Кои са ключовите фактори за създаването на софтуерни приложения, които поставят хората в центъра на преживяването? На този въпрос отговарят от Progress, като посочват, че съвместната работа между специалистите от различните екипи, приспособяването на продуктите за хората с различни възможности и редовното валидиране на процесите, стоящи зад автоматизираните решения, са в основата на по-лично и близо взаимодействие с приложенията.
"През последните две години и половина се случиха редица трансформации в начина ни на живот и ролята на технологиите в него, коментира Светлин Николаев, директор "Иновации и потребителско преживяване" в Progress. Необходимостта от повече свързаност доведе до повече инструменти за съвместна работа, нови дигитални канали, силно чувство за общност и емпатия. Хората вече очакват софтуерните продукти, които ползват, не просто да им помагат по-бързо и по-лесно да свършат работата си, а и да са насочени лично към тях - към техните предпочитания, различия, емоции дори."
Въпреки че термините "софтуер с фокус върху човека" и "потребителско преживяване" често се използват като взаимно заменяеми, те са различни, обясняват от компанията. Създаването на софтуер с фокус върху човека взема под внимание навиците и поведенческите модели на хората, които биха ползвали продукта. Това включва подробно проучване на техните характеристики и особености. Създаването на потребителското преживяване е практическото приложение на резултатите от тези проучвания в крайния софтуерен продукт, обяснява още Николаев.
Ето и трите ключови фактора за създаването на софтуерни приложения, които поставят хората в центъра на преживяването според Progress:
Целият екип е отговорен за преживяването на хората с продукта
От дизайн през разработка до тестване и поддръжка - всички в процеса по създаването на приложения са отговорни за повишаването на качеството на преживяването и стойността за потребителя. Необходимо е всички заедно да се потопят в начина на живот и мислене на реалните хора и да разберат техните уникални нужди, мотивация и предизвикателствата, с които се сблъскват. За да са сигурни, че улавят точно всеки нюанс, създателите трябва непрекъснато да търсят обратна връзка и да включват подобрения. Целта е да се създаде продукт, който е не само високотехнологичен, но и който хората с готовност ще приемат и ползват.Приспособеността на продуктите за хора с различни възможности носи неочаквани ползи
Приспособеността на продуктите към хора с различни възможности може да донесе ползи на всички потребители. Представете си родител, който може да работи само с едната си ръка, защото с другата държи детето си, или барман, който се намира в шумна среда и не може да чуе клиентите си. Софтуерните решения, включващи функционалности, които адресират подобни ограничения, помагат не само на тези в нужда, но на всички хора да бъдат по-продуктивни. Все повече компании ще осъзнават и че чрез тях могат да привлекат нови клиенти и дори да навлязат на нови пазари.Процесите за автоматизирани решения трябва да се проверяват често за обективност
Живеем в ерата на автоматизацията и прогнозните алгоритми. Функционалостите на продуктите за автоматизирано генериране на различни действия се свеждат до машинно самообучение и изкуствен интелект. Макар и да изглеждат обективни, технологиите могат да "носят" предразсъдъци, често неосъзнавано от нас. Преди няколко години стана ясно, че вътрешната система на Amazon за автоматизирана оценка на резюмета на кандидати е показвала предпочитания към хора от мъжки пол. Това се е случило, защото компютърният модел е бил обучен да оценява кандидатите чрез наблюдение на тенденциите при резюметата, подавани в Amazon в 10-годишен период. Тъй като повечето са били от мъже, системата си е направила заключението, че тези кандидати са предпочитани. Такива случаи стават все по-чести, което налага по-строгата валидация и проверка на процесите при автоматизирано вземане на решения.Кои са ключовите фактори за създаването на софтуерни приложения, които поставят хората в центъра на преживяването? На този въпрос отговарят от Progress, като посочват, че съвместната работа между специалистите от различните екипи, приспособяването на продуктите за хората с различни възможности и редовното валидиране на процесите, стоящи зад автоматизираните решения, са в основата на по-лично и близо взаимодействие с приложенията.
"През последните две години и половина се случиха редица трансформации в начина ни на живот и ролята на технологиите в него, коментира Светлин Николаев, директор "Иновации и потребителско преживяване" в Progress. Необходимостта от повече свързаност доведе до повече инструменти за съвместна работа, нови дигитални канали, силно чувство за общност и емпатия. Хората вече очакват софтуерните продукти, които ползват, не просто да им помагат по-бързо и по-лесно да свършат работата си, а и да са насочени лично към тях - към техните предпочитания, различия, емоции дори."