Volvo представи концептуален модел на автономен багер, базиран на "Лего"

Машината може да тегли 5 тона и да взема автономни решения в голямо разнообразие от ситуации

Иван Гайдаров

Volvo отдавна има планове да предостави технология за самостоятелно управление на строителния бизнес, но сега демонстрира, че поема по определено необичаен маршрут, за да стигне до целта си. Автомобилният производител представи прототип на автономен челен товарач - LX03 - който е базиран на модела на Lego 42081 Lego Technic Concept Wheel Loader Zeux. Машината може да тегли 5 тона и да взема автономни решения в голямо разнообразие от ситуации, включително в комбинация с човешки екипи.

LX03 също така е уникално модулен. Volvo може да направи "само една или две промени", за да произведе по-голям или по-малък товарач, за да отговори на изискванията на клиентите си. Очаквано, моделът е електрически и може да издържи до осем часа в зависимост от интензитета на работата, което означава, че с едно зареждане моделът може да подсигури цял работен ден.

Прототипът все още не се подготвя за серийно производство, но представлява "следващ етап" в усилията на Volvo както в изследванията на изкуствен интелект, така и за декарбонизиране на конструкциите на компанията. Не на последно място, идеята да се създаде истинско, напълно функциониращо превозно средство, базирано на пластмасов модел, е привлекателна и може да доведе до налагането на нови подходи за създаване на концепции за комерсиални превозни и товарни средства.

Volvo отдавна има планове да предостави технология за самостоятелно управление на строителния бизнес, но сега демонстрира, че поема по определено необичаен маршрут, за да стигне до целта си. Автомобилният производител представи прототип на автономен челен товарач - LX03 - който е базиран на модела на Lego 42081 Lego Technic Concept Wheel Loader Zeux. Машината може да тегли 5 тона и да взема автономни решения в голямо разнообразие от ситуации, включително в комбинация с човешки екипи.

LX03 също така е уникално модулен. Volvo може да направи "само една или две промени", за да произведе по-голям или по-малък товарач, за да отговори на изискванията на клиентите си. Очаквано, моделът е електрически и може да издържи до осем часа в зависимост от интензитета на работата, което означава, че с едно зареждане моделът може да подсигури цял работен ден.

Най-новото


Мозъчният имплант на Neuralink ще бъде тестван върху хора

Мозъчният имплант на Neuralink ще бъде тестван върху хора

  • 0




Intel ще произвежда "стъклени" процесори с гигантски размери

Intel ще произвежда "стъклени" процесори с гигантски размери

  • 0


Кои са новите функционалности на чатбота Bard

Кои са новите функционалности на чатбота Bard

  • 0

Вече може да кандидатствате за ГИС награди

Вече може да кандидатствате за ГИС награди

  • 0

Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК