Строящата се в Германия Gigafactory на Tesla е близо до производството на първите си електрически автомобили. Цитиран от Bloomberg, шефът на компанията Илън Мъск коментира пред участниците в събитие на 9 октомври, че заводът край Берлин трябва да започне производството на кросоувърите Model Y през ноември или декември. По думите му най-голямото предизвикателство е било да се гарантира достатъчно голямо производство.
Главният изпълнителен директор изчисли, че берлинската Gigafactory ще произвежда от 5000 до 10 000 превозни средства седмично, но това се очаква да се случи до края на 2022 г. Съоръжението вероятно ще разчита на батерии от Китай, докато германският завод за електрически клетки на бъде завършен. Затова и Мъск предупреждава, че не трябва да има очаквания новата фабрика да има значителна роля в приходите на компанията в скоро време.
Въпреки че явно строежът на Gigafactory се движи по план, Tesla все още е изправена пред жалби и съдебни дела за въздействието на новото ѝ производство върху околната среда. Процесът на обществени консултации ще приключи чак на 14 октомври, което означава, че местната администрация все още може да откаже да даде "зелена светлина" и да поиска допълнителни гаранции.
Снимка на Blomst от Pixabay
Tesla пое ангажимент да компенсира влиянието на фабриката, като засади повече дървета, отколкото е премахнала за построяването ѝ, и да минимализира потреблението на вода. Независимо дали това ще се окаже достатъчно за германските власти, е ясно, че европейските планове на Tesla са достигнали повратна точка - през следващите няколко седмици ще стане ясно дали американският електромобилен гигант ще стъпи сериозно в Европа.
Строящата се в Германия Gigafactory на Tesla е близо до производството на първите си електрически автомобили. Цитиран от Bloomberg, шефът на компанията Илън Мъск коментира пред участниците в събитие на 9 октомври, че заводът край Берлин трябва да започне производството на кросоувърите Model Y през ноември или декември. По думите му най-голямото предизвикателство е било да се гарантира достатъчно голямо производство.
Главният изпълнителен директор изчисли, че берлинската Gigafactory ще произвежда от 5000 до 10 000 превозни средства седмично, но това се очаква да се случи до края на 2022 г. Съоръжението вероятно ще разчита на батерии от Китай, докато германският завод за електрически клетки на бъде завършен. Затова и Мъск предупреждава, че не трябва да има очаквания новата фабрика да има значителна роля в приходите на компанията в скоро време.