Porsche навлиза ударно на пазара на електрически велосипеди

Pixabay.com
Tom

Porsche навлиза ударно на пазара на електрически велосипеди

Знаковият автомобилен производител ще произвежда както батерии и двигатели, така и е-байкове

Иван Гайдаров
328 прочитания

Pixabay.com

© Tom


Очаква се в бъдеще по пътищата да се срещат много повече двуколесни модели Porsche, отколкото такива с четири гуми. Производителят на луксозни автомобили стартира две нови съвместни предприятия с холандската компания Ponooc Investment B.V., като и двете са свързани с пазара на електрически велосипеди. Porsche eBike Performance GmbH е базирана в германския град Оттобрун, който се намира в близост до Мюнхен, и ще разработва компоненти за е-байкове, включително двигатели и батерии. Цялата продукция впоследствие ще бъде използвана от P2 eBike GmbH, второто съвместно предприятие, базирано в Щутгарт, което ще произвежда електронни велосипеди с марка Porsche. Първите модели трябва да се появят на пазара през 2025-2026 г.

Това не е първата поява на Porsche в сферата на електрическите велосипеди. През 2021 г. компанията дебютира с два модела, вдъхновени от Taycan и създадени като допълнение към модела Cross Turismo, който има специален заден носач. Тези велосипеди обаче заедно с техните двигатели и системи за превключване на скоростите са произведени от японския гигант Shimano. За разлика от тях, тъй като едната от новосъздадените компании разработва части, а другата - самите потребителски велосипеди, предстоящите продукти, които съвместните предприятия ще пуснат, ще бъдат всички изцяло под бранда на Porsche.

Бизнесът с компоненти ще използва системите за задвижване на електронни велосипеди, разработени от Fazua - компания, която Porsche придоби наскоро. Едновременно с това компанията ще разработва системи за електронни велосипеди под марката Porsche - дори ще продава технологията си на други производители. Очаквано, както и при автомобилите, електрическите велосипеди Porsche ще бъдат луксозна стока. За пример, вдъхновените от Taycan велосипеди започваха от 8500 долара при пускането им на пазара, като спортният модел се продава на цени, започващи от 10 700 долара.

Пазар със светло бъдеще

Този засилен фокус на знаков автомобилен производител като Porsche върху пазара на електрически велосипеди никак не е случаен. Според доклад на Markets and Markets неговият размер се очаква да нарасне от 49,7 милиарда долара през 2022 г. до 80,6 милиарда USD до 2027 г. при годишен темп на растеж 10,2%. Анализаторите посочват като основни фактори за този ръст това, че този тип превозни средства са "безопасни, удобни и достъпни алтернативи на обществения транспорт". Важни фактори също така са бързата урбанизация и развиващата се инфраструктура, нужна за тяхното използване.

Пандемията от COVID-19 също има положително отражение върху този пазар, тъй като предпочитанията на пътуващите се изместват от използването на обществения транспорт към индивидуални алтернативи.

"В сравнение с други транспортни варианти електрическите велосипеди предоставят по-евтино, лесно за зареждане решение за пътуване до работното място. Споделената мобилност е малко вероятно да се наложи като предпочитана алтернатива заради продължаващите проблеми с COVID-19. Тези фактори се оказват катализатор за популяризирането на е-велосипедите, което води до увеличение на продажбите през 2020 и 2021 г.", обясняват анализаторите.

Но добрите новини за пазара на електрически велосипеди не свършват с това. Много правителства по света стартират различни инициативи в подкрепа на продажбите на е-велосипеди. Американският град Сан Диего е пример за това, след като прие Закон за електрическите велосипеди, който ще предостави данъчен кредит до 1500 долара при купуване на електрически велосипед.

Предизвикателства обаче също не липсват и не е изненадващо, че най-голямото от тях е свързано с международните търговски политики. "Търговската война между САЩ и Китай засегна американския пазар на електрически велосипеди между 2018 и 2019 г., повишавайки значително цените. По подобен начин през 2018 г. Европа наложи антидъмпингови и антисубсидийни разпоредби за всички видове електрически велосипеди, внасяни от Китай, за да защити местния бизнес от нелоялна конкуренция, възникваща поради разликите в цената на продуктите. Следователно въздействието на международните търговски политики и разпоредби създава ограничаващи фактори за продажбата и развитието на пазара на електрически велосипеди в много страни", категорични са анализаторите.

Очаква се в бъдеще по пътищата да се срещат много повече двуколесни модели Porsche, отколкото такива с четири гуми. Производителят на луксозни автомобили стартира две нови съвместни предприятия с холандската компания Ponooc Investment B.V., като и двете са свързани с пазара на електрически велосипеди. Porsche eBike Performance GmbH е базирана в германския град Оттобрун, който се намира в близост до Мюнхен, и ще разработва компоненти за е-байкове, включително двигатели и батерии. Цялата продукция впоследствие ще бъде използвана от P2 eBike GmbH, второто съвместно предприятие, базирано в Щутгарт, което ще произвежда електронни велосипеди с марка Porsche. Първите модели трябва да се появят на пазара през 2025-2026 г.

Това не е първата поява на Porsche в сферата на електрическите велосипеди. През 2021 г. компанията дебютира с два модела, вдъхновени от Taycan и създадени като допълнение към модела Cross Turismo, който има специален заден носач. Тези велосипеди обаче заедно с техните двигатели и системи за превключване на скоростите са произведени от японския гигант Shimano. За разлика от тях, тъй като едната от новосъздадените компании разработва части, а другата - самите потребителски велосипеди, предстоящите продукти, които съвместните предприятия ще пуснат, ще бъдат всички изцяло под бранда на Porsche.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК