GM разработва електрически батерии с пробег 1000 км

Компанията изгражда нова изследователска база, която подготвя почвата за пробив при захранването на електромобили

Иван Гайдаров

General Motors изгражда ново изследователско съоръжение в Мичиган, което трябва да помогне на производителя да изпълни идеята си за създаване на батерии за електрически превозни средства, които са по-дълготрайни, по-бързи за зареждане и по-устойчиви по отношение на околната среда. Чрез този нов център GM подготвя почвата за пробив при батериите за електромобили. Крайната цел е създаването на превозни средства, които могат да изминават до 1000 км с едно зареждане - приблизително два пъти повече от обхвата на повечето електромобили днес.

Новото съоръжение ще носи името Wallace Battery Innovation Center на името на Бил Уолъс, инженер по акумулаторите в GM, който почина през 2018 г. Центърът ще се намира в Уорън, Мичиган, близо до кампуса на Техническия център на автомобилния производител. GM не разкрива броя на инженерите, които в крайна сметка ще запълнят лабораториите на центъра, нито обема на инвестицията, но от компанията очакват тя да се изчислява в "стотици милиони долари".

Иновационният център няма да бъде съоръжение за производство на батерии - GM изгражда две от такива в партньорство с LG Chem - но ще тества пилотни монтажни линии, което ще помогне на автомобилния производител да експериментира с различни производствени методи. Звеното ще отговаря и за интелектуална собственост, която се разработва в съвместно предприятие между GM и SolidEnergy Systems, част от Технологичния институт в Масачузетс, която е фокусирана върху подобряване на енергийната плътност в литиево-йонните батерии.

Двигателите с вътрешно горене превърнаха GM в най-големия автомобилен производител в Северна Америка. Сега компанията трябва да се фокусира върху производството на електрически превозни средства, за да постигне поставените си цели за въглеродна неутралност до 2040 г. и преустановяване на продажбите на превозни средства с дизелови и бензинови двигатели до 2035 г. Това превръща наличието на готови батерии в ключова част от стратегията на автомобилния производител, който вече обяви, че ще похарчи 27 млрд. долара за разработването и производството на 30 нови модела електрически превозни средства до 2025 г. и дори преработи логото си, за да прилича повече на електрически контакт.

General Motors изгражда ново изследователско съоръжение в Мичиган, което трябва да помогне на производителя да изпълни идеята си за създаване на батерии за електрически превозни средства, които са по-дълготрайни, по-бързи за зареждане и по-устойчиви по отношение на околната среда. Чрез този нов център GM подготвя почвата за пробив при батериите за електромобили. Крайната цел е създаването на превозни средства, които могат да изминават до 1000 км с едно зареждане - приблизително два пъти повече от обхвата на повечето електромобили днес.

Новото съоръжение ще носи името Wallace Battery Innovation Center на името на Бил Уолъс, инженер по акумулаторите в GM, който почина през 2018 г. Центърът ще се намира в Уорън, Мичиган, близо до кампуса на Техническия център на автомобилния производител. GM не разкрива броя на инженерите, които в крайна сметка ще запълнят лабораториите на центъра, нито обема на инвестицията, но от компанията очакват тя да се изчислява в "стотици милиони долари".

Най-новото

ЕС блокира сливането на Booking.com и eTravel

ЕС блокира сливането на Booking.com и eTravel

  • 0

Джон Кармак: Изкуствен интелект на човешко ниво - около 2030 г.

Джон Кармак: Изкуствен интелект на човешко ниво - около 2030 г.

  • 0

Как ще се оформи цифровото бъдеще на Европа според GSMA

Как ще се оформи цифровото бъдеще на Европа според GSMA

  • 0


A1 пуска екосмартфон

A1 пуска екосмартфон

  • 0



Полша ще разследва Open AI за нарушения по GDPR

Полша ще разследва Open AI за нарушения по GDPR

  • 0


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК