Ако някога е имало съмнение, че Harley-Davidson също гледа към електрифицираното бъдеще, то американският лидер на пазара на мотоциклети успя да разсее всички тях, като представи три прототипа на електрически велосипеди, снабдени и с педали. Те са насочено предимно към градските пространства.
Докато се подготвя за официалното представяне на своя високоефективен електрически мотоциклет LiveWire през следващия месец, култовата компания държи да е категорична, че вече не е просто класически бранд, останал в миналото. Производителят на мотоциклети има и изцяло нова визия за това как хората ще се адаптират към утрешния свят.
И все пак, както винаги, когато става дума за Harley-Davidson, един от основните въпроси, от които зависи налагането на пазара на новите продукти на компанията, е свързан с цената им.
Нов вид двуколесни
Harley-Davidson знаят по-добре от всеки друг, че трябва да се променят, дори с риск голяма част от най-радикалните фенове на бранда, които държат на историческия фокус, да останат разочаровани.
LiveWire дойде като културен шок за тези фенове – даже да пренебрегнем електрическия двигател, елегантният му и иновативен стил определено се различава от старата норма на Harley. В този ред на мисли тези нови електрически велосипеди са още по-голямо отклонение – просто в тях няма нищо, което да казва: "Harley-Davidson", макар че това всъщност може да се окаже от полза за компанията.
Според Electrek, един от първите сайтове, които съобщиха за представянето на прототипите на велосипеди на годишната среща на дилърите на компанията, те са взаимствали много от моделите, които вече са достъпни на пазара. Отличават се с големи гуми, плоски кормилни устройства, мотори със средно задвижване, а също така притежавт и ремъчно задвижване. Прототипите на Herley-Davidson имат и някои интересни различия с останалите модели, включително един спирачен лост на кормилото, което предполага, че те ще разполагат и със свързани хидравлични системи за спиране.
Разбира се, прототипните изображения най-вероятно не са финалните версии на моделите и от компанията подчертават това на своята интернет страница: "Характеристиките на производствения модел ще варират. Той все още не се предлага за продажба. Когато това стане, на различните пазари може да се появят различни модификации." По този начин инженерите на Harley обръщат внимание, че се очакват различни конфигурации на електрическите велосипеди, според спецификите на всеки пазар.
Само името Harley не стига
Най-големият проблем за компанията може да дойде от самото име Harley. На пазара вече има много електрически велосипеди, произведени от компании, които имат повече доверие в това пространство, отколкото би имал специалист по мотоциклетите, изградил марката си около зъбни колела, масла, желязо и кожа.
Средностатистическият потребител на пазара на електрически велосипеди рядко е човек с особен афинитет към табелата с името Harley-Davidson, нито ще е готов да плати кой знае колко повече, за да я има между краката си. Митът, изграден на пазара на превозни средства с вътрешно горене, сякаш трудно се налага на този на електрически велосипеди.
Ето защо ценообразуването е толкова важно. Както и при LiveWire, успехът в тази ниша ще зависи до голяма степен от спецификациите на велосипедите, а не толкова от името, което стои зад тяхното производство.
Пълна гама от електрически велосипеди
Това не са първите електрически велосипеди, които Harley-Davidson представя. По-рано тази година компания дебютира на този пазар с два модела планински колела без педали по време на Consumer Electronics Show, но те бяха насочени изцяло към извънградски пространства, за разлика от последните прототипи.
Придобиването на StaCyc по-рано тази година доведе и до създаването на два модела електрически велосипеди за деца между 3 и 6 годишна възраст - IRONe12 и IRONe16. С литиево-йонни батерии с 30-60-минути издържливост, те са създадени с идеята на тях да се обучават младите велосипедисти как да се справят с двуколесно превозно средство с двигател и, разбира се, да свикват от малки с името Harley Davidson.

Скоро ще има електрически Harley-Davidson за всяка възрастова група. Може би ще видим и електрически скутери и скейтбордове, окичени с този бранд. Това обаче си е като цяло рисковано начинание, тъй като дори в началото да успее да впечатли акционерите, компанията все още не знае доколко тази авантюра може да бъде устойчива.
Ако някога е имало съмнение, че Harley-Davidson също гледа към електрифицираното бъдеще, то американският лидер на пазара на мотоциклети успя да разсее всички тях, като представи три прототипа на електрически велосипеди, снабдени и с педали. Те са насочено предимно към градските пространства.
Докато се подготвя за официалното представяне на своя високоефективен електрически мотоциклет LiveWire през следващия месец, култовата компания държи да е категорична, че вече не е просто класически бранд, останал в миналото. Производителят на мотоциклети има и изцяло нова визия за това как хората ще се адаптират към утрешния свят.