Първото изцяло електрическо Lamborghini вече е на хоризонта! Италианският производител на суперавтомобили най-накрая представи своите планове за електрификация на парка, които са разделени на две отделни фази в рамките на следващото десетилетие. До края на 2024 г. компанията планира да пусне газо-електрически хибридни версии на цялата си гама. След това Lamborghini ще дебютира и с първия си напълно електрически модел, което трябва да се случи преди края на десетилетието.
Това означава, че хибридните версии на Aventador, Huracán и Urus могат да бъдат очаквани в рамките на следващите три години, както и ограничено производство на Sian Roadster. Някъде към 2030 г. пък Lamborghini трябва да представи изцяло нов изцяло електрически модел.
Подобно на други компании за спортни автомобили, Lamborghini приема електрическото задвижване бавно, страхувайки се да не излъже своите лоялни клиенти, които жадуват за мощни V8 и V12 двигатели и бързи скорости. Но със затягането на регламентите за вредни емисии по целия свят и електрическите двигатели, способни да доставят ускорение 0-100 км/ч, което съперничи на някои от най-бързите суперавтомобили, задвижвани с газ, в света, в Lamborghini най-накрая изглеждат готови да променят посоката си на развитие.
"Със сигурност това са въртящият момент и ускорението", казва изпълнителният директор на Lamborghini Стефан Уинкелман, попитан какво ще бъде привлекателно за клиентите на електрическия суперавтомобил.
В случая обаче нещата далеч не опират само до шофиране. Конкуренцията се нажежи, след като Ferrari обяви, че ще дебютира с първи електрически модел до 2025 г. Други компании като Drako, Aston Martin и Rimac работят върху електрически суперавтомобили с различна степен на успех. Компанията майка на Lamborghini, Volkswagen Group, заяви, че ще инвестира 16 милиарда евро и ще прекрати производството на нови двигатели с вътрешно горене в полза на преминаването към производството на електрически превозни средства.
Lamborghini не казва дали планира да прекрати изцяло производството на своите газови автомобили, но Уинкелман коментира, че компанията си поставя за цел 50% или повече намаление на емисиите си на CO2 до началото на 2025 г. Производителят на суперавтомобили планира да похарчи 1,5 милиарда евро за хибридната и електрическата трансформация.
Първото изцяло електрическо Lamborghini вече е на хоризонта! Италианският производител на суперавтомобили най-накрая представи своите планове за електрификация на парка, които са разделени на две отделни фази в рамките на следващото десетилетие. До края на 2024 г. компанията планира да пусне газо-електрически хибридни версии на цялата си гама. След това Lamborghini ще дебютира и с първия си напълно електрически модел, което трябва да се случи преди края на десетилетието.
Това означава, че хибридните версии на Aventador, Huracán и Urus могат да бъдат очаквани в рамките на следващите три години, както и ограничено производство на Sian Roadster. Някъде към 2030 г. пък Lamborghini трябва да представи изцяло нов изцяло електрически модел.