Volkswagen ясно заяви амбициите си на пазара на електромобили със своя модел ID.4, но сега компанията има по-голяма яснота кога точно ще изостави напълно изкопаеми горива. В интервю за Münchner Merkur, цитирано от Reuters, Клаус Целмер, член на борда на VW, заявява, че автомобилният производител ще спре да продава автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европа между 2033 и 2035 г. Американските и китайските шофьори могат да очакват промяната "малко по-късно", добавя Целмер, докато политическата ситуация и липсата на инфраструктура ще забавят допълнително трансформацията в Африка и Южна Америка.
Около 70% от европейските продажби на VW трябва да бъдат електромобили до 2030 г., обяснява още изпълнителният директор, който изразява надежда, че това ще постави марката в добро положение, ако Европейският съюз допълнително затегне мерките за борба с изменението на климата.
Плановете на автомобилния производител го поставят малко зад Ford и GM, които планират да се откажат от двигателите с вътрешно горене в ключови региони до 2030 г.
Volkswagen ясно заяви амбициите си на пазара на електромобили със своя модел ID.4, но сега компанията има по-голяма яснота кога точно ще изостави напълно изкопаеми горива. В интервю за Münchner Merkur, цитирано от Reuters, Клаус Целмер, член на борда на VW, заявява, че автомобилният производител ще спре да продава автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европа между 2033 и 2035 г. Американските и китайските шофьори могат да очакват промяната "малко по-късно", добавя Целмер, докато политическата ситуация и липсата на инфраструктура ще забавят допълнително трансформацията в Африка и Южна Америка.
Около 70% от европейските продажби на VW трябва да бъдат електромобили до 2030 г., обяснява още изпълнителният директор, който изразява надежда, че това ще постави марката в добро положение, ако Европейският съюз допълнително затегне мерките за борба с изменението на климата.