Apple разхлабва хватката около пазара на приложения

Apple разхлабва хватката около пазара на приложения

Разработчиците ще могат да комуникират директно с клиентите си, за да споделят информация за начините на плащане извън iOS

Иван Гайдаров
561 прочитания

Apple се съгласи да разхлаби хватката си по отношение на възможностите и начина на разпространение на мобилни приложения и обеща по-голяма прозрачност на процесите по одобрението на апликациите. Това се случва като част от споразумение по групов иск, подаден от различни разработчици.

Apple постигна споразумение с американски разработчици, продаващи своите приложения чрез App Store, които заведоха съвместен иск в Калифорния през 2019 г., в който технологичният гигант е обвинен в монополно поведение спрямо тях.

Сделката позволява на Apple да запази някои от дългогодишните си практики, включително начисляване на 30% комисионна за приложения, продавани от разработчици, които печелят над 1 милион долара от App Store годишно, и 15% за тези, чийто годишни приходи от App Store са по-малко от 1 милион долара. Според компанията повече от 99% от разработчиците ѝ попадат във втората категория.

В замяна Apple прави важна отстъпка. Съгласно споразумението разработчиците могат да комуникират директно с клиентите си, за да споделят информация за начините на плащане извън iOS, например оферти за отстъпки, стига клиентите да се съгласят да се свържат с тях. Това отдавна е спорен въпрос, а отстъпката на Apple е косвено признание, че има логика в неотдавнашния законопроект на американския сенат, целящ да ограничи строгия контрол, налаган от Apple и Google върху най-големите магазини за приложения.

Друга мярка със съществено въздействие, която взима технологичният гигант, е създаването на Фонд за подпомагане на малки разработчици. За да се класират за финансиране, разработчиците не трябва да са спечелили повече от 1 милион долара през която и да е календарна година от 2015 г. насам в магазина на App Store в САЩ.

Отделно от това Apple стартира Партньорска програма за новини, за да актуализира своя бизнес модел за предлагане на новинарско съдържание. До началото на 2019 г. Apple News действаше като шоурум за повечето издатели-партньори на компанията, които можеха да изберат каква точно селекция от истории да направят достъпна за потребителите на Apple безплатно. Ако читателите обаче решат да се абонират за публикации чрез Apple, абонаментът се третираше като останалите абонаменти, продавани през App Store, което означаваше 30% комисионна. През 2019 г. платформата Apple News беше заменена от Apple News+, абонаментна услуга за 10 долара на месец, която беше пусната само в САЩ, Канада, Австралия и Великобритания.

Партньорската програма за новини ще направи така, че издателите да получават 15% отстъпка, ако читателят избере платен абонамент за вестник или списание чрез Apple News.

Apple се съгласи да разхлаби хватката си по отношение на възможностите и начина на разпространение на мобилни приложения и обеща по-голяма прозрачност на процесите по одобрението на апликациите. Това се случва като част от споразумение по групов иск, подаден от различни разработчици.

Apple постигна споразумение с американски разработчици, продаващи своите приложения чрез App Store, които заведоха съвместен иск в Калифорния през 2019 г., в който технологичният гигант е обвинен в монополно поведение спрямо тях.

Най-новото










Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК