Ford засилва производството на EV с нова технология за батерии

Ford

Ford засилва производството на EV с нова технология за батерии

До края на 2026 г. компанията си е поставила за цел да произвежда по 2 млн. електромобила годишно при едва 27 140 през 2021 г.

Иван Гайдаров
579 прочитания

Ford


Ford усъвършенства плановете си за разширяване на производството на електрически автомобили, като отчасти ще разчита на нови материали за производство на батерии, за да постигне поставените си цели. На база на оптимизираната стратегия автомобилният производител очаква да достигне глобален производствен темп 600 000 единици на година до края на 2023 г. За целта автомобилният производител ще разчита на батерийни клетки с литиево-железен фосфат в някои от превозните си средства, започвайки от Mustang Mach-E - модел, който се очаква да се появи първо в САЩ през 2023 г., и F-150 Lightning, очакван в началото на 2024 г. Новият подход се очаква да разшири капацитета на Ford и да позволи "много години" употреба с малка загуба на пробег и намаляване както на производствените разходи, така и на зависимостта от материали като никела, при които често има недостиг или забавяне на доставките.

Близо половината от планираните за производство 600 000 електрически автомобила на година - 270 000, се очаква да бъдат Mustang Mach-E, предназначени за Китай, Европа и Северна Америка, докато F-150 Lightning (150 000 единици) са предназначени основно за американския пазар. Бройката допълват 150 000 електрически микробуса Transit и 30 000 единици от все още неназован SUV, насочен към европейските потребители. От Ford са категорични, че вече са подсигурили целия нужен им капацитет от батерии за постигане на целта 600 000 и 70% от необходимите мощности за по-амбициозната си цел - 2 милиона електромобила годишно до края на 2026 г.

Новината за повишените амбиции идва само часове след съобщението, че автомобилният производител може да съкрати до 8000 работни места, за да подпомогне финансирането на своите планове за електрификация. Наскоро Ford се раздели на две основни подразделения - за автомобили с твърди горива и за електромобили, и се ангажира да инвестира над 50 милиарда долара за електрификация на своето портфолио.

Иначе компанията си е поставяла целта за производство на 600 000 електрически единици и преди, но сега за първи път обрисува в конкретика как смята да я постигне. Производителят е обект на нарастващ натиск да увеличи производството си на електромобили на фона на едва 27 140 произведени единици през 2021 г. и значително изоставане в изпълнението на вече направени поръчки.

Пазар с добри перспективи

С конкретизирането на параметрите на своята стратегия за електрически преход Ford ще се опита да заеме подобаващо място на един пазар, пред който анализаторите чертаят бляскави перспективи. Според последното изследване по темата, публикувано от Markets and Markets, глобалният пазар на електрически превозни средства се очаква да нарасне от малко над 8 млн. единици през 2022 г. до над 39 млн. до 2030 г. при среден годишен темп на растеж 21,7%. Той ще бъде подсигурен до голяма степен от фактори като нарастващото търсене на нискоемисионни пътувания и правителствените политики, подкрепящи налагането на превозни средства с дълъг пробег и нулеви емисии чрез субсидии и данъчни отстъпки.

"Увеличаването на инвестициите от страна на правителствата по целия свят за разработване на станции за зареждане на електромобили и станции за зареждане с водород заедно със стимулите, предлагани на потребителите при купуване на електрически модели, ще създадат възможности за производителите да разширят своя поток от приходи и географското си присъствие. Предвижда се пазарът на електромобили в Азиатско-Тихоокеанския регион да генерира стабилен растеж заради голямото търсене на превозни средства с по-ниска цена и ниски емисии, докато северноамериканският и европейският пазар разчитат в най-голяма степен на правителствените инициативи и нарастващия сегмент на високопроизводителните пътнически електромобили", акцентират анализаторите, като посочват и най-големите предизвикателства пред развитието на пазара - малкия брой станции за зареждане, по-високите първоначални разходи и някои ограничения в производителността.

Ford усъвършенства плановете си за разширяване на производството на електрически автомобили, като отчасти ще разчита на нови материали за производство на батерии, за да постигне поставените си цели. На база на оптимизираната стратегия автомобилният производител очаква да достигне глобален производствен темп 600 000 единици на година до края на 2023 г. За целта автомобилният производител ще разчита на батерийни клетки с литиево-железен фосфат в някои от превозните си средства, започвайки от Mustang Mach-E - модел, който се очаква да се появи първо в САЩ през 2023 г., и F-150 Lightning, очакван в началото на 2024 г. Новият подход се очаква да разшири капацитета на Ford и да позволи "много години" употреба с малка загуба на пробег и намаляване както на производствените разходи, така и на зависимостта от материали като никела, при които често има недостиг или забавяне на доставките.

Близо половината от планираните за производство 600 000 електрически автомобила на година - 270 000, се очаква да бъдат Mustang Mach-E, предназначени за Китай, Европа и Северна Америка, докато F-150 Lightning (150 000 единици) са предназначени основно за американския пазар. Бройката допълват 150 000 електрически микробуса Transit и 30 000 единици от все още неназован SUV, насочен към европейските потребители. От Ford са категорични, че вече са подсигурили целия нужен им капацитет от батерии за постигане на целта 600 000 и 70% от необходимите мощности за по-амбициозната си цел - 2 милиона електромобила годишно до края на 2026 г.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК