Toyota тества двигатели с водородно горене в състезателни автомобили

Превозните средства, задвижвани от такива двигатели, са различни от тези с горивни клетки, които използват водород за създаване на електричество

Иван Гайдаров
1537 прочитания

Toyota обяви, че тества двигатели с вътрешно горене на водород в състезателни автомобили. Тази стъпка демонстрира желанието на компанията да разработи използването на технологията в търговски продукти.

Автомобилният производител отдавна работи върху двигатели, които изгарят водород като гориво вместо бензин, подобно на ракетите, а сега смята, че тестването на технологията в състезателни автомобили ще му позволи да събира данни и да работи по отстраняването на проблеми на място.

Toyota Motor Corp. обяви по-рано, че разработва двигател с водородно горене, какъвто са разработили и други компании като Ford Motor Co. Превозните средства, задвижвани от такива двигатели, са различни от тези с горивни клетки, които използват водород за създаване на електричество, и от електрическите или хибридните превозни средства.

"Искаме да предложим множество опции, за да отговорим на регионалните нужди", казва Наоюки Сакамото, главен инженер на модела Corolla с водороден двигател, на онлайн пресконференция.

Сакамото не разкри кога двигателят с вътрешно горене на водород може да се превърне в търговски продукт, признавайки, че е необходимо по-нататъшно развитие, за да се отговори на досегашния му ограничен обхват. Друга пречка е инфраструктурата за зареждане на такива превозни средства.

Едно предимство на водородните двигатели е, че са необходими минимални пренастройки от обикновените двигатели с вътрешно горене с изключение на тръбопроводите за гориво и системите за впръскване.

Използването на водород като гориво идва с известни опасения за риска, но станциите за зареждане с водород работят в цяла Япония, като засега няма големи аварии.

Сакамото казва, че водородът е толкова безопасен, колкото и всяко друго гориво по пътищата днес, отбелязвайки, че литиево-йонните батерии, използвани в електромобилите, са причинили пожари, а резервоарите за водород са направени от въглеродни влакна.

Най-новата водородна технология се тества върху състезателен Yaris. Двата резервоара за водород се побират в зоната на задната седалка на състезателната кола, въпреки че това вероятно ще се промени за търговските модели.

Водородът може да предложи някои предимства. Батериите за електромобили изискват различни минерали, докато водородът е относително изобилен в околната среда и може лесно да се съхранява и транспортира.

Водородът може да бъде създаден от вода чрез електролиза, често провеждана в училищни експерименти по химия. Водородът може също да се преобразува от слънчева енергия. Toyota също така обяви, че произвежда водород в геотермална електроцентрала в Южна Япония.

Снимка: Markus Thomas Pixabay

Toyota обяви, че тества двигатели с вътрешно горене на водород в състезателни автомобили. Тази стъпка демонстрира желанието на компанията да разработи използването на технологията в търговски продукти.

Автомобилният производител отдавна работи върху двигатели, които изгарят водород като гориво вместо бензин, подобно на ракетите, а сега смята, че тестването на технологията в състезателни автомобили ще му позволи да събира данни и да работи по отстраняването на проблеми на място.

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото







84% от компаниите - жертва на кибератаки

84% от компаниите - жертва на кибератаки

  • 0
  • 163



Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК