47% от дигиталните работници се затрудняват да намират информация или данни, необходими за ефективното изпълнение на работата им, сочи ново проучване на Gartner. Според анализаторите компаниите могат да прилагат споделени приложения и практики, за да стимулират по-добри бизнес резултати.
"Въпреки че дигиталните работници полагат усилия, за да се опитат да управляват ефективно това съдържание и да намалят дублирането и/или да подобрят споделянето и запазването на знания, намирането на необходимата информация, за да си вършат работата, често може да е предизвикателство", обяснява Тори Полман, старши анализатор в Gartner. "Лидерите в областта на дигиталните работни места трябва да създават процес за своите служители, който да им позволява да се споразумяват за приложенията, които използват за изпълняване на работата си."
Проучването на Gartner е проведено от септември до ноември 2022 г. сред 4861 служители на пълен работен ден, които използват цифрови технологии за работни цели, в организации със 100 или повече служители в САЩ, Великобритания, Индия и Китай.
В търсене на правилните инструменти
Според резултатите от него броят приложения, които служител на бюро, наричан още "работник на знанието" (knowledge worker), използва, почти се е удвоил за три години - от 6 през 2019 г. до 11 в настоящото проучване от края на миналата година. 40% от дигиталните работници използват повече от средния брой приложения, 5% използват 26 или повече приложения по време на работа.Средно 66% от участниците са съгласни, че могат да бъдат постигнати по-добри бизнес резултати, ако ИТ отделът им осигури универсално приети и поддържани приложения и устройства. Когато една стратегия за приложения за цифрово работно място се опитва да разреши всяко предизвикателство с ново приложение, резултатът е, че дигиталните работници се борят да откриват необходимата им информация, вземат грешни решения поради липса на осведоменост, получават неуместни известия и пропускат важни актуализации, отчитат от Gartner.
Наблюдение в замяна на съдействие
Интересът към наблюдението на производителността на служителите нарасна след пандемията, отбелязват още анализаторите. Тези системи се използват, за да се види дали служителите са активни на устройствата и в приложенията, както и кои от тях са най-продуктивни и дали бизнес резултатите са постигнати.Въпреки че базовото наблюдение на производителността продължава да не се харесва, 96% от дигиталните работници посочват, че биха били готови да приемат наблюдение в замяна на помощ. 34% от анкетираните посочват, че биха приели наблюдение в замяна на осведоменост за обучения и/или възможности за кариерно развитие, 33% биха приели наблюдение за подкрепа при намирането на информация, за да вършат работата си, а 30% биха се съгласили в замяна на проактивен контакт от страна на ИТ поддръжката в случай на проблем с компютъра или приложенията си.
Проактивно решаване на проблеми
Проучването установява още, че шестте най-предпочитани начини за решаване на технологични проблеми са изцяло чрез вътрешна ИТ поддръжка, като първите три са телефонни разговори, чат и имейл. Отчита се промяна в тази посока 2020 г., когато работниците са предпочитали други методи за решаване трудности, сред които търсене в интернет и питане на колега."Дигиталните работници сега искат ИТ поддръжката да бъде по-проактивна, да решава проблеми с компютри и приложения, преди да бъдат докладвани или дори забелязани", казва още Тори Полман. "Инструментите за цифров опит на служителите (Digital Employee Experience, DEX) могат да помогнат на ИТ екипите да постигнат това чрез непрекъснато подобряване на производителността на устройствата и приложенията."
Според Gartner компаниите с дигиталните работни места трябва да се съсредоточат върху развиването на качествата и практиките на лидери в областта, например чрез изграждане на бизнес връзки и повишаване на съпричастността към начина, по който служителите преживяват технологичните промени.
47% от дигиталните работници се затрудняват да намират информация или данни, необходими за ефективното изпълнение на работата им, сочи ново проучване на Gartner. Според анализаторите компаниите могат да прилагат споделени приложения и практики, за да стимулират по-добри бизнес резултати.
"Въпреки че дигиталните работници полагат усилия, за да се опитат да управляват ефективно това съдържание и да намалят дублирането и/или да подобрят споделянето и запазването на знания, намирането на необходимата информация, за да си вършат работата, често може да е предизвикателство", обяснява Тори Полман, старши анализатор в Gartner. "Лидерите в областта на дигиталните работни места трябва да създават процес за своите служители, който да им позволява да се споразумяват за приложенията, които използват за изпълняване на работата си."