние считаме, че една от причините за недостатъчната ефективност на германския отбор на тазгодишното световно първенство по футбол е това, че там не са били използвани технологични решения на базата на компютърно зрение и изкуствен интелект. Немците разчитаха на обичайните стратегии, докато опонентите им таргетираха техни конкретни слабости.

Повечето ви клиенти са малки и средни по размер компании. Какви трудности срещат тези организации по отношение на бекъпа и защитата на своите данни?

Да, около 60 процента клиентите ни са малки и средни фирми. Големите компании разполагат с повече ресурси, по-големи ИТ отдели, различни служители, отговарящи за защита на данните и на инфраструктурата, както и с такива, които отговарят за анализите. Малките компании имат същите нужди, но често няма финансовата възможност.

Паралелно с това обаче компаниите трябва да са наясно, че за да са успешни след 5 или 10 години ще са им необходими данните, които събират в момента. Именно на тази база ще стъпят системите, използващи дълбоко учене, които ще играят ролята на бизнес съветници. Ако тези системи нямат от какво да се учат, то след няколко години съответните фирми може да не бъдат толкова конкурентни.

В България обаче повечето компании са още по-малки…

Така е. Ние сме тук най-вече, за да развиваме своя инженерингов център, но също така искаме и да развиваме бизнеса си в региона. Вярваме, че нашите продукти за подходящи за тукашните фирми, заради своят ефективност и надеждност. В този регион най-важната характеристика е именно ценовата ефективност.

Много малко бизнеси тук имат поведението на големи организации. Дори големите банки всъщност не са големи бизнеси, а по-скоро са средни по размер организации. Същото важи и за играчите от други сектори. Това което ги обединява е, че имат ограничени бюджети.

Какво според вас е бъдещето на бекъпа и защитата на данните?

Ние гледаме на себе си като на водопроводчици, например. Хората не се замислят, но ако в един съвременен град бъде прекъснато снабдяването с вода или електричество, то много бързо ще настъпи хаос.

Защитата на данните се превръща в нещо със споставима важност. Занапред очакваме още повече устройства и нарастваща стойност на информацията.

Що се отнася до технологиите, интересно е да се следи развитието на изкуствения интелект, блокчейн, както и на квантовите технологии.

Сингапурският специалист в областта на архивирането, възстановяването и защитата на данни създава свой голям инженерингов център в София, в който до 2-3 години трябва да работят над 200 високовалифицирани специалисти. Това обяви главният изпълнителен директор и съосновател на компанията Сергей Белоусов. В интервю за Computerworld той разказва за това как от Acronis са спрели избора си върху България и разказва за основните тенденции в сферата на бекъпа и защитата на данни.

Г-н Белоусов, разкажете повече за Acronis?

Acronis започва историята си като част от компанията Parallels в Сингапур през 2003 г. Тази година празнуваме своята 15-та годишнина. В началото компанията бе ориентирана само към бекъп решенията. Въпреки, че винаги съм бил по-големият акционер и председател на борда по това време фокусът ми повече бе насочен предимно към Parallels (тогава SW Soft).

Започнах да управлявам Acronis преди 5 г. Тогава компанията вече бе доста променена, имахме нов екип, стратегия, както и други продукти. Вече бяхме фокусирани не само върху бекъпа, но и върху защитата на данни и приложения.

В момента Acronis работят около 1000 души. Швейцарска корпорация сме, но управлението ни е базирани както в Сингапур, така и в Швейцария. Имаме 25 офиса в 18 държави, а продуктите ни се използват над 145 страни.

Acronis е в процес на създаване на свой развоен център в София. Разкажете повече за този процес?

Днес разполагаме с 21 души в България, а до две години възнамеряваме да се разраснем до 200-300. В момента набираме служители и се надяваме да съберем най-добрите таланти.

Занимаваме с най-горещите и интересни технологии като изкуствен интелект, дълбоко машинно учене, блокчейн, криптиране, ИТ сигурност, виртуализация и т.н.

Предлагаме на служителите си бонуси, като възможности за релокация. Разполагме с инженерингови центрове в Швейцария, САЩ и Сингапур. Паралелно с това обаче трябва да кажа, че възнамеряваме тук да е основното ни звено за разработка, т.е. най-интересните позиции ще са в България.

Как се спряхте на България и защо избрахте именно София?

Проучвахме в продължение на три години. Разгледахме всички страни в региона, включително Румъния, Полша, Чехия, Сърбия. Мисля, че България е най-добрият избор за нас. От една страна това поради факта, че вече разполагаме местен партньор, фирма T-Soft, който става част от Acronis.

Знаем, че ще трябва да внесем служители отвън, тъй като България не е голяма страна и голяма част от младите специалисти я напускат. Предпочетохме София в голяма степен именно защото предполагаме, че между 10 и 30% от служителите тук ще бъда чужденци. За да можем да ги убедим да работят за нас, трябва да направим така че пътуванията им до тук да са максимално удобни.

А какво негативно забелязвате в България?

В България ни харесва и се установяваме тук дългосрочно. Това, което ми прави впечатление обаче е сравнително слабият фокус върху образованието и науката.

Според мен, за да е успешна държава като България трябва да разчита именно на науката. Все пак, не разполагате с природни ресурси или стратегическо местоположение.

Нямате и особено много хора… Една Бангладеш например с съпоставима по размер с България, но там живеят 160 млн. души. Тук обаче хората са по-добре образовани. В тази връзка според мен трябва да се работи в посока реализиране на топ образование поне в отделни специалности.

Как за 15 г. се промениха предизвикателства, решавани от вашите продукти?

Мисля, че много от новите неща са добре забравени стари. Ако погледнете развитието в световен мащаб и ориентирането на хората към големите градове, то ще забележите ръст на престъпността, на болестите и т.н. Преди около 700 г. между 40 и 60 на сто от световното население е било унищожено от Черната смърт…

Същото се случва и в момента – налице са повече данни и повече устройства. В резултат е необходимо да се използват решение за пълна защита, взимащи предвид много вектори на атака. Също така един подобен продукт трябва да е лесен за употреба.

Не на последно място важността на ИТ решенията постепенно нараства. Хората вече са свикнали да разчитат на многобройните електронни устройства, които ги заобикалят.

Терминът “Големи данни” постепенно се променя от появата си преди около 20 г. Накъде вървят нещата според вас?

Мисля, че Големите данни са просто един израз. В крайна сметка това просто означава голямо количество данни. С увеличаването на количеството информация този термин постепенно изчезва.

Налице е ръст при необходимостта от анализиране на данните. Това вече е нещо ключово за осигуряване на конкурентно предимство, като нещата са такива в най-различни сфери, включително в областта на спорта.

Например ние считаме, че една от причините за недостатъчната ефективност на германския отбор на тазгодишното световно първенство по футбол е това, че там не са били използвани технологични решения на базата на компютърно зрение и изкуствен интелект. Немците разчитаха на обичайните стратегии, докато опонентите им таргетираха техни конкретни слабости.

Повечето ви клиенти са малки и средни по размер компании. Какви трудности срещат тези организации по отношение на бекъпа и защитата на своите данни?

Да, около 60 процента клиентите ни са малки и средни фирми. Големите компании разполагат с повече ресурси, по-големи ИТ отдели, различни служители, отговарящи за защита на данните и на инфраструктурата, както и с такива, които отговарят за анализите. Малките компании имат същите нужди, но често няма финансовата възможност.

Паралелно с това обаче компаниите трябва да са наясно, че за да са успешни след 5 или 10 години ще са им необходими данните, които събират в момента. Именно на тази база ще стъпят системите, използващи дълбоко учене, които ще играят ролята на бизнес съветници. Ако тези системи нямат от какво да се учат, то след няколко години съответните фирми може да не бъдат толкова конкурентни.

В България обаче повечето компании са още по-малки…

Така е. Ние сме тук най-вече, за да развиваме своя инженерингов център, но също така искаме и да развиваме бизнеса си в региона. Вярваме, че нашите продукти за подходящи за тукашните фирми, заради своят ефективност и надеждност. В този регион най-важната характеристика е именно ценовата ефективност.

Много малко бизнеси тук имат поведението на големи организации. Дори големите банки всъщност не са големи бизнеси, а по-скоро са средни по размер организации. Същото важи и за играчите от други сектори. Това което ги обединява е, че имат ограничени бюджети.

Какво според вас е бъдещето на бекъпа и защитата на данните?

Ние гледаме на себе си като на водопроводчици, например. Хората не се замислят, но ако в един съвременен град бъде прекъснато снабдяването с вода или електричество, то много бързо ще настъпи хаос.

Защитата на данните се превръща в нещо със споставима важност. Занапред очакваме още повече устройства и нарастваща стойност на информацията.

Що се отнася до технологиите, интересно е да се следи развитието на изкуствения интелект, блокчейн, както и на квантовите технологии.

Най-новото










Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК