Клиентите на Apple са похарчили 1,4 млрд. долара в AppStore само за седмица

Клиентите на Apple са похарчили 1,4 млрд. долара в AppStore само за седмица

Мария Динкова
204 прочитания

Клиентите на Apple са похарчили 1,42 млрд. долара за приложения между Бъдни вечер и Нова година, което e 16% увеличение спрямо 2019, съобщиха от компанията. Също така само за 1 януари са постигнати рекордни дневни продажби на приложения на стойност 386 млн. долара, с което се отбелязва годишно увеличение от 20%, пише CNN Business.

Сред iPhone потребителите най-популярните безплатни приложения са YouTube, Instagram, Snapchat, TikTok и Facebook Messenger. При платените челните места се заемат от приложението за редакция на снимки Facetune, приложението за създаване на работен график HotSchedules и приложението за прогноза за времето DarkSky.

За геймърите в топ 10 на безплатните игри влизат Mario Kart Tour, Call of Duty: Mobile и Fortnite. Мобилни игри като Minecraft, Color Bump 3D и Stardew Valley пък се нареждат сред първенците при платените приложения.

Все по-нормално става хората да харчат сериозни суми за приложения, а разработчиците на свой ред стават все по-изобретателни в откриването на нови начини за печелене на пари. Като цяло през 2019 App Store е донесъл на компанията 54,2 млрд. долара от продажби, което е с 16,3% повече в сравнение с предходната година.

В същото време потребителите на Android са похарчили в Google Play 29,3 млрд. долара, отбелязвайки ръст от 18,1% спрямо 2018, показват данните на Sensor Tower.

"Потребителите харчат повече като цяло в приложения. Също така повече приложения намират начини да монетизират съдържанието си по-ефективно", коментират от Sensor Tower.

От Apple уточниха, че от стартирането на AppStore през 2008 разработчиците са изкарали 155 млрд. долара, като една четвърт от тази сума е реализира само през 2019, като това са приходите, след като Apple взима своята част – между 15% и 30% от продажбата на приложения.

Миналата година технологичният гигант отдели сериозно внимание на услугите, бяха пуснати Apple Arcade, Apple News+, i Apple+ TV. "Въведохме няколко вълнуващи нови възможности за нашите клиенти, като същевременно наложихме стандарт за сигурност и неприкосновеност на данните", допълват от компанията.

Клиентите на Apple са похарчили 1,42 млрд. долара за приложения между Бъдни вечер и Нова година, което e 16% увеличение спрямо 2019, съобщиха от компанията. Също така само за 1 януари са постигнати рекордни дневни продажби на приложения на стойност 386 млн. долара, с което се отбелязва годишно увеличение от 20%, пише CNN Business.

Сред iPhone потребителите най-популярните безплатни приложения са YouTube, Instagram, Snapchat, TikTok и Facebook Messenger. При платените челните места се заемат от приложението за редакция на снимки Facetune, приложението за създаване на работен график HotSchedules и приложението за прогноза за времето DarkSky.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК