Google спира гейминг услугата Stadia, за да съкрати разходите си

Съкращаване на разходите
geralt

Google спира гейминг услугата Stadia, за да съкрати разходите си

По-рано пък стана ясно, че Meta планира да намали разходите си с 10% през следващите месеци

Мария Динкова
445 прочитания

Съкращаване на разходите

© geralt


Технологичните гиганти започват да съкращават разходите си на фона на несигурната икономическа обстановка и ускоряващата се инфлация. Тази седмица Google обяви, че спира дигиталната гейминг услуга Stadia, последния амбициозен проект на гиганта.

Тя беше стартирана през 2019 г. и беше предназначена за телефони и Chrome браузър. От Google обаче изтъкват, че "макар подходът на Stadia към стрийминг игрите за потребители да е бил изграден върху силна технологична основа, не е придобил популярността", която се е очаквало. "Затова взехме трудното решение да започнем постепенно да спираме нашата стрийминг услуга Stadia", написа Фил Харисън, вицепрезидент на Google в блог публикация.

По думите на експерта Stadia представлява възможност да се реализирана облачната стрийминг технология на компанията и да се разработи едно поглъщащо игрово изживяване в голям мащаб. Като цяло Google се надяваше Stadia да се конкурира с други услуги като облачния стрийминг PlayStation Plus на Sony, Luna на Amazon и Xbox Cloud Gaming на Microsoft.

Въпреки края на този проект, технологичната платформа ще продължи да се използва в други области и ще помогне на разработчиците при предлагането на игрови апликации в Google Play и Google Play Games. "Ние виждаме ясни възможности да приложим тази технология в други части на Google като YouTube, Google Play и нашите усилия за Augmented Reality (AR) - както и да я направим достъпна за нашите индустриални партньори", разкрива Харисън.

Сървърите на Stadia ще бъдат изключени на 18 януари, пише CNBC. Това се явява последния ход на главния изпълнителен директор Сундар Пичай да съкрати разходите в компанията и да я направи 20% по-ефективна, както беше отбелязал по-рано. Тези усилия ще включват намаляване на продуктите и човешките ресурси, за да се справи Google с икономическите предизвикателства и бавния растеж. В допълнение наскоро Google отмени следващото поколение на своите Pixelbook лаптопи и спря финансирането на вътрешния си инкубатор Area 120.

Съкращенията при Meta

По-рано през септември стана ясно и че друг технологичен гигант също планира мерки за справяне с настоящата икономическа ситуация. По информация на Wall Street Journal през следващите няколко месеца Meta ще се опита да намали разходите си с поне 10%. Тези стойности представляват значително увеличение спрямо посочените през юли цифри за съкращаване на разходите между 2% и 4%.

Бизнесът на компанията майка на Facebook беше силно засегнат през последните месеци от притесненията за рецесия и конкурентния натиск при продажбите на дигитални реклами. На този фон гигантът вече започна да съкращава служители и се очаква това да продължи. Пред Reuters от Meta потвърждават, че планират постепенно намаляване на растежа на персонала през следващата година.

Технологичните гиганти започват да съкращават разходите си на фона на несигурната икономическа обстановка и ускоряващата се инфлация. Тази седмица Google обяви, че спира дигиталната гейминг услуга Stadia, последния амбициозен проект на гиганта.

Тя беше стартирана през 2019 г. и беше предназначена за телефони и Chrome браузър. От Google обаче изтъкват, че "макар подходът на Stadia към стрийминг игрите за потребители да е бил изграден върху силна технологична основа, не е придобил популярността", която се е очаквало. "Затова взехме трудното решение да започнем постепенно да спираме нашата стрийминг услуга Stadia", написа Фил Харисън, вицепрезидент на Google в блог публикация.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК