Tesla е започнала износа на Model 3, произведен в Gigafactory Shanghai, само месец, след като през септември 2020 г. производителят на изцяло електрически автомобили започна подготовка за производство и оптимизиация на модела за износ в Азия и европейския регион.
Доставката на китайския Model 3 от завода в Шанхай трябва да започне през четвъртото тримесечие и EV производителят изглежда е започнал експорта по график.
Според Greendrive клиент на компанията в Европа е първият, който потвърждава, че доставката на Model 3 от Giga Shanghai официално е стартирала. Въпросният клиент е поръчал Модел 3 SR + и обърнал внимание, че във фактурата му пише "Model 3 - China."
Идентификационният номер на поръчания електромобил също потвърждава, че той е произведен от Gigafactory Shanghai. Номерът е "LRW-XXXXXLCXXX", като "L" е годината на производство, а "C" - страната, от която идва, в този случай "Китай".
Основната разлика между Model 3, произведен във фабриката във Фремонт, и този в Giga Shanghai ще бъде акумулаторът. Първият включва никел-манганови кобалтови клетки (NMC), които имат по-голяма енергийна плътност. Въпреки това, NMC батериите са по-скъпи за производство и все още съдържат кобалт - материал, който продължава да предизвиква спорове.
Китайският Model 3 използва батерии с литиево-железен фосфат (LFP), които не съдържат кобалт и позволяват на Tesla да намали цената на своя седан в Азия.
Tesla е започнала износа на Model 3, произведен в Gigafactory Shanghai, само месец, след като през септември 2020 г. производителят на изцяло електрически автомобили започна подготовка за производство и оптимизиация на модела за износ в Азия и европейския регион.
Доставката на китайския Model 3 от завода в Шанхай трябва да започне през четвъртото тримесечие и EV производителят изглежда е започнал експорта по график.