BMW

CES 2023: BMW с нова визия за цифрови изживявания, Sony и Honda ще правят електромобил

Концепцията на BMW i Vision Dee бе представена от Арнолд Шварценегер

Владимир Владков

BMW


Изложението в Лас Вегас CES вече си извоюва мястото за представяне на най-авангардните технологии в света на автомобилите. Тазгодишното шоу не изневери на тази тенденция, като компаниите се надпреварват да ангажират кинозвезди и други популярни лица, за да демонстрират иновативните си идеи.

Шефът на германския концерн BMW бе сред първите говорители на сцената, като фокусът бе концепцията iVision Dee, която визуализира как ще изглежда напълно електрическата серия 3 от 2025 г. нататък, както и някои от техническите части, които ще дебютират с нея. Dee е съкращение на Digital Emotional Experience.

BMW избра да рекламира проучването на този дизайн с късометражен филм с участието на двама актьори, които бяха много популярни през 80-те и 90-те - "терминатора" Арнолд Шварценегер и Дейвид Хаселхоф от "Спасители на плажа". В него Арнолд разговаря с интелигентния персонален помощник Dee, вграден в колите на BMW, като те, изглежда, имат различни мнения, когато става дума за по-добри автомобили през 80-те години на миналия век и дали модерният подход, пълен с технологии, наистина е по-добър.

Арнолд всъщност бе доста убедителен в защитата на старомодните автомобили и инженерството, докато дигиталният асистент Dee се подиграва на почти всичко, което казва. В крайна сметка двамата се съгласиха, че модерният начин е по-добър. А на сцената Арнолд заяви, че новите автономни технологии нямат нищо общо с "роботите убийци" от "Терминатор", "Хищникът" и "Шестият ден".

И това личи още от идеята за промяна на цветовете на каросерията и дори на джантите на i Vision Dee. Потребителският интерфейс разчита на дигитален плъзгач, чрез който се управляват изображенията, проектирани на предното стъкло на автомобила, включително от виртуална реалност, допълваща реалното видео от града.

Дисплеите BMW Mixed Reality Slider показват съдържание в 5 различни нива - от аналогово, през информация за шофирането до съдържание от комуникационната система, проекция на добавената реалност и изцяло виртуална реалност.

"Емоционалната интелигентност и способността да разпознаваме нуждите и чувствата на нашия партньор е една от най-важните добродетели в нашето дигитално и натоварено ежедневие. BMW i Vision Dee винаги е съобразено с нуждите на водача и пътниците, но ще предвижда какво искат от предишни пътувания. BMW i Vision Dee прави това, като прожектира информация по цялата ширина на предното стъкло в еволюция на head-up дисплея - допълнително размивайки границата между реалността и виртуалния свят", заяви Оливър Ципсе, председател на борда на директорите на BWM AG. Всъщност BMW i Vision Dee е още една стъпка към т. нар. NEUE KLASSE. Стандартната версия на Head-Up дисплеят ще бъде използвано в моделите NEUE KLASSE от 2025 г.

"Бъдещето на BMW Group е електрическо, дигитално и част от кръговата икономика. i Vision Dee е насочен именно към цифровия аспект от тази триада", добавя Ципсе.

Sony и Honda също обявиха новa марка - Afeela

Съвместното предприятие за мобилност на Sony и Honda представи нов прототип на електромобил, наречен Afeela, по време на презентацията на Sony на CES. Първият сериен електрически автомобил на съвместното предприятие се очаква да бъде пуснат в продажба в САЩ през 2026 г.

Според шефа на Sony Honda Mobility Ясухиде Мизуно колата ще използва експертизата на Sony в областта на изкуствения интелект, развлеченията, виртуалната и добавената реалност, за да представи уникален електромобил.

"Afeela представлява нашата концепция за интерактивна връзка, при която хората изпитват усещането за интерактивна мобилност. Afeela представлява нашата концепция за интерактивна връзка, при която хората изпитват усещането за интерактивна мобилност, а мобилността може да открива и разбира хората и обществото чрез използване на сензори и технологии с изкуствен интелект", каза Мизуно.

Над 40 датчика, включително камери, радар, ултразвук и LiDAR, ще бъдат вградени по целия екстериор на автомобила, подобрявайки способността му да открива обекти и да шофира автономно. Според Мизуно Afeela ще въплъщава три основни теми - автономия, добавена реалност и афинитет.

Новият електромобил ще бъде пуснат на цена, с която да може да се конкурира с други водещи автомобилни производители като Mercedes-Benz, BMW, Volvo и Audi. Sony заяви, че очаква нейният софтуер да предлага абонаментни услуги, така че собствениците на превозни средства вероятно ще трябва да плащат месечна такса, за да имат достъп до определени функции.

Изложението в Лас Вегас CES вече си извоюва мястото за представяне на най-авангардните технологии в света на автомобилите. Тазгодишното шоу не изневери на тази тенденция, като компаниите се надпреварват да ангажират кинозвезди и други популярни лица, за да демонстрират иновативните си идеи.

Шефът на германския концерн BMW бе сред първите говорители на сцената, като фокусът бе концепцията iVision Dee, която визуализира как ще изглежда напълно електрическата серия 3 от 2025 г. нататък, както и някои от техническите части, които ще дебютират с нея. Dee е съкращение на Digital Emotional Experience.

Най-новото


Мозъчният имплант на Neuralink ще бъде тестван върху хора

Мозъчният имплант на Neuralink ще бъде тестван върху хора

  • 0




Intel ще произвежда "стъклени" процесори с гигантски размери

Intel ще произвежда "стъклени" процесори с гигантски размери

  • 0


Кои са новите функционалности на чатбота Bard

Кои са новите функционалности на чатбота Bard

  • 0

Вече може да кандидатствате за ГИС награди

Вече може да кандидатствате за ГИС награди

  • 0

Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК