Nokia: SaaS моделът намалява ИТ разходите с 25% за пет години

Nokia: SaaS моделът намалява ИТ разходите с 25% за пет години

Предимствата на софтуера-като-услуга включват по-ниски първоначални инвестиции, постоянен достъп до най-нов софтуер и възможност за по-бързо стартиране на нови услуги

Иван Гайдаров
302 прочитания

Доставчиците на комуникационни услуги биха могли да намалят своите ИТ разходи с около 25% за пет години, ако възприемат SaaS (Software-as-a-Service) модели за доставка и потребление на софтуер, става ясно от доклад, изготвен от Analysis Mason по поръчка на Nokia. От доставчика със седалище във Финландия отбелязват, че прогнозираното намаление е в сравнение с разходите при традиционния локален модел, при който телекомуникационните оператори купуват, управляват и поддържат собствена хардуерна и софтуерна инфраструктура.

Марк Бън, старши вицепрезидент по облачните и мрежовите услуги в Nokia, отбелязва, че има "силни оперативни и финансови аргументи" за преминаване към SaaS услуги и загърбване на "старата практика за закупуване на персонализиран софтуер за анализи, сигурност и други функции, които се изпълняват на скъпа, сложна, инфраструктура на място".

Analysys Mason посочват потенциалните предимства на SaaS, включително по-ниски първоначални инвестиции, постоянен достъп до най-нов софтуер и възможност за по-бързо стартиране на нови услуги. Изследователската компания също така установява, че разходите на доставчиците на комуникационни услуги за SaaS са представлявали 5% от общите им оперативни разходи през 2019 г., като се очаква до 2023 г. този дял да достигне 11%.

Джъстин ван дер Ланде, директор по изследванията в Analysis Mason, отбелязва, че операторите трябва да вземат предвид редица фактори, когато обмислят новите възможности, които предлага SaaS моделът.

"В много сценарии влиянието на дългосрочните софтуерни разходи, свързани със SaaS, може да бъде ограничено, ако комуникационните доставчици вземат предвид значителните спестявания в други области, както и намаленото време за създаване на нови услуги", обяснява той и добавя, че SaaS моделът има потенциала да премахне "дългогодишни проблемни точки" като необходимостта от планиране на ресурси за центрове за данни и управлението на сложни ИТ среди.

Доставчиците на комуникационни услуги биха могли да намалят своите ИТ разходи с около 25% за пет години, ако възприемат SaaS (Software-as-a-Service) модели за доставка и потребление на софтуер, става ясно от доклад, изготвен от Analysis Mason по поръчка на Nokia. От доставчика със седалище във Финландия отбелязват, че прогнозираното намаление е в сравнение с разходите при традиционния локален модел, при който телекомуникационните оператори купуват, управляват и поддържат собствена хардуерна и софтуерна инфраструктура.

Марк Бън, старши вицепрезидент по облачните и мрежовите услуги в Nokia, отбелязва, че има "силни оперативни и финансови аргументи" за преминаване към SaaS услуги и загърбване на "старата практика за закупуване на персонализиран софтуер за анализи, сигурност и други функции, които се изпълняват на скъпа, сложна, инфраструктура на място".

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК