Tesla Inc. достави първите си автомобили, произведени в Китай, като по този начин компанията на Илон Мъск постига една от основните си цели и ускорява налагането си на най-големия пазар на електромобили в света.
Компанията е доставила първите 15 седана Model 3, сглобени в новия ѝ многомилиарден завод в Шанхай - първи извън пределите на САЩ - в понеделник. В рамките на следващите няколко дни голяма част от работниците ще получат свои превозни средства, а доставките за клиенти ще започнат през януари, обявиха от компанията на официална церемония.
Главният изпълнителен директор Илон Мъск разчита заводът в Китай да спомогне за по-бързото навлизане на компанията на китайския пазар, който освен за електрически автомобили, е най-голям и като става дума за обикновени автомобили. Model 3 ще се конкурира с електрически автомобили от местни производители като NIO Inc. и Xpeng Motors, както и с BMW AG и Daimler AG.
Според Алан Уанг, генерален мениджър на Tesla China, търсенето на местния Model 3 е "много добро". Той изразява увереност, че компанията ще продава всички произведени в страната превозни средства и добавя, че "нашата цел е да убием всички автомобили с двигатели с вътрешно горене."
Голямата цел
Към момента, заводът произвежда повече от 1000 автомобила седмично и има за цел да удвои продукцията си през следващата година, обяви Сон Ганг, производствен директор на фабриката, което означава, че съоръжението е изпълнило целите, поставени му от Илон Мъск през април. За сравнение, фабриката на Tesla в Калифорния имаше нужда от месеци, за да достигне тази седмична ставка. По думите на изпълнителния директор следващата цел за фабриката в Шанхай е 3000 бройки седмично.
Въпреки че реалните доставки към клиенти не са започнали, добри новини за компанията не липсват. Най-важната от тях е, че произведените в страната модели бяха включени в списъка на превозните средства, отговарящи на условията за освобождаване от 10% данък при покупка в Китай.
Shanghai Gigafactory
Шанхайската Gigafactory – доскоро кална поляна на около 90 минути път с кола от центъра на Шанхай – ще бъде тест за Илон Мъск дали може да остави компанията си на печелившия, разчитайки на добро представяне на китайския пазар. При динамично променящите се цени на акциите и плаващото финансово състояние на Tesla инвеститорите вече следят под лупа как върви разширяването ѝ. Многомилиардната инвестиция в Gigafactory ще бъде решаващ фактор за справянето на Tesla с местните си конкуренти, Mercedes-Benz, BMW и Audi.
"Като част от разширяването си в Китай, през следващата година Tesla планира да добави десетки локации в страната, където да представя своите превозни средства, както и зарядни станции и други услуги", акцентира по време на церемонията Ксю Джунчън, директор на продажбите на Tesla China.
Наред с освобождаването от данък, моделите, произведени в местната фабрика на компанията, отговарят и на условията за допълнителна държавна субсидия на стойност около 25 000 юана (3 600 долара).
Tesla Inc. достави първите си автомобили, произведени в Китай, като по този начин компанията на Илон Мъск постига една от основните си цели и ускорява налагането си на най-големия пазар на електромобили в света.
Компанията е доставила първите 15 седана Model 3, сглобени в новия ѝ многомилиарден завод в Шанхай - първи извън пределите на САЩ - в понеделник. В рамките на следващите няколко дни голяма част от работниците ще получат свои превозни средства, а доставките за клиенти ще започнат през януари, обявиха от компанията на официална церемония.