Компаниите трудно извличат максимална стойността от CRM системите

Компаниите трудно извличат максимална стойността от CRM системите

Използването на системите за управление на отношенията с клиентите остава "предимно непроменено" през последните няколко години, показва проучване на Salesforce

Мария Динкова
598 прочитания

Докато потребителските очаквания се променят, компаниите все повече разчитат на помощта на системите за управление на отношенията с клиентите (CRM), пише ITProPortal. Но извличането на максимални ползи от тези системи изглежда се превръща в предизвикателство, показва нов доклад на Salesforce.

На база на проучване сред почти 800 мениджъри и около 1500 CRM потребители в 15 държави от Salesforce установяват, че CRM платформите се използват, за да подпомогнат ръста на потребителите, бизнес продуктивността и устойчивостта, както и пазарната диференциация.

Същевременно обаче тези решения не могат да отговорят на очакванията, заради което използването им през последните няколко години "остава предимно непроменено".

Почти четирима от петима запитани вярват, че CRM системите трябва да поддържат целия жизнен цикъл при обслужването на клиентите - от откриването до ангажирането и задържането. В момента по-малко от половината могат да кажат, че именно такъв е случаят при тях. Освен това 73% твърдят, че CRM употребата е фрагментирана, като различните звена използват отделни системи, което превръща споделянето на информация между екипите в предизвикателство.

Докладът също така установява, че повечето фирми се затрудняват да поддържат добро потребителско изживяване, когато повечето от служителите работят отдалечено - ситуация, която може да се подобри, ако CRM системите са по-добре интегрирани и по-достъпни.

Сред различни предизвикателства, с които се сблъскват лидерите, най-значимите са свързани с продуктивността, достъпа на информация, а също така с комуникацията и координацията.

"Когато са обединени, достъпните CRM системи са централен инструмент за служителите, тъй като решенията по-добре могат да подпомагат отдалечения и гъвкав персонал, докато продължават да създават изключително потребителско изживяване за клиентите", заключва докладът. "И мениджърите могат по-лесно да адаптират стратегиите си за излизане на пазара във времена на промени или несигурност".

Докато потребителските очаквания се променят, компаниите все повече разчитат на помощта на системите за управление на отношенията с клиентите (CRM), пише ITProPortal. Но извличането на максимални ползи от тези системи изглежда се превръща в предизвикателство, показва нов доклад на Salesforce.

На база на проучване сред почти 800 мениджъри и около 1500 CRM потребители в 15 държави от Salesforce установяват, че CRM платформите се използват, за да подпомогнат ръста на потребителите, бизнес продуктивността и устойчивостта, както и пазарната диференциация.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК