Qualcomm отправи оферта на стойност 4,6 милиарда долара за разработчика на автомобилни технологии Veoneer, което вкара американския производител на чипове в надпревара с базираната в Канада компания за модерни системи за подпомагане на шофирането (ADAS) Magna International, която също търси контрол над шведския разработчик.
Предложението на компанията от Сан Диего е с 18 % по-високо от офертата, направена от Magna миналия месец, която беше приета от борда на Veoneer. Бордът на Qualcomm одобри офертата, а съгласие на акционерите не е нужно.
Veoneer произвежда хардуер и софтуер за ADAS - бизнес, който Qualcomm има желание да развива. Производителят на чипове заяви, че има "проект за печалба от приблизително 10 милиарда долара" в автомобилната индустрия.
В писмо до борда на Veoneer главният изпълнителен директор на Qualcomm Кристиано Амон обяснява, че иска да комбинира компютърната визия и шофьорските технологии на шведската компания със своята платформа Snapdragon Ride.
Амон добавя, че Qualcomm не предвижда никакви регулаторни пречки пред сделката, като твърди, че ходът на Magna от своя страна може да доведе до такива, тъй като "страните се припокриват сферата на активната безопасност".
Технологията за автомобили със самостоятелно управление е последователен фокус на Qualcomm, която се конкурира с Mobileye на Intel в космоса. По-рано тази година производителят подробно преработи своята технология за свързани автомобили, като планира да представи четвъртото поколение Snapdragon Automotive Cockpit Platform през 2022 г.
Qualcomm отправи оферта на стойност 4,6 милиарда долара за разработчика на автомобилни технологии Veoneer, което вкара американския производител на чипове в надпревара с базираната в Канада компания за модерни системи за подпомагане на шофирането (ADAS) Magna International, която също търси контрол над шведския разработчик.
Предложението на компанията от Сан Диего е с 18 % по-високо от офертата, направена от Magna миналия месец, която беше приета от борда на Veoneer. Бордът на Qualcomm одобри офертата, а съгласие на акционерите не е нужно.