Данните често са определяни като петрола на XXI век, за да се илюстрира ключовото им значение за днешния бизнес. Те имат потенциала напълно да променят начина на работа, като помагат за взимането на информирани решения, задълбочават разбирането на клиентите, продуктите и пазарите, а също така ускоряват постигането на целевите резултати. Данните вече трансформират всеки един аспект от организациите - от стратегическия и бизнес модела, през маркетинга и разработката на продукти, до човешките ресурси и операциите.
Обемът и скоростта на информацията, генерирана от бизнеса, нараства експоненциално, като вече за организациите са достъпни не само фирмени данни, но и такива от трети страни. Затова сега навлизат все повече модерни инструменти за организиране, управляване и анализиране на информацията, а начинът, по който компаниите работят с данните си, е ключов фактор за поддържане на конкурентно предимство в днешната дигитална ера. Фирмите, които бързо капитализират потенциала на този безценен ресурс често получават предимството на първия, което им позволява да иновират по начини, които са трудни за повтаряне.
Ако данните бъдат подложени на адекватен анализ и обработка, това може да доведе до ново генерално разбиране за поведението на клиентите, до по-точни ръководни решения и до подобрено управление на риска. Вследствие на засиленото използване на големи обеми от данни можем да очакваме от организациите да се трансформират напълно, използвайки ефективно получените знания в разработката на продукти и услуги, във взаимодействието с клиентите, служителите и всички участващи страни.
Всичко това вече е добре известно. Онова, което все още носи неизвестни, е начинът, по който бизнесът се справя с предизвикателствата, неизменно произтичащи от този процес. Несъмнено, внедряването на правилни технологични решения, е един от ключовите фактори за успех. Всяка организация потенциално е изправена пред "опасността" просто да съхранява данните си като неизползван ресурс, без да ги анализира и да генерира реална стойност от тях. И това е валидно както на глобално ниво, така и на локалния български пазар. Решения за преодоляване на този проблем съществуват и за част от тях ще чуем на 12 октомври на форума Turn data chaos into value, организиран от "Хюлет Пакард Ентърпрайз, управляван от Селектиум".
Бизнес стойност в аванс
Statista прогнозира тази година светът да създаде 97 зетабайта данни, а до 2025 г. те да достигнат вече 181 зетабайта. За сравнение - само преди пет години информацията, която сме генерали, копирали и потребявали в света е била едва 26 зетабайта (през 2017 г.), а преди началото на пандемията - 41 зетабайта.През 2020 г. количеството създадени и репликирани данни достигна нови рекорди, като растежът надскочи очакванията заради силното търсене вследствие на локдауните, които принудиха много хора да работят и учат от вкъщи, а също така да използват по-често опциите за домашно забавление. Всъщност не е изненадващо, че 90% от световните данни са генерирани само през последните две години, като те се разпространяват на повече устройства, приложения и облачни платформи, както и в повече формати.
Този бърз ръст на данните в отделните организации и индустрии доведе до поскъпване на възможностите за тяхното управление и защита. Традиционните сторидж решения бързо достигнаха своя капацитет, увеличавайки натиска върху бюджета. Освен това бекъпите, решенията за възстановяване при бедствия и архивирането на наборите от данни също отбелязаха ускорен ръст и изискват повече усилия за управление и инфраструктура. На този фон не е изненадващо, че компаниите се затрудняват да проследяват данните си, да разберат къде се съхраняват и да контролират кой има достъп до тях.
Това неминуемо води до момента, в който бизнесът разполага с огромно количество сурова информация, която продължава бързо да се увеличава и да се съхранява в множество различни системи в рамките на организацията. За да може обаче да бъде извлечена истинската стойност от тези данни, то те трябва да бъдат "рафинирани", подобно на петрола, или с други думи - разпределени, обработени и анализирани по най-правилния начин.
Тук се намесва глобалния технологичен лидер Hewlett Packard Enterprise (НРЕ), предлагайки решения за съхранение, обработка, контрол и анализ на данните, за да помогне на бизнеса бързо и ефективно да се справи с новите предизвикателства, пред които е изправен.
Софтуерното решение HPE Ezmeral е cloud-native аналитична lakehouse платформа, предназначена да оптимизира всички процеси по обработка на данни и да помогне на компаниите да увеличат максимално своя изчислителен потенциал, както и да ускорят дигиталната си трансформация. HPE Ezmeral включва пълно портфолио от управление на контейнери, AI/ML базирани анализи контрол на разходите, ИТ автоматизация и сигурност. ИТ компаниите могат да използват някои от тези приложения, за да автоматизират, оптимизират, поддържат и управляват инфраструктурата си, както и да осигурят сигурна среда за всички данни. В допълнение решението може да се използва и базирано на модела "ИТ като услуга" (as-a-service model), предлагайки най-доброто и модерно потребителско изживяване в сферата на облачните изчисления от всяка точка на света.
А ето и по-конкретно какви възможности предлага HPE Ezmeral:
- Платформата е универсален инструмент, който може да работи върху всяка инфраструктура - традиционна (bare metal), виртуализирана, така и облачна - без предпочитания към производителя или доставчика. Тя позволява на потребителите да съхраняват и обработват данните навсякъде - в периферията (т.нар. Edge), в собствени или наети центрове за данни и в публични или частни облачни среди.
- Решението позволява да се провеждат както на традиционни (наричани още batch) анализи, така и на онлайн анализи, без да се налага дублиране на инфраструктурните среди. Тя включва няколко основни компонента: Data Fabric, Container Runtime и ML Ops.
- С Data Fabric можете да съхранявате и контролирате достъпа до данните си - независимо дали са в облака, в центъра ви за данни или в периферията. Също така позволява на приложенията да използват данните такива, каквито са и където са - няма нужда от копиране или прехвърляне на данни - всичко това в крайна сметка струва време и пари. Промените във вече съществуващи приложения се минимизират от възможността Data Fabric да играе ролята на middleware слой, предоставящ достъп до всички налични в организацията данни през множество протоколи и методи за достъп.
- Ezmeral Container Runtime е инструментът за максимално бързо и лесно внедряване на платформата като цяло, както и за изграждане на гъвкава среда за паралелни обработки посредством microservices архитектура и интегриране с всички най-съвременни аналитични продукти към настоящия момент.
- С ML Ops можете да управлявате и автоматизирате пълния цикъл на създаването, оптимизацията и внедряването на аналитични модели за нуждите на организациите.
В днешни дни е азбучна истина, че за да бъде успешен един бизнес, той трябва да намира, управлява и контролира данните си по най-подходящия и ефективен начин. Единствено чрез умно използване, обработване и анализиране на наличната информация, той ще може да бъде в крак с тенденциите за дигитализация и устойчивост, подобрявайки всяко едно бизнес звено - от веригата си на доставки до цялостните си технологични продукти.
Превръщаме хаоса от данни в бизнес стойност на 12 октомври на форума Turn data chaos into value, организиран от "Хюлет Пакард Ентърпрайз, управляван от Селектиум" в Grand Hotel Millennium Sofia. Събитието ще хвърли светлина върху това как бизнесът може да увеличи гъвкавостта и ефективността си, за да получи по-добри знания от своите данни, да улесни разработките и създаването на бизнес иновации.
Данните често са определяни като петрола на XXI век, за да се илюстрира ключовото им значение за днешния бизнес. Те имат потенциала напълно да променят начина на работа, като помагат за взимането на информирани решения, задълбочават разбирането на клиентите, продуктите и пазарите, а също така ускоряват постигането на целевите резултати. Данните вече трансформират всеки един аспект от организациите - от стратегическия и бизнес модела, през маркетинга и разработката на продукти, до човешките ресурси и операциите.
Обемът и скоростта на информацията, генерирана от бизнеса, нараства експоненциално, като вече за организациите са достъпни не само фирмени данни, но и такива от трети страни. Затова сега навлизат все повече модерни инструменти за организиране, управляване и анализиране на информацията, а начинът, по който компаниите работят с данните си, е ключов фактор за поддържане на конкурентно предимство в днешната дигитална ера. Фирмите, които бързо капитализират потенциала на този безценен ресурс често получават предимството на първия, което им позволява да иновират по начини, които са трудни за повтаряне.