Европейските автомобилни производители са изправени пред нов скандал, свързан е дизеловите емисии, но този няма нищо общо с "Дизелгейт", пише Engadget. Европейската комисия е глобила BMW и Volkswagen общо 875 млн. евро заради сътрудничество с цел ограничаване на технологията за намаляване на емисиите от азотни оксиди при дизеловите двигатели. Двете компании, заедно с Daimler, се предполага, че са се съгласили да избягват конкуренция при AdBlue технологията по време на разговори, състояли се между 2009 и 2014.
BMW, Daimler и VW са се споразумели за размерите на резервоарите, AdBlue, средното потребление и дори са споделили "чувствителни" технически детайли помежду си, отбелязват от Комисията. Това е довело до спиране на конкуренцията, както и до невъзможността да се реализира "пълния потенциал" на техните технологии за намаляване на емисиите. Те са могли да намалят въздействието на дизеловото гориво отвъд изискванията на ЕС, но очевидно са избрали да не го правят.
И трите компании са се съгласили да разрешат въпроса. Daimler е бил застрашен от глоба от 727 млн. евро, ако не разкрие договорката. Към VW също е подходено по-леко заради нивото си на сътрудничество.
Еврокомисарят Маргрете Вестагер отбелязва, че това е нов случай - за първи път регулаторът е установил, че сътрудничество по отношение на технологичните разработки е довело до създаването на незаконен картел. В тази връзка властите предлагат насоки за сътрудничество, които не противоречат на антимонополните правила като разработване на единна AdBlue софтуерна система.
Това решение обаче може да предизвика проблеми. От VW отбелязват, че обмислят възможно обжалване на глобата, свързана с предполагаемото създаване на опасен прецедент. Производителят на автомобили допълва, че клиентите никога не са били засегнати. Не е ясно дали компанията ще постигне успех, но сблъсъкът може би все още не е приключил.
Европейските автомобилни производители са изправени пред нов скандал, свързан е дизеловите емисии, но този няма нищо общо с "Дизелгейт", пише Engadget. Европейската комисия е глобила BMW и Volkswagen общо 875 млн. евро заради сътрудничество с цел ограничаване на технологията за намаляване на емисиите от азотни оксиди при дизеловите двигатели. Двете компании, заедно с Daimler, се предполага, че са се съгласили да избягват конкуренция при AdBlue технологията по време на разговори, състояли се между 2009 и 2014.
BMW, Daimler и VW са се споразумели за размерите на резервоарите, AdBlue, средното потребление и дори са споделили "чувствителни" технически детайли помежду си, отбелязват от Комисията. Това е довело до спиране на конкуренцията, както и до невъзможността да се реализира "пълния потенциал" на техните технологии за намаляване на емисиите. Те са могли да намалят въздействието на дизеловото гориво отвъд изискванията на ЕС, но очевидно са избрали да не го правят.