Свързаните коли определят облика на изложението CES 2022

Свързаните коли определят облика на изложението CES 2022

Производителите на автомобили и технологичните компании разкриват нови смарт мотори и интегриран софтуер

Владимир Владков
312 прочитания

Сливането на уменията и възможностите на технологичните компании и на автомобилните производители вече дава своите плодове. Една от най-амбициозните концепции, разкрити на технологичното изложение CES 2022, e Omnipod на корейската LG. Omnipod се описва като концептуалната кабина за бъдещата мобилност на хората, която може да преструктурира пространството за конкретен потребител и според целта на пътуването му.

Концепцията е супермодернизирана каравана, която може да бъде надградена с модулни интериорни и външни функционалности, например хладилници и мебели за релаксация - лукс, който можете да откриете само в най-високия клас традиционни автомобили.

Omnipod обаче използва и някои от най-модерните върхови технологии. Той се доставя с инсталация, поддържаща метавселена - описана като "адаптивна вътрешна среда, която се преконфигурира в реално време с помощта на движещ се "Екран за метасреда". Изглежда, че идеята е, че вътрешното пространство може да се трансформира, за да създаде нови среди, като например "холограмна палуба" (позната от филма "Стар Трек"). Всичко това е допълнено от "портиер" с изкуствен интелект - това надхвърля сегашния набор от интерактивни системи с ИИ като Alexa, но все още не е ясно какво ще предлага той освен наличието на анимационен аватар в реален размер.

От купчината прессъобщения, които Qualcomm пусна за своето представяне, 7 са фокусирани върху свързаните/автономните автомобили и за сделки с автомобилни производители. Гигантът при мобилните чипове направи сериозни промени в областта на интелигентните автомобили, като плати $4.5 милиарда за автомобилната технологична фирма Veoneer през октомври и представи своето решение за автономно шофиране Snapdragon Ride преди две години.

На изложението сега бе обявено, че Renault ще започне да интегрира цифровото шаси Snapdragon в своите автомобили, а Desay SV и Volvo ще започнат да използват платформата Snapdragon Cockpit за изграждане на бъдещите технологии за свързани автомобили. Qualcomm ще работи и с Alps Alpine, за да предостави следващо поколение решения за автомобилни кабини и кокпити. Компанията представи множество нови функции като Snapdragon Ride Vision System - описана като отворен, мащабируем и модулен софтуерен пакет за компютърно зрение.

Sony представя концепция за електрически автомобил, наречена Vision S - прототип на превозно средство от типа SUV, което използва същата EV/облачна платформа като прототипа (VISION-S 01), с включени технологии за изображения и сензори, монтирани вътре и извън превозното средство.

Сега обаче Sony се насочва директно към автомобилната индустрия, а не показва само концепции. В съобщението на японската компания се посочва: "За да ускори новите предложения, които допълнително развиват изживяването в областта на мобилността, Sony ще създаде операционна компания Sony Mobility Inc през пролетта на 2022 г., чрез която компанията възнамерява да навлезе на пазара на електромобили."

Освен множество подробности за новите геймърски лаптопи и варианти на графични карти, Nvidia представи подробно и своя нов виртуален асистент за шофиране, който ще работи с платформата Drive Chauffeur. Наречена платформата Nvida Drive Concierge, този помощник съчетава "изкуствен интелект за реч", компютърно зрение, разбиране на естествен език, препоръки за двигателя и симулационна система, като създава интерактивни аватари с 3D графики с проследяване на лъчи, с които можете да си чатите.

В изявлението на Nvidia пише още, че "важните технологични разработки за интелигентно шофиране, както и иновациите от доставчици, автомобилни производители и компании за превоз на товари с камиони, изграждащи NVIDIA DRIVE, предвещават идването на автономната ера".

Същевременно традиционните автомобилни фирми също обявиха, че разработват по-технологични предложения за своите модели. General Motors, BMW и Mercedes се отказаха от физически щандове на CES тази година, но техните презентации ще се провеждат виртуално, а фокусът е изцяло върху умни електрически автомобили.

GM ще разкрие електромобила си Chevrolet Silverado EV, а презентацията на BMW Group е за дигиталните иновации, фокусирани върху взаимодействието с човека. Именно на CES 2022 е световната премиера на BMW iX M60 с комбинирано потребление на електроенергия 24.7 до 21.7 kWh/100 км според новия стандарт WLTP и нулеви емисии на CO2.

На CES 2022 има още стотици съобщения за свързани автомобили. Технологичните фирми се приближават все повече до автомобилния сектор или чрез сътрудничество, или чрез самостоятелни разработки, а автомобилните фирми се стремят или да интегрират тези решения, или да разработят свои собствени свързани системи за нови електрически превозни средства.

Сливането на уменията и възможностите на технологичните компании и на автомобилните производители вече дава своите плодове. Една от най-амбициозните концепции, разкрити на технологичното изложение CES 2022, e Omnipod на корейската LG. Omnipod се описва като концептуалната кабина за бъдещата мобилност на хората, която може да преструктурира пространството за конкретен потребител и според целта на пътуването му.

Концепцията е супермодернизирана каравана, която може да бъде надградена с модулни интериорни и външни функционалности, например хладилници и мебели за релаксация - лукс, който можете да откриете само в най-високия клас традиционни автомобили.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК