Pixabay.com
Mikes-Photography

САЩ се прицелва в лидерското място на пазара на EV батерии

Към днешна дата Китай стои зад 70-80% от световния добив на важния за за електромобилите метал кобалт

Иван Гайдаров

Pixabay.com

© Mikes-Photography


Министерството на енергетиката на САЩ отпуска безвъзмездни средства в размер на 2,8 милиарда долара на 20 компании в страната, насочени към насърчаването на производството на материали за EV батерии. Финансирането се отпуска по програма, наречена "Американска инициатива за материали за батерии", която има за цел да осигури доставката на минерали за производството на батерии за електромобили и изграждането на електрическа инфраструктура. Това решение трябва да подпомогне изпълнението на вече поставената от администрацията на президента Байдън цел до 2030 г. електромобилите да представляват половината от покупките на нови автомобили в САЩ до 2030 г.

"САЩ и нашите съюзници в момента не произвеждат достатъчно от критично важните минерали за производството на батерии, необходими за захранване на технологии за чиста енергия. В момента Китай контролира голяма част от критичната верига за доставка на минерали и липсата на капацитет за добив, обработка и рециклиране в САЩ може да попречи на разработването и приемането на електрическите превозни средства в страната и ще я постави в зависимост от ненадеждни чуждестранни вериги за доставки", обяви говорител на Белия дом.

Новото финансиране ще подкрепи проекти, целящи осигуряването на достатъчно литий за батерии за изграждане на 2 милиона електромобила годишно, както и достатъчно графит и никел за производство на 1,2 милиона. Това ще даде възможност за изграждането на няколко вида иновативни инсталации за добив на нужните материали.

Очаква се субсидиите да доведат до общи инвестиции от повече от 9 млрд. в мощности за изграждане на батерии за електромобили. За целта, от администрацията на Байдън предвиждат и данъчна отстъпка от 7500 долара за закупуване на електромобили с батерии, произведени в САЩ.

BMW с огромна инвестиция на американския пазар

Малко след появата на новината за тези субсидии, друга една привлече вниманието - BMW обяви, че ще инвестира още 1,7 милиарда долара в изграждането на електрически превозни средства в САЩ. 1 милиард от тях ще бъдат насочени към разширяване на завода за електромобили в Спартанбърг, Южна Каролина, докато останалите 700 милиона долара са предназначени за изграждане на съоръжение за батерии с високо напрежение.

Заводът "Spartanburg" е посочен от председателя на групата в САЩ Оливър Зипс като "дом на стратегията за електрификация на BMW". По думите му компанията възнамерява да произведе най-малко шест електрически модела BMW X до 2030 г.

Освен това BMW планира да произвежда батерийни клетки от шесто поколение, използвайки технология от Envision AESC. От автомобилния производител твърдят, че те ще предлагат 20% по-висока енергийна плътност от настоящата технология, както и 30% по-бързо зареждане и по-дълъг обхват. Освен това, те ще произвеждат около 60% по-малко емисии на CO2 чрез използване на вторични минерали и възобновяема енергия.

Пазар с големи обещания, доминиран от Китай

Изследване на Markets and Markets демонстрира на практика защо американската администрация предприема този ход точно сега. Според анализаторите се очаква пазарът на електрически батерии да достигне до 134,6 млрд. долара до 2027 г., при 56,4 млрд. към 2022 г. На него обаче лидер е Китай благодарение на няколко основни фактора.

На първо място е добивът на кобалт. Китай и Конго заедно са отговорни за около 70-80% от световния добив на изключително важния за производството на електромобили метал. В същото време Китай стои зад 70% от производството на люспест графит и близо 50% от това на синтетичен графит.

Тази статистика ясно показва колко път имат да извървят Съединените щати до изкачването си на лидерската позиция на пазара на EV батерии.

Министерството на енергетиката на САЩ отпуска безвъзмездни средства в размер на 2,8 милиарда долара на 20 компании в страната, насочени към насърчаването на производството на материали за EV батерии. Финансирането се отпуска по програма, наречена "Американска инициатива за материали за батерии", която има за цел да осигури доставката на минерали за производството на батерии за електромобили и изграждането на електрическа инфраструктура. Това решение трябва да подпомогне изпълнението на вече поставената от администрацията на президента Байдън цел до 2030 г. електромобилите да представляват половината от покупките на нови автомобили в САЩ до 2030 г.

"САЩ и нашите съюзници в момента не произвеждат достатъчно от критично важните минерали за производството на батерии, необходими за захранване на технологии за чиста енергия. В момента Китай контролира голяма част от критичната верига за доставка на минерали и липсата на капацитет за добив, обработка и рециклиране в САЩ може да попречи на разработването и приемането на електрическите превозни средства в страната и ще я постави в зависимост от ненадеждни чуждестранни вериги за доставки", обяви говорител на Белия дом.

Най-новото

5 начина да се защити облачният бекъп

5 начина да се защити облачният бекъп

  • 0


И ЦРУ разработва генеративен чатбот

И ЦРУ разработва генеративен чатбот

  • 0



ЕС блокира сливането на Booking.com и eTravel

ЕС блокира сливането на Booking.com и eTravel

  • 1

Джон Кармак: Изкуствен интелект на човешко ниво - около 2030 г.

Джон Кармак: Изкуствен интелект на човешко ниво - около 2030 г.

  • 0

Как ще се оформи цифровото бъдеще на Европа според GSMA

Как ще се оформи цифровото бъдеще на Европа според GSMA

  • 0


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК