Най-големият производител на мотоциклети в свeта се електрифицира. В понеделник Honda обяви, че ще представи "10 или повече" електрически модела до 2025 г., като основният фокус на компанията пада върху Европа и Азия за сметка на Северна Америка, където ще бъде представена само малка част от гамата. Според анализаторите от въпросните модели не може да се очаква особена производителност, тъй като в слайд, показващ силуетите на 11 потенциални разработки, повечето изглеждат като мотопеди.
Все пак Honda разработва нова платформа, наречена FUN, на базата на която планира да представи три "големи" EV модела в Япония, САЩ и Европа между 2024 и 2025 г. Междувременно обаче производителят работи и върху електрически велосипед с детски размери, базиран на същата технология за задвижване и зареждане, която ще захранва и останалите модели, планирани да се появят на пазара до края на 2025 г.
В същото време от Honda акцентират, че ще продължат да произвеждат модели с двигатели с вътрешно горене, но се ангажират те да бъдат по-щадящи за околната среда чрез използването на горива на основата на етанол E20 и E100. Очаква се подобни модели да се появят на европейския пазар през 2023-2025 г.
Като цяло Honda планира да направи бизнеса си с мотоциклети въглеродно неутрален до 2040 г. Междинната цел на производителя е електрическите модели да представляват около 15% от общите му продажби до 2030 г.
Европейският автомобилен пазар ще се електрифицира първи?
В своя анализ Why the automotive future is electric от McKinsey&Company посочват, че регулаторният натиск и интересът на потребителите към електромобилите варират значително според региона.
"Европа е предимно регулиран пазар с високи субсидии, докато в Китай интересът на потребителите е много силен въпреки по-ограничените стимули. В Съединените щати продажбите на електромобили нарастват бавно както поради ограничения регулаторен натиск, така и заради по-слабия потребителския интерес", обясняват анализаторите, като обръщат внимание, че регулаторните изисквания в САЩ се очаква да се затегнат в скоро време.
На този фон от McKinsey очакват на глобално ниво приемането на EV да достигне 45% до 2030 г., което е далеч под необходимото за постигане на нетни нулеви емисии до 2050 г. За да се случи това, електрическите автомобили ще трябва да представляват 75% от общите продажби в световен мащаб до 2030 г.
"Вярваме, че Европа - като регулаторно управляван пазар с положителни нагласи на потребителското търсене - ще се електрифицира най-бързо и се очаква да остане световен лидер по отношение на пазарен дял на EV. В допълнение към целта на Европейската комисия, която изисква около 60% от продажбите да са на EV до 2030 г., няколко европейски страни вече обявиха край на доставките на дизелови автомобили до 2030 г. В съответствие с това цели седем производителя на автомобили вече са се ангажирали със 100% продажби на EV до 2030 г. в рамките на Европейски съюз", посочват още от McKinsey.
Най-големият производител на мотоциклети в свeта се електрифицира. В понеделник Honda обяви, че ще представи "10 или повече" електрически модела до 2025 г., като основният фокус на компанията пада върху Европа и Азия за сметка на Северна Америка, където ще бъде представена само малка част от гамата. Според анализаторите от въпросните модели не може да се очаква особена производителност, тъй като в слайд, показващ силуетите на 11 потенциални разработки, повечето изглеждат като мотопеди.
Все пак Honda разработва нова платформа, наречена FUN, на базата на която планира да представи три "големи" EV модела в Япония, САЩ и Европа между 2024 и 2025 г. Междувременно обаче производителят работи и върху електрически велосипед с детски размери, базиран на същата технология за задвижване и зареждане, която ще захранва и останалите модели, планирани да се появят на пазара до края на 2025 г.