През 2018 г. алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi обяви партньорство с Google, чиято идея беше софтуерната платформа на технологичния гигант и негови услуги като Google Maps и Assistant да бъдат интегрирани в превозни средства. Сега Renault Group (Renault, Dacia, Alpine и Mobilize) разширяват това партньорство, за да разработи "софтуерно дефинирано превозно средство" (SDV), базирано на Android Automotive OS. Целта е да се предоставят "нови услуги при поискване и непрекъснати надстройки, които да се доставят дистанционно в автомобила", а Google е посочена като "предпочитан доставчик на облак".
За да ускорят развитието, компаниите ще работят заедно върху създаването на дигитален близнак на разработвания автомобил. Той ще използва усъвършенстван AI, за да позволи на компаниите по-лесно да интегрират нови функции и услуги в превозното средство, както и "нови бордови услуги (In-Car Services) и извънбордови приложения".
Според компаниите SDV ще отключи и възможностите за изпреварваща поддръжка и по-лесно откриване и коригиране на повреди почти в реално време, ако е необходимо. Не на последно място, новото поколение автомобили се очаква да позволяват персонализирано изживяване, което се адаптира към ритъма на шофиране като често използвани дестинации и станции за зареждане на електромобили и т.н. По отношение на застрахователите, казват от двете компании, това ще им помогне да изградят "застрахователни модели, базирани на действителното използване и поведение при шофиране".
Tesla е пионер в идеята за софтуерно дефинирани превозни средства, въвеждайки непрекъснати подобрения на своите електромобили и нови функции чрез софтуерни актуализации от разстояние. Други големи автомобилни производители, включително Hyundai и Porsche, вече работят по свои проекти за създаване на SDV. Renault Group обаче има своята история на сътрудничество с Google, което може да даде на автомобилния производител някои предимства.
Автомобилният софтуер - пазара на стойност 58 млрд. долара до 2030
Според анализите на Straits Research размерът на пазара на софтуер за автомобили се очаква да достигне 57,68 милиарда долара до 2030 г., нараствайки средно с по 14,8% на година.
"Автомобилният софтуер е набор от програмируеми инструкции за изпълнение на компютърно базирани приложения в автомобила. Автомобилният софтуер включва също така вградени системи за превозни средства като телематика, развлечения, задвижване, комфорт, комуникация, усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS) и безопасност. Скоро автомобилите ще говорят помежду си и с шофьорите си. Заради това всеки сервиз, гараж или автомагазин трябва да инвестира в автомобилен софтуер", категорични са изследователите..
Според тях AI и 5G ще играят важна роля в бъдещето на автомобилната индустрия, тъй като възможностите за прогнозиране стават все по-разпространени в превозните средства, а изживяването при шофиране става все по-персонализирано.
"Все повече производители автоматизират настройките на автомобила, използвайки управлявани от данни алгоритми, включително информационно-развлекателната система. Освен това 5G дава по-добри възможности за осъществяване на критични комуникации за по-безопасно шофиране, поддържа по-добра свързаност между превозните средства и по този начин позволява разработването на свързани решения за мобилност. В резултат на това се предвижда големият набор от 5G и AI приложения в бъдещата мобилност скоро да генерират доходоносни възможности за растеж на пазара на автомобилен софтуер", обобщават от Straits Research.
През 2018 г. алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi обяви партньорство с Google, чиято идея беше софтуерната платформа на технологичния гигант и негови услуги като Google Maps и Assistant да бъдат интегрирани в превозни средства. Сега Renault Group (Renault, Dacia, Alpine и Mobilize) разширяват това партньорство, за да разработи "софтуерно дефинирано превозно средство" (SDV), базирано на Android Automotive OS. Целта е да се предоставят "нови услуги при поискване и непрекъснати надстройки, които да се доставят дистанционно в автомобила", а Google е посочена като "предпочитан доставчик на облак".
За да ускорят развитието, компаниите ще работят заедно върху създаването на дигитален близнак на разработвания автомобил. Той ще използва усъвършенстван AI, за да позволи на компаниите по-лесно да интегрират нови функции и услуги в превозното средство, както и "нови бордови услуги (In-Car Services) и извънбордови приложения".