Tesla променя типа батерии в колите със стандартен пробег

Tesla променя типа батерии в колите със стандартен пробег

Тези автомобили ще използват литиево-железни фосфатни батерии вместо такива с никело-кобалтов алуминиев оксид

Мария Динкова
754 прочитания

Tesla променя типа батерии, които ще използва във всички свои електрически автомобили със стандартен пробег, преминавайки от такива с никело-кобалтов алуминиев оксид (NCA) към литиево-железни фосфатни (LFP).

Ходът вероятно има за цел да увеличи маржа на печалбата за Tesla при изцяло електрическите коли, без да се налага да увеличава цените. Преди компанията беше критикувана заради спорадичните промени в цените на превозните средства.

Tesla вече произвежда автомобили с LFP в завода си в Шанхай и ги продава в Азия и Европа. Според експертите колите с този тип батерия имат както предимства, така и недостатъци.

От една страна,, те са значително по-евтини и не изискват никел или кобалт. Също така са по-стабилни, което ги прави и по-сигурни, а не на последно място са и по-лесни за рециклиране.

От друга страна основният им минус обаче е, че предлагат по-малък пробег за същото тегло в сравнение с другите батерии. Освен това студеното време им влияе повече.

Новината за промяната на батериите беше съобщена при обявяването на резултатите на Tesla от второто тримесечие.

Компанията постига 1,62 млрд. долара нетни приходи, като за втори път надскача 1 млрд. долара. За сравнение - миналата година същото тримесечие бяха отчетени 331 млн. долара нетни приходи.

По-рано от Tesla разкриха, че са доставили 241 300 електрически автомобила и са произвели 237 823 по време на периода, приключващ на 30 септември 2021.

За разлика от другите производители продажбите на Tesla бележат ръст по време на тримесечието, поставяйки нов рекорд за компанията въпреки недостига на чипове и предизвикателствата, свързани с веригата на доставки.

Редица други компании в сектора също отчитат рекордни печалби на фона на липсата на полупроводници заради устойчиво потребителско търсене. Те обаче не успяват да постигнат по-добри продажби заради ограниченията на доставчиците.

Снимка: Pixabay

Tesla променя типа батерии, които ще използва във всички свои електрически автомобили със стандартен пробег, преминавайки от такива с никело-кобалтов алуминиев оксид (NCA) към литиево-железни фосфатни (LFP).

Ходът вероятно има за цел да увеличи маржа на печалбата за Tesla при изцяло електрическите коли, без да се налага да увеличава цените. Преди компанията беше критикувана заради спорадичните промени в цените на превозните средства.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК