VW изгражда шест фабрики за батерии в Европа до 2030 г.

По този начин концернът ще може да произвежда горивни клетки за 5 млн. електромобила годишно


Volkswagen ще изгради шест фабрики за батерии в Европа до 2030 г.

Комбинираният капацитет на новите мощности се очаква да достигне 240 гигаватчаса годишно. Това означава, че германският производител ще може да произвежда горивни клетки за почти 5 милиона електромобила годишно, което ще му помогне да постигне амбициозните си планове по отношение на електрифицирането на портфолиото си. Концернът очаква 70% от продажбите му в Европа и повече от 50% от тези в САЩ и Китай да бъдат на електрически автомобили до края на десетилетието.

Групата също така иска да увеличи броя на точките за зареждане в Европа петкратно до 2025 година.

Като част от стратегията си, представена в понеделник, VW ще повиши своя дял в шведския стартъп за производство на батерии NorthVolt. Автомобилният гигант е направил поръчка за 14 млрд. долара за батерии от NorthVolt през следващото десетилетие, превръщайки по този начин шведската компания, дело на бивши мениджъри в Tesla, в свой водещ доставчик в региона.

Това ще доведе до построяването на първата гигафабрика на Northvolt, разположена в близост до Арктическия кръг в Северна Швеция, увеличавайки капацитетът ѝ далеч над сегашния планиран максимум от 40 гигаватчаса, тъй като компанията вече има поръчки за повече от 27 млрд. долара от индустриални клиенти.

Този ход ще помогне за осигуряване на достатъчно батерии, така че VW да бъде истински конкурент на Tesla, като същевременно се намали зависимостта на компанията от доминиращите глобални производители като LG Chem и Catl, които доставят батерии на много различни производители.

Volkswagen ще изгради шест фабрики за батерии в Европа до 2030 г.

Комбинираният капацитет на новите мощности се очаква да достигне 240 гигаватчаса годишно. Това означава, че германският производител ще може да произвежда горивни клетки за почти 5 милиона електромобила годишно, което ще му помогне да постигне амбициозните си планове по отношение на електрифицирането на портфолиото си. Концернът очаква 70% от продажбите му в Европа и повече от 50% от тези в САЩ и Китай да бъдат на електрически автомобили до края на десетилетието.

Най-новото

ЕС блокира сливането на Booking.com и eTravel

ЕС блокира сливането на Booking.com и eTravel

  • 0

Джон Кармак: Изкуствен интелект на човешко ниво - около 2030 г.

Джон Кармак: Изкуствен интелект на човешко ниво - около 2030 г.

  • 0

Как ще се оформи цифровото бъдеще на Европа според GSMA

Как ще се оформи цифровото бъдеще на Европа според GSMA

  • 0


A1 пуска екосмартфон

A1 пуска екосмартфон

  • 0



Полша ще разследва Open AI за нарушения по GDPR

Полша ще разследва Open AI за нарушения по GDPR

  • 0


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК