В петък Nissan представи своето прототипно производствено съоръжение в Йокохама, Япония, където компанията планира да създава солидни батерии (solid-state batteries) за електрически автомобили. От компанията уточняват, че ще въведат пилотна продуктова линия в завода през 2024, а готовите автомобили с този тип технология ще бъдат пуснати на пазара четири години по-късно.
На теория солидните батерии трябва да се зареждат по-бързо, да разполагат с повече мощност и да издържат по-дълго в сравнение с литиево-йонните батерии, които се използват предимно в другите електрически автомобили. Nissan очаква в крайна сметка да започне да използва батериите във всичките си продуктови линии, включително и при пикапите на компанията.
"Занапред нашите отдели за R&D и производство ще продължат да работят заедно, за да използват това прототипно производствено съоръжение и да ускорят практическото приложение на солидните батерии", коментира Кунио Накагуро, вицепрезидент на R&D отдела на Nissan.
Според Nissan солидните батерии имат потенциала да променят правилата на играта и да увеличат популярността на е-колите. От компанията посочват, че технологията може да намали цената на пакет батерии до 75 долара за киловатчаса до 2028 и в крайна сметка до 65 долара за киловатчаса. По този начин е-автомобилите ще станат по-достъпни и дори ще се предлагат в същата ценова категория като бензинови коли.
Nissan не е единственият производител на автомобили, който се опитва да разработи солидни батерии, припомня The Verge. Например QuantumScape, подкрепени от Volkswagen, планират да започнат да ги продават през 2024, а Ford обещава да започне да ги предлага до края на десетилетието. Миналата година пък от Тоуота заявиха, че искат да стартират производството на батериите до 2025, но трябва да продължат своите проучвания на технологията, тъй като към момента тяхното създаване се оказва скъпо.
В петък Nissan представи своето прототипно производствено съоръжение в Йокохама, Япония, където компанията планира да създава солидни батерии (solid-state batteries) за електрически автомобили. От компанията уточняват, че ще въведат пилотна продуктова линия в завода през 2024, а готовите автомобили с този тип технология ще бъдат пуснати на пазара четири години по-късно.
На теория солидните батерии трябва да се зареждат по-бързо, да разполагат с повече мощност и да издържат по-дълго в сравнение с литиево-йонните батерии, които се използват предимно в другите електрически автомобили. Nissan очаква в крайна сметка да започне да използва батериите във всичките си продуктови линии, включително и при пикапите на компанията.