Volkswagen ясно заявява намерението си да премине към предлагане на изцяло електрически коли, но сега компанията си поставя по-конкретни цели по отношение на този преход, пише Engadget. VW разкри новата си стратегия New Auto, според която електрическите превозни средства ще обхващат половината от всички продажби на автомобили на компанията до 2030. "Почти" всички продажби на основните пазари ще бъдат на електрически коли до 2040, допълват от VW.
Подходът няма да включва само разширен пробег, но и "водеща" софтуерна платформа за автомобили. Ранните модели като ID.4 имат трудности със софтуера, който трябва да се конкурира с интерфейса на Tesla или Android Automotive. Компанията на VW за разработки - Cariad - има за цел да се справи с този проблем чрез ъпдейти, които ще предложат обединена информационно-развлекателна система през 2023 и изцяло нова платформа през 2025.
Стратегията New Auto също така предвижда въвеждането на "контролирана" верига за доставки на батерии, подобно на Tesla, а също така съгласуван формат на батериите и шест европейски завода до 2030. Първият ще бъде в Шелефтео, Швеция, като ще се ръководи от партньор, когато започне производството през 2023. Друг завод се очаква да бъде открит в Залцгитер, Германия, до 2035.
Поставените задачи са сериозни за автомобилен производител с мащабите на VW, който притежава марки като Audi, Porsche, Seat и Skoda. Въпреки това стои въпросът дали тези цели са достатъчно амбициозни, за да изпълни компанията другите си стремежи, както и тези на ключови държави.
VW иска да преустанови продажбата на коли с вътрешно горене в Европа до 2035, докато Обединеното кралство, Канада и някои от американските щати като Калифорния планират да забранят продажбата на подобни автомобили до същата година. Освен това по-малки конкуренти като Volvo планират да станат изцяло електрически до 2030. VW няма да разполага с много време да приключи електрифицирането на своите продукти на някои места, а това може да се окаже бавно в сравнение с някои други марки.
Volkswagen ясно заявява намерението си да премине към предлагане на изцяло електрически коли, но сега компанията си поставя по-конкретни цели по отношение на този преход, пише Engadget. VW разкри новата си стратегия New Auto, според която електрическите превозни средства ще обхващат половината от всички продажби на автомобили на компанията до 2030. "Почти" всички продажби на основните пазари ще бъдат на електрически коли до 2040, допълват от VW.
Подходът няма да включва само разширен пробег, но и "водеща" софтуерна платформа за автомобили. Ранните модели като ID.4 имат трудности със софтуера, който трябва да се конкурира с интерфейса на Tesla или Android Automotive. Компанията на VW за разработки - Cariad - има за цел да се справи с този проблем чрез ъпдейти, които ще предложат обединена информационно-развлекателна система през 2023 и изцяло нова платформа през 2025.