Специално издание

Digitalk Report | Digitalk&A1 Awards: Най-добрите IT проекти за 2021 г.

Март 2022

Digitalk Report | Digitalk&A1 Awards: Най-добрите IT проекти за 2021 г.

Март 2022

PDF

Smart Check е no code платформа за онбордване на компании от финансовия сектор

Радостин Богданов, главен технологичен директор (CTO) на технологичния хъб на MFG - Smart IT

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
1400 прочитания

Радостин Богданов е в Smart IT, част от MFG, от 2013 г. От 2015 г. е главен технологичен директор (CTO) на технологичния хъб. Професионалният му път минава през различни големи компании, а експертността му е в дизайна, менажирането и имплементирането на големи софтуерни решения. Освен техническо образование той има и диплома по бизнес администрация от Corvinus University of Budapest.

  • Как се роди необходимостта от платформата SmartCheck и какви нужди посреща тя?

Радостин Богданов: Всичко стартира преди няколко години с въпроса как да дадем технологична възможност на групата на MFG да навлезе на 80 пазара за една година. Сериозно предизвикателство. Затова започнахме да анализираме всеки аспект от бизнеса с техните краткосрочни и дългосрочни нужди и стратегии.

Така на практика се роди решението - кредитната система SmartCheck, която да замени и предходната, която беше започнала да трупа сериозен технически дълг. Новата система имаше два основни модула, които трябваше да отговорят на нуждата да сме достатъчно гъвкави и бързи в създаване на нови продукти и прилагането на различни стратегии, свързани с привличането и задържането на клиенти чрез прилагане на промоции. Всичко това е предоставено в ръцете на бизнеса, без това да налага намесата на програмист. Днес ние реализираме нещо още по-голямо. SmartCheck е no code платформа за онбордване на компании от финансовия сектор с разнообразни бизнес модели.

  • Какви технологии използвате за разработката на SmartCheck?

Радостин Богданов: В дизайна на продукта са заложени основни принципи за Platform Independency, Technology-agnostic и Modularity, което позволява новите компоненти и системи да бъдат разработвани от различни екипи с разнообразни технологични компетенции. Използваме Domain Driven подхода за проектиране и имплементация на новите системи и функционалности. Платформата е реализирана върху SOA архитектура с REST комуникация между системите в нея, като за по-комплексните приложения използваме Microservices с комуникация през Message broker (RabbitMQ).

Работим с технологии като .Net Core, Web API, Rabbit MQ/EasyNetQ/MassTransit, Docker, Kubernetes, OAuth 2.0, ELK Stack, Grafana/InfluxDB, EF, MS SQL/Mongo DB и други. А през последната година дори започнахме да интегрираме и екипи, които работят предимно на Java.

За UI използваме Polymer, ASP.Net MVC с JQuery, Microfrontends с React.

  • Кои са най-големите предизвикателства пред разработката на SmartCheck?

Радостин Богданов: Когато искаш да предложиш решение, което дава голяма гъвкавост в ръцете на крайния потребител, то в един момент се стига до една усложненост на решението. Търсим баланс между това продуктът да не е прекалено сложен за крайния потребител, но да е функционален и да носи добавена стойност, като му дава необходимия инструментариум в ръцете. Друго предизвикателство идва от интеграцията и синхронизацията на различни услуги, които са част от платформата. Разработването на такава платформа изисква различни експерти и ние сме в непрекъснато търсене на таланти. Работим и с редица партньори, с помощта на които създаваме финалното решение.

Удовлетворението да виждаме бизнесите, които ползват продукта ни, да постигат забележителни успехи благодарение на нашата платформа е огромно. От началото на пандемията финансовата индустрия беше подложена на редица регулаторни изисквания да променя продукти от днес за утре. В нашата група десетки нови продукти бяха създадени за дни, и то от самия бизнес, благодарение именно на инструментариума, който предлагаме. Бяха направени бързи интеграции с редица външни партньори, благодарение на които компаниите от групата успяха да увеличат каналите си за привличане на нови клиенти, да обменят информация с различни институции с цел прецизна оценка и профилиране на крайните клиенти, както и да автоматизират множество процеси.

С помощта на SmartCheck успяхме да централизираме и много услуги, което доведе до по-голяма ефективност за нашите партньори. Но най-вече благодарение на платформата всички компании в групата имат възможност да скалират своята дейност. Нашата платформа е част и от различни иновативни финтех продукти като Rilla - система от ново поколение за изцяло дигитално опериране на личните финанси. Но в групата на MFG има редица други дигитални бизнеси, от които нашата платформа е част и носи голямо конкурентно предимство. Пример за това е "Бяла карта" в България, която си партнира с А1 и заедно предоставят уникална услуга с кредитна карта на потребителите на телекома. Благодарение на SmartCheck само през декември бяха пуснати няколко нови продукта за крайните клиенти почти без намеса на експертите от Smart IT. Дигиталната дивизия, от която е част "Бяла карта", оперира на няколко пазара като Полша, Румъния и Испания, а през тази година ще навлезе и в САЩ.

  • Разработвате ли нови функционалности?

Радостин Богданов: Представете си Uber, но за кредитни консултанти или за финансови експерти в различни области. Поставили сме амбициозната цел да превърнем SmartCheck в платформа, с която всеки бизнес може да стартира с лекота операции в областта на финтех индустрията, като използва завършена модулна платформа с богата палитра от услуги. Хората в такава компания се онбордват с лекота и започват работа от днес за утре, като целият им инструментариум ще е в ръката им.

Как SmartCheck

обслужва експанзията на групата и бизнес моделите?

Неделчо Спасов, акционер в MFG: Когато искаш да намериш решение за всички предизвикателства в един бизнес с техните нюанси, си правиш къстъмизирана система. Този подход - специфична система, направена за нас, тествана в различни локации, в различни правни рамки и продуктова гама, ни помогна през 2020 година - с идването на пандемията и с рязката промяна на клиентското поведение - за седмица да сменим моделите и процесите в шест държави и да продължим да предоставяме много добра услуга.

Каква е инвестицията в платформата до момента?

Станимир Василев, акционер в MFG: Годишната инвестиция в Smart IT - човешки капитал, инфраструктура и технологии, надхвърля 12 милиона лева. По груби сметки за последните 4-5 години, в които усилията ни са насочени приоритетно към доразработването и усъвършенстването на SmartCheck, сме инвестирали близо 62 милиона лева. Aмбицията ни е с дигиталните бизнес модели на MFG Digital - дивизия на MFG, да обслужваме лесно, бързо и удобно над 11 милиона потребители в целия свят до 2025 г., което изисква сериозна технологична обезпеченост. Затова и тази ни инвестиция, започната още преди години, е правилният ход, който всеки ден ни доближава още по-близо до реализирането на бизнес амбициите и мечтите ни.

Smart IT е технологичният хъб, който осигурява работата на 8300 служители и компаниите в групата на MFG. Основен фокус е разработването на широко приложима no code модулна платформа за онбординг на финтех компании с различни бизнес модели. Работа на Smart IT дава конкурентно предимство на всички компании в групата на MFG с бизнес модели във финтех сектори като потребителско и бизнес кредитиране, кредитни и дигитални карти, P2P лендинг и други алтернативни финансови продукти и услуги. MFG е 100% българска група компании, чиято мисия е да осигури възможност за лесен достъп до финансиране на всеки без оглед на моментното им социално и финансово състояние.

Някои от компаниите в групата оперират на българския пазар от вече 17 години. Финтех екосистемата е активна в шест държави в Европа и планира мащабна геоекспанзия на ключови европейски пазари и поне на още един континент. В портфолиото на холдинга влизат компании и брандове като Easy Credit, "Бяла карта", Viva Credit, Fintrade, Агенция за контрол на просрочени задължения, Violeta, P2P лендинг платформата iuvo, моделът "купи сега, плати по-късно" NewPay, приложението за управление на лични финанси Rilla, приложението за мобилни разплащания Settle и др.

Радостин Богданов е в Smart IT, част от MFG, от 2013 г. От 2015 г. е главен технологичен директор (CTO) на технологичния хъб. Професионалният му път минава през различни големи компании, а експертността му е в дизайна, менажирането и имплементирането на големи софтуерни решения. Освен техническо образование той има и диплома по бизнес администрация от Corvinus University of Budapest.

  • Как се роди необходимостта от платформата SmartCheck и какви нужди посреща тя?

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото








84% от компаниите - жертва на кибератаки

84% от компаниите - жертва на кибератаки

  • 0
  • 171


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК