ЕС глобява BMW и VW заради ограничаване на технологията за намаляване на емисиите

Двете компании трябва да платят общо 875 млн. евро

Мария Динкова

Европейските автомобилни производители са изправени пред нов скандал, свързан е дизеловите емисии, но този няма нищо общо с "Дизелгейт", пише Engadget. Европейската комисия е глобила BMW и Volkswagen общо 875 млн. евро заради сътрудничество с цел ограничаване на технологията за намаляване на емисиите от азотни оксиди при дизеловите двигатели. Двете компании, заедно с Daimler, се предполага, че са се съгласили да избягват конкуренция при AdBlue технологията по време на разговори, състояли се между 2009 и 2014.

BMW, Daimler и VW са се споразумели за размерите на резервоарите, AdBlue, средното потребление и дори са споделили "чувствителни" технически детайли помежду си, отбелязват от Комисията. Това е довело до спиране на конкуренцията, както и до невъзможността да се реализира "пълния потенциал" на техните технологии за намаляване на емисиите. Те са могли да намалят въздействието на дизеловото гориво отвъд изискванията на ЕС, но очевидно са избрали да не го правят.

И трите компании са се съгласили да разрешат въпроса. Daimler е бил застрашен от глоба от 727 млн. евро, ако не разкрие договорката. Към VW също е подходено по-леко заради нивото си на сътрудничество.

Еврокомисарят Маргрете Вестагер отбелязва, че това е нов случай - за първи път регулаторът е установил, че сътрудничество по отношение на технологичните разработки е довело до създаването на незаконен картел. В тази връзка властите предлагат насоки за сътрудничество, които не противоречат на антимонополните правила като разработване на единна AdBlue софтуерна система.

Това решение обаче може да предизвика проблеми. От VW отбелязват, че обмислят възможно обжалване на глобата, свързана с предполагаемото създаване на опасен прецедент. Производителят на автомобили допълва, че клиентите никога не са били засегнати. Не е ясно дали компанията ще постигне успех, но сблъсъкът може би все още не е приключил.

Европейските автомобилни производители са изправени пред нов скандал, свързан е дизеловите емисии, но този няма нищо общо с "Дизелгейт", пише Engadget. Европейската комисия е глобила BMW и Volkswagen общо 875 млн. евро заради сътрудничество с цел ограничаване на технологията за намаляване на емисиите от азотни оксиди при дизеловите двигатели. Двете компании, заедно с Daimler, се предполага, че са се съгласили да избягват конкуренция при AdBlue технологията по време на разговори, състояли се между 2009 и 2014.

BMW, Daimler и VW са се споразумели за размерите на резервоарите, AdBlue, средното потребление и дори са споделили "чувствителни" технически детайли помежду си, отбелязват от Комисията. Това е довело до спиране на конкуренцията, както и до невъзможността да се реализира "пълния потенциал" на техните технологии за намаляване на емисиите. Те са могли да намалят въздействието на дизеловото гориво отвъд изискванията на ЕС, но очевидно са избрали да не го правят.

Най-новото


Мозъчният имплант на Neuralink ще бъде тестван върху хора

Мозъчният имплант на Neuralink ще бъде тестван върху хора

  • 0




Intel ще произвежда "стъклени" процесори с гигантски размери

Intel ще произвежда "стъклени" процесори с гигантски размери

  • 0


Кои са новите функционалности на чатбота Bard

Кои са новите функционалности на чатбота Bard

  • 0

Вече може да кандидатствате за ГИС награди

Вече може да кандидатствате за ГИС награди

  • 0

Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК