Porsche създава нова фабрика за акумулаторни клетки, наречена Cellforce, в Тюбинген, Германия. Заводът ще се управлява като дъщерно дружество на Porsche в съвместно предприятие с Customcells и ще разработва батерии, които използват силиций, вместо графит като аноден материал.
"Вече стартирахме с изследвания и предварителни разработки, за да изградим ноу-хау и знания за клетъчната химия, а компанията Cellforce Group ще има около 60 инженери в сферата на разработка и около 20 в производството. Техният основен фокус, поне в началото, ще бъде да се грижи за развитието на клетъчната химия", коментира Майкъл Щайнер, член на изпълнителния съвет, R&D в Porsche.
Целта на Cellforce е висока производителност, а не голям обем.
"Що се отнася до производството, то ще бъде малко в сравнение с всички гигафабрики, които познавате, така че очакваме с нетърпение да имаме около 100 MWh годишно като производствен капацитет, или малко повече", казва Щайнер пред Ars. "Що се отнася до колите, в които ще бъдат интегрирани новите батерии, те ще бъдат около 1000 годишно. Видът клетки, които разработваме, са предназначени за автомобилен спорт и за висока производителност на съществуващи автомобили".
"Ако това работи и ние видим потенциал за намаляване на разходите, има шанс и за по-голям обем, но това не е задачата на първоначалния екип на това ново съоръжение", добавя Щайнер.
Засега от Porsche не разкриват какъв точно състезателен автомобил може първо да използва тези нови клетки Cellforce - нещо, което трябва да се случи около 2024 г., когато хибридната състезателна програма на компанията ще започне да работи заедно с екипа ѝ във Formula E. Проблемът е, че регламентите в състезанието не позволяват на конкурентите да разработват свои собствени батерии. А това предизвиква много въпросителни...
Porsche създава нова фабрика за акумулаторни клетки, наречена Cellforce, в Тюбинген, Германия. Заводът ще се управлява като дъщерно дружество на Porsche в съвместно предприятие с Customcells и ще разработва батерии, които използват силиций, вместо графит като аноден материал.
"Вече стартирахме с изследвания и предварителни разработки, за да изградим ноу-хау и знания за клетъчната химия, а компанията Cellforce Group ще има около 60 инженери в сферата на разработка и около 20 в производството. Техният основен фокус, поне в началото, ще бъде да се грижи за развитието на клетъчната химия", коментира Майкъл Щайнер, член на изпълнителния съвет, R&D в Porsche.