Една трета от Android приложенията са спрени заради GDPR

Pixabay.com
geralt

Една трета от Android приложенията са спрени заради GDPR

Учени от 4 университета изследват данните от 4.1 милиона приложения в Google Play

Владимир Владков
687 прочитания

Pixabay.com

© geralt


Нов доклад на група учени от 4 университета показва, че регламентът GDRP на Европейския съюз е довел до сериозно намаляване на броя приложения в Google Play, както и до увеличени разходи и намалени приходи за разработчиците на тези приложения.

Общият регламент за защита на личните данни е ключов фактор за това защо уебсайтовете днес са толкова досадни за използване, тъй като изскачащите прозорци са задължителни. Това е оказало сериозен ефект върху магазина за приложения Google Play след приемането на регламента през 2018 г., показва документът, озаглавен "GDPR и изгубеното поколение иновативни приложения". Документът е написан от група учени - Ребека Янсен от ZEW - Манхайм, Майкъл Кумър от Университета на Източна Англия, Райнхолд Кеслер от Цюрихския университет и Джоел Валдфогел от Университета на Минесота.

За проучването са били използвани данни за 4,1 милиона приложения в Google Play от 2016 до 2019 г. Общото заключение на учените е, че GDPR е довел до спирането на около една трета от наличните в магазина приложения, а през тримесечията след влизането в сила на регламента пускането на нови приложения е намаляло наполовина.

Изводите от документа са групирани в пет части:

  • На първо място, GDPR рязко е намалил броя на наличните в магазина приложения чрез два механизма. При влизането му в сила GDPR е ускорил спирането на над една трета от наличните приложения, а в същото време новите приложения са спаднали с 47,2%, което на практика е "създало цяло загубено поколение от приложения".
  • На второ място, заради непредсказуемостта за успех на дадено приложение спадът при въвеждането на нови приложения е предотвратил стартирането както на изключително успешни, така и на неуспешни приложения. Броят на приложенията, достигащи десет хиляди или дори 100 хиляди кумулативни инсталации в рамките на четири тримесечия след публикуването им, е спаднал почти толкова, колкото е и общият спад.
  • Трето, приложенията са станали не толкова натрапчиви след GDPR, въпреки че спадът на тази натрапчивост отчасти е продължение на съществуваща тенденция.
  • Четвърто, средното използване на едно приложение се повишава за онези мобилни програми, пуснати след налагането на GDPR, които съответстват на изискванията на регламента, но това повишава разходите за разработка.
  • Пето, използвайки структурния модел, оценката на учените е, че пониженият процент на въвеждане на приложения в епохата след GDPR ще доведе до дългосрочно намаление с 32 процента на активните потребители и до 30,6% намаляване на общата употреба, следователно и на приходите.

Документът споменава, че тези ефекти не са били целта на GDPR, и не определя дали идеята на регламента е добра или не, просто учените са идентифицирали тези въздействия.

Като обобщение документът посочва: "Каквито и да са ползите от защитата на поверителността чрез GDPR, изглежда, че те са придружени от значителни разходи за потребителите, от намален избор на приложения, а за производителите - намалени приходи и увеличени разходи."

Контрааргументът е, че ако GDPR си вършеше работата добре, жертви трябваше да са онези приложения, които не отговарят на неговите изисквания за защита на данните. В крайна сметка може би потребителят ще е по-доволен с по-малко приложения, които спазват регулацията, отколкото с повече приложения, които не я спазват.

Също така може да се твърди, че по-високите разходи за разработка и по-малкият брой приложения са цената, която си струва да се плати. Но основният извод на документа е, че има непреднамерени последици от регламента, които оказват влияние върху размера и жизнеността на пазара за приложения, особено на Google Play.

Нов доклад на група учени от 4 университета показва, че регламентът GDRP на Европейския съюз е довел до сериозно намаляване на броя приложения в Google Play, както и до увеличени разходи и намалени приходи за разработчиците на тези приложения.

Общият регламент за защита на личните данни е ключов фактор за това защо уебсайтовете днес са толкова досадни за използване, тъй като изскачащите прозорци са задължителни. Това е оказало сериозен ефект върху магазина за приложения Google Play след приемането на регламента през 2018 г., показва документът, озаглавен "GDPR и изгубеното поколение иновативни приложения". Документът е написан от група учени - Ребека Янсен от ZEW - Манхайм, Майкъл Кумър от Университета на Източна Англия, Райнхолд Кеслер от Цюрихския университет и Джоел Валдфогел от Университета на Минесота.

Най-новото



Технологиите в модната електронна търговия през 2023

Технологиите в модната електронна търговия през 2023

  • 0
  • 108







Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК