Едно от погрешните схващания по отношение на електрическите превозни средства е тяхната цена. Въпреки че на пазара има много скъпи електрически модели, едва няколко са достъпните за повечето бюджети, но дори те не се използват.
Въпреки това аргументът за ценовата достъпност на електромобилите не е пресилен. Двете коли на Tesla за масовия пазар, Model 3 и Model Y, са със средни цени съответно $55 000 и $68 000, като това са най-достъпните модели на компанията на Илън Мъск. Tesla премахна Model 3 за $35 000 от гамата си преди повече от година, тъй като повечето потребители избираха опциите от по-висок клас. Подобни бяха настроенията и при предварителните резервации за странния пикап/камион Cybertruck.
Проблемът е, че не всеки може или дори желае да похарчи толкова много пари за кола. Chevrolet успя да свали цената на своя Bolt под $30 000, но в момента просто няма достатъчно електромобили с добра технология и пробег на цена, която да е достъпна за огромното мнозинство от потребители.

Наскоро индийската Tata Motors пусна в Индия електромобила Tiago.ev със стартова цена около $10 хиляди (за вариант с 19,2 kWh) до около $14 хиляди (за 24 kWh), но това е кола само за краткотрайни градски пътувания и може да се "състезава" само с рикшите. Но пък кола на такава цена е всичко, от което много потребители се нуждаят, и това би била добра стратегия, която да стимулира масовото проникване на електромобилите.
От години "вървят" слухове, че Tesla разработва електромобил за $25 000 и макар че едва ли ще го видим тази година, може да се очаква, че екипът на Мъск работи усилено в тази посока. Това е задължително, защото е единственият начин Tesla да остане лидер по продажби, а предлагането на ценово достъпни електромобили е начин да бъдат пришпорени другите производители да правят същото. Не на последно място, изравняването на цените с тези на моделите с ДВГ е нужно за масовото проникване на електромобилите и ако лидерът в този все още тесен сегмент няма модел по джоба на всеки, дали наистина е лидер?
Всъщност данните показват, че продажбите и доставките на Tesla продължават да растат непрекъснато. И докато търсенето на електромобилите на Мъск не е проблем, доставките на превозните средства са сериозно предизвикателство. При Tesla тези две тенденции ще се уравновесят, след като заработят всички производствени мощности на компанията.
Стагнацията обаче ще настъпи, ако Tesla не предложи истински масов електромобил, а утвърдените производители на автомобили се ориентират към него. Въпреки че е малко вероятно новият Chevrolet Bolt с цена под $30 000 да надмине по продажби Model 3 през 2023 г., през следващите години потребителите вероятно ще получат и по-конкурентни възможности. Основният фокус на Tesla през 2023 г., след като започне производството на камиона Cybertruck, е да започне да реализира плановете си за подобен достъпен електромобил.
Едно от погрешните схващания по отношение на електрическите превозни средства е тяхната цена. Въпреки че на пазара има много скъпи електрически модели, едва няколко са достъпните за повечето бюджети, но дори те не се използват.
Въпреки това аргументът за ценовата достъпност на електромобилите не е пресилен. Двете коли на Tesla за масовия пазар, Model 3 и Model Y, са със средни цени съответно $55 000 и $68 000, като това са най-достъпните модели на компанията на Илън Мъск. Tesla премахна Model 3 за $35 000 от гамата си преди повече от година, тъй като повечето потребители избираха опциите от по-висок клас. Подобни бяха настроенията и при предварителните резервации за странния пикап/камион Cybertruck.