Volkswagen ще изгради шест фабрики за батерии в Европа до 2030 г.
Комбинираният капацитет на новите мощности се очаква да достигне 240 гигаватчаса годишно. Това означава, че германският производител ще може да произвежда горивни клетки за почти 5 милиона електромобила годишно, което ще му помогне да постигне амбициозните си планове по отношение на електрифицирането на портфолиото си. Концернът очаква 70% от продажбите му в Европа и повече от 50% от тези в САЩ и Китай да бъдат на електрически автомобили до края на десетилетието.
Групата също така иска да увеличи броя на точките за зареждане в Европа петкратно до 2025 година.
Като част от стратегията си, представена в понеделник, VW ще повиши своя дял в шведския стартъп за производство на батерии NorthVolt. Автомобилният гигант е направил поръчка за 14 млрд. долара за батерии от NorthVolt през следващото десетилетие, превръщайки по този начин шведската компания, дело на бивши мениджъри в Tesla, в свой водещ доставчик в региона.
Това ще доведе до построяването на първата гигафабрика на Northvolt, разположена в близост до Арктическия кръг в Северна Швеция, увеличавайки капацитетът ѝ далеч над сегашния планиран максимум от 40 гигаватчаса, тъй като компанията вече има поръчки за повече от 27 млрд. долара от индустриални клиенти.
Този ход ще помогне за осигуряване на достатъчно батерии, така че VW да бъде истински конкурент на Tesla, като същевременно се намали зависимостта на компанията от доминиращите глобални производители като LG Chem и Catl, които доставят батерии на много различни производители.
Volkswagen ще изгради шест фабрики за батерии в Европа до 2030 г.
Комбинираният капацитет на новите мощности се очаква да достигне 240 гигаватчаса годишно. Това означава, че германският производител ще може да произвежда горивни клетки за почти 5 милиона електромобила годишно, което ще му помогне да постигне амбициозните си планове по отношение на електрифицирането на портфолиото си. Концернът очаква 70% от продажбите му в Европа и повече от 50% от тези в САЩ и Китай да бъдат на електрически автомобили до края на десетилетието.