Американската National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) е започнала разследване на системата за автопилот на Tesla. Разследването идва на фона на 11 катастрофи от 2018 г. насам, които са довели до 17 наранявания и една смърт.
"Повечето инциденти са станали в тъмната част на денонощието, като всички участващи превозни средства са били ангажирани или с автопилот, или с круиз контрол по време на инцидентите", обясняват от NHTSA в документ, описващ подробно разследване.
Предварителната оценка се фокусира върху автопилота в Model Y, X, S и 3 от годините 2014 - 2021. Това обхваща около 765 000 електрически превозни средства на Tesla, отбелязва Bloomberg. Въпросните инциденти са се случили между януари 2018 г. и юли 2021 г.
Системата за автопилот на Tesla поддържа превозното средство центрирано в лентата и скоростта му. Това все още не е пълна система за самоуправление и водачите все още носят основна отговорност за откриване на опасности и реакция.
NHTSA вече разследва и оправда Tesla за смъртен случай, свързан с автопилота на компанията през 2016 г. По-рано тази година Националният съвет по безопасност на транспорта на САЩ (NTSB) призова NHTSA да приеме по-строги правила за автономно шофиране, позовавайки се именно на несполуките на Tesla.
Американската National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) е започнала разследване на системата за автопилот на Tesla. Разследването идва на фона на 11 катастрофи от 2018 г. насам, които са довели до 17 наранявания и една смърт.
"Повечето инциденти са станали в тъмната част на денонощието, като всички участващи превозни средства са били ангажирани или с автопилот, или с круиз контрол по време на инцидентите", обясняват от NHTSA в документ, описващ подробно разследване.