Хаосът в данните се преодолява с централизация, оптимизация и модел за управление

Hewlett Packard Enterprise operated by Selectium

Хаосът в данните се преодолява с централизация, оптимизация и модел за управление

Кои са основните предизвикателства и как аналитичната платформа HPE Ezmeral помага на компаниите да се справят с тях

370 прочитания

Hewlett Packard Enterprise operated by Selectium


През последните няколко години компаниите у нас и в региона постигат значителен напредък по отношение на разбирането и използването на своите данни, като според експертите нашият пазар се намира в етап на средна зрялост. Въпреки това много организации продължават да се сблъскват с предизвикателства как да подредят своя хаос от данни и съответно как да извлекат реална стойност от своята информация. Това коментираха участниците по време на форума "Превърнете хаоса от данни в бизнес стойност", организиран от Hewlett Packard Enterprise operated by Selectium, който се проведе миналата седмица.

"Независимо от размера на компаниите започваме да наблюдаваме сериозно осъзнаване на пазара относно това колко е важно да се обработват данни по качествен начин", отбеляза Савин Дянков, директор "Капиталови пазари и финансово-счетоводни консултации" в PwC България. Без значение дали става дума за частния или публичния сектор, определено все повече организации проявяват интерес и желание да се развиват в тази посока.

По думите на Мария Косанова, управляващ директор, Hewlett Packard Enterprise operated by Selectium основната стъпка в публичния сектор е да има яснота какъв резултат се цели с използването на данните. "В корпоративния и частния сектор - независимо малък или голям, целта е данните да се използват за бизнес резултати, за да сме по-добри в това, което правим", посочи тя. Като цяло обаче повечето от организациите се сблъскват с три основни предизвикателства в работата си с данни.

Предизвикателствата

На първо място, един от най-често срещаните проблеми е липсата на централизация. Обикновено колкото по-големи са организациите, толкова повече техните данни са разделени между отделните фирмени звена. По този начин информацията не може да "говори" помежду си и на практика бизнесът няма как да се възползва от пълния й потенциал.

На свой ред това води и до следващата трудност - липсата на централизиран подход излиза по-скъпо на компаниите. "Всяко едно от тези звена инвестира толкова много време в поддържането на собствената си база данни и в нейното разработване, че ако кумулативно съберем часовете, които това дружество е изхарчило за структуриране на този подход, всъщност те са много повече, отколкото би им отнело да направят един качествен централизиран подбор на данни", обясни Дянков.

На последно място, макар не и по значение, липсата на модел за управление на данните създава много препятствия пред компаниите. В този смисъл централизацията е само първата крачка, но след това данните трябва да се структурират правилно, за да могат да говорят спрямо нуждите на бизнеса и да позволяват да се извличат търсените знания.

А ако все пак отделните фирмени звена искат да запазят известен контрол върху данните, с които работят, то може да се приложат т.нар. пясъчници (sandbox) със сурови данни, които са свързани към централните, но и позволяват всеки отдел да подготвя собствени доклади и да следи собствен KPI показатели.

Опитът на консултантската компания PwC показва, че при мащабните проекти за управление на данни 80% от работата се свежда до структуриране на бази данни, а едва 20% е добавената стойност (т.е. въвеждане на инструменти за моделиране на данните и бизнес анализи). Резултатите обаче могат да бъдат впечатляващи при правилното анализиране на поведението и таргетиране на потребителите с точните продукти. След приключване на подобен проект на PwC с международна мебелна компания се отчита 50% увеличение на клиентите, които купуват предложените стоки, както и 57% ръст на обема на продажбите, даде пример Дянков.

HPE Ezmeral

"Бизнесът се развива, трансформира и модернизира с бързи темпове, а данните са жизнената сила, която го движи напред и му позволява да открива нови възможности", коментира Сашо Гарйетович, директор "Продажби" в HPE Ezmeral CERТА. По думите му основната трудност на съвременните бизнес лидери е как да достъпват и обработват данните си, за да ги превърнат в конкурентно предимство.

Ефективно решение за справяне с тези предизвикателства определено може да се намери в платформата за управление и анализ на данни HPE Ezmeral. Тя позволява да се ускори времето за взимане на решения от месеци до минути, да се счупят силозите от данни с цел достъп до повече знания и да се оптимизира инфраструктурата, отбеляза още Гарйетович.

"По-големите компании имат натрупано наследство от данни отпреди 15 години и не могат да ги заменят по различни причини - много е трудно и се изискват сериозни ресурси", посочи Косанова, управляващ директор Hewlett Packard Enterprise operated by Selectium. Тя допълни, че дори да е налична една централизирана система, ако технологията не е оптимизирана, се стига до създаване и препращане на копия от данните. А това на свой ред само допълнително увеличава техния обем и задълбочава проблема.

Едно от основните предимства на HPE Ezmeral е, че платформата работи в случаите, когато данните не само са разпределени между различни звена, но и когато са разпокъсани между отделни системи - били те традиционни или облачни. По този начин компаниите имат свободата да продължат да използват наличната си ИТ инфраструктура - като центрове за данни, периферия или облак - и не са задължени да се обвързват с хардуер и софтуер на конкретен бранд.

Оптимизацията на разходите също се гарантира от HPE Ezmeral, тъй като решението е базирано на модела "като услуга" (as-a-service) и предвижда да се плаща единствено за това, което е използвано. По този начин за организациите отпада необходимостта от незабавна трансформация и големи инвестиции, което им позволява да се дигитализират със собствено темпо и спрямо конкретните си приоритети.

Освен това платформата е инструмент в реално време, тъй като бизнесът се нуждае от резултатите и заключенията в настоящия момента, изтъкна Касанова. В този смисъл НРЕ Ezmeral се справя с различни данни (структурирани, полуструктурирани, неструктурирани), позволява стрийминг обработка, а също така предоставя незабавни анализи. Отделно платформата може да се интегрира лесно с външни среди и инструменти спрямо актуалните нужди на дадената организация, без необходимост от отделна имплементация на всеки модул.

С други думи свободата, гъвкавостта и избора са в основата на НРЕ Ezmeral, а това съответно дава възможност на бизнеса да вземе правилните за него решения в точния момент.

Безспорно данните ще продължат да заемат централно място за компаниите, но печелившите ще бъдат само тези, които успеят да извлекат максимално много сведения и полза от наличната си информация.

През последните няколко години компаниите у нас и в региона постигат значителен напредък по отношение на разбирането и използването на своите данни, като според експертите нашият пазар се намира в етап на средна зрялост. Въпреки това много организации продължават да се сблъскват с предизвикателства как да подредят своя хаос от данни и съответно как да извлекат реална стойност от своята информация. Това коментираха участниците по време на форума "Превърнете хаоса от данни в бизнес стойност", организиран от Hewlett Packard Enterprise operated by Selectium, който се проведе миналата седмица.

"Независимо от размера на компаниите започваме да наблюдаваме сериозно осъзнаване на пазара относно това колко е важно да се обработват данни по качествен начин", отбеляза Савин Дянков, директор "Капиталови пазари и финансово-счетоводни консултации" в PwC България. Без значение дали става дума за частния или публичния сектор, определено все повече организации проявяват интерес и желание да се развиват в тази посока.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК