Първа инвестиционна банка (Fibank) вече разполага с модерна изцяло онлайн система за обработка на потребителски кредити, като проектирането и внедряването на новата услуга е реализирано от Kyndryl България. Услугата вече е напълно функционална, като се използва от всички служители и във всички клонове на банката.
Потребителски заеми до 80 000 лева (41 000 евро) за срок до 10 години вече могат да бъдат отпускани изцяло онлайн и без компромиси в сигурността. Кредитополучателят се идентифицира чрез лична карта и селфи снимка, изпратена онлайн. "Така служителите могат да се съсредоточат върху директното обслужване на клиентите и да пестят време за повтарящи се транзакционни заявки", обясняват от банката.
Kyndryl е разработила решението, използвайки технология за автоматизация на работните процеси в бизнеса, като ще продължи да се занимава с текущото оперативно управление на системата. Оптимизирането на бизнес процесите е част от стратегията на Fibank за установяване на бърз, удобен и изцяло дигитален процес за получаване на потребителски кредити, което привлича повече нови и доволни клиенти, допълват от Fibank.

"Избрахме да си партнираме с Kyndryl България, защото това е световна компания, чиито технологични решения отговарят на високите стандарти на Fibank за внедряване на цифрови иновации в полза на клиентите, коментира за пресата Никола Бакалов, главен изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на Fibank. - Компанията ни помогна да оптимизираме услугата по кредитиране чрез дигитализация на работните процеси, елиминиране на ръчните операции, свързани с хартиени документи и постигане на по-високо ниво на сигурност в съхранението на данните на клиентите. Така съкращаваме значително етапите за кандидатстване и получаване на потребителски заем."
"Fibank като една от водещите банки в България автоматизира и дигитализира процеси, като по този начин значително подобри обслужването на клиентите си. Радваме се, че сме доверен партньор на Fibank в това дигитално начинание. Нашите експерти работят рамо до рамо с екипа на банката и ще продължим и по-нататък да внедряваме дигитални иновации и услуги. Тези финансови компании, които активно внедряват високоиновативни решения, ще бъдат много по-конкурентоспособни в бъдеще", допълва Александър Николов, управляващ директор на Kyndryl България.

Kyndryl се отдели от IBM в началото на ноември 2021 г., като тогава стартира офиса си и в България. "Kyndryl започва като доверен партньор на водещи компании в България и с местен екип с несравними технически умения и експертиза", коментира тогава Александър Николов, изпълнителен директор на Kyndryl България.
Специалистите на Kyndryl помагат на компаниите да трансформират своите бизнес и ИТ платформи, предлагат управление на инфраструктурата и приложни услуги, внедряват съвременни езици за програмиране и API интерфейси. Освен това те помагат за хибридна интеграция на данни и за консолидиране на работните натоварвания на Linux, прилагат предварителни анализи, DevOps, автоматизация и контейнери.
Първа инвестиционна банка (Fibank) вече разполага с модерна изцяло онлайн система за обработка на потребителски кредити, като проектирането и внедряването на новата услуга е реализирано от Kyndryl България. Услугата вече е напълно функционална, като се използва от всички служители и във всички клонове на банката.
Потребителски заеми до 80 000 лева (41 000 евро) за срок до 10 години вече могат да бъдат отпускани изцяло онлайн и без компромиси в сигурността. Кредитополучателят се идентифицира чрез лична карта и селфи снимка, изпратена онлайн. "Така служителите могат да се съсредоточат върху директното обслужване на клиентите и да пестят време за повтарящи се транзакционни заявки", обясняват от банката.