Aвтомобилните производители по целия свят обръщат поглед към електрификацията на своите автопаркове, което способства необходимостта от ефективни батерии да достигне безпрецедентни нива. За съжаление, макар че литиево-йонните батерии имат по-малко въздействие върху околната среда от изкопаемите горива, материалите, използвани за производството им, все още представляват значителен риск за заобикалящия ни свят. Затова и IBM разработва нова концепция за батерии, която според компанията ще предложи още по-чиста и по-ефективна алтернатива.
Повечето батерии днес, включително литиево-йонните, които захранват повечето електрически автомобили, са изградени от тежки метали като кобалт, манган и никел. Добивът на тези метали - по-специално на кобалта - се подлага на все по-голям контрол през последните години. Процесът, необходим за извличане на металите от земята, може да има пагубно въздействие върху околната среда, включително замърсяване на водните запаси, разрушаване на агрокултурите и влошаване на качеството на почвата. За да станат още по-проблематични нещата, често при добива на толкова нужния за технологичната индустрия метал се използват експлоатационните работни практики като детски труд.
Сега, IBM се опитва да премахне изцяло тази част от процеса на производство на батерията. Вместо да разчита на тежки метали, новата концепция на компанията за производство на батерии е изградена върху елементи, извлечени от морска вода. Батерията използва нов катод, който не изисква кобалт или никел, както и течен електролит за трансфер на йони от единия край на батерията до другия. Според компанията трите материала, получени от морска вода (които все още се пазят в тайна), ще направят новия модел батерии по-безопасни за използване.
Батерията също така се очаква да е значително по-ефективна от литиево-йонните. Освен че има по-висока плътност на мощността и енергията от електрическите батерии днес, батерията на IBM ще може да бъде заредена до 80% от капацитета си само за пет минути. Тези оценки, разбира се, засега са само приблизителни, но ако се окажат верни, новата разработка на IBM може да промени изцяло пейзажа в сферата на електрическата мобилност.
Въпреки че батерията на IBM все още е в тествов период, очевидно проектът катализира сериозни очаквания и доверие. Доказателство за това е фактът, че IBM вече обединява усилията си с екипа на Mercedes-Benz за изследвания и разработки в Северна Америка, както и с други изследователски организации, с цел да анализират възможностите за допълнителни функционалности на новата разработка.
Aвтомобилните производители по целия свят обръщат поглед към електрификацията на своите автопаркове, което способства необходимостта от ефективни батерии да достигне безпрецедентни нива. За съжаление, макар че литиево-йонните батерии имат по-малко въздействие върху околната среда от изкопаемите горива, материалите, използвани за производството им, все още представляват значителен риск за заобикалящия ни свят. Затова и IBM разработва нова концепция за батерии, която според компанията ще предложи още по-чиста и по-ефективна алтернатива.
Повечето батерии днес, включително литиево-йонните, които захранват повечето електрически автомобили, са изградени от тежки метали като кобалт, манган и никел. Добивът на тези метали - по-специално на кобалта - се подлага на все по-голям контрол през последните години. Процесът, необходим за извличане на металите от земята, може да има пагубно въздействие върху околната среда, включително замърсяване на водните запаси, разрушаване на агрокултурите и влошаване на качеството на почвата. За да станат още по-проблематични нещата, често при добива на толкова нужния за технологичната индустрия метал се използват експлоатационните работни практики като детски труд.