Volkswagen откри строежа на първия си завод за батерии за електрически коли в германския град Залцгитер, Долна Саксония, който ще бъде един от петте, планирани в Европа. От компанията подчертават, че този ход е крайъгълен камък в тяхната нова стратегия за въвеждането на устойчива и захранвана от софтуер мобилност на бъдещето.
В тази връзка автомобилният производител ще създаде нова компания, наречена Power Co, която ще отговаря за глобалния бизнес с батерии - от изследванията и разработките на нови технологии, през добива на сурови материали, до рециклирането на вече ненужните такива. Очаква се новото звено да инвестира над 20 млрд. евро заедно с партньори в дейността до 2030 г. , а в резултат на това да създаде 20 хил. работни места на Стария континент и да постигне годишни продажби от 20 млрд. евро.
"Създаването на наша собствена фабрика за батерии е магапроект от техническа и икономическа гледна точка. Това показва, че ние въвеждаме водещите технологии на бъдещето в Германия", отбелязва изпълнителният директор на Volkswagen Хърбът Дийс. След Залцгитер следващата фабрика ще бъде във Валенсия, Испания, а другите три локации в Европа все още се уточняват. В допълнение PowerCo вече изследва възможностите за създаването на гигафабрики и в Северна Америка.
От Volkswagen разкриват още, че новият завод в Залцгитер ще бъде модел за останалите съоръжения на Стария континент и ще постави нови стандарти по отношение на устойчивостта и иновациите. Стандартизацията ще обхваща не само оборудването, сградите и инфраструктурата, но също така продуктите, процесите и ИТ. Предвижда се всяка фабрика да работи 100% на електричество от възобновяеми източници и да бъде проектирана за затворена верига на рециклиране.
Междувременно компанията представи и унифицирани клетъчни батерии, които предлагат редици предимства, включително потенциал да намаляват разходите с до 50%. Целта е те да се използва до края на десетилетието в до 80% от електрическите превозни средства на VW. В германската фабрика те ще започнат да се произвеждат от 2025 г., като заводът ще достигне годишен капацитет от 40 гигаватчас, което е достатъчно за около 500 хил. електрически превозни средства, отбелязват от автомобилния производител. Той предвижда до 2030 г. всички шест фабрики да разполагат с общ обем от 240 гигаватчаса в Европа заедно с партньорите.
VW също така има договори с други двама основни производители за батерии Samsung и CATL. Освен това компанията подкрепя базирания с Сан Хосе, Калифорния, стартъп QuantumScape, който работи по по-енергоефективни SSB батерии.
Volkswagen откри строежа на първия си завод за батерии за електрически коли в германския град Залцгитер, Долна Саксония, който ще бъде един от петте, планирани в Европа. От компанията подчертават, че този ход е крайъгълен камък в тяхната нова стратегия за въвеждането на устойчива и захранвана от софтуер мобилност на бъдещето.
В тази връзка автомобилният производител ще създаде нова компания, наречена Power Co, която ще отговаря за глобалния бизнес с батерии - от изследванията и разработките на нови технологии, през добива на сурови материали, до рециклирането на вече ненужните такива. Очаква се новото звено да инвестира над 20 млрд. евро заедно с партньори в дейността до 2030 г. , а в резултат на това да създаде 20 хил. работни места на Стария континент и да постигне годишни продажби от 20 млрд. евро.