Специално издание

Digitalk Report | Мобилността след електрическата перфектна буря

Февруари 2023

Digitalk Report | Мобилността след електрическата перфектна буря

Февруари 2023

PDF

Eldrive

Потребителите могат да разчитат на станция на Eldrive на всеки 60 км

Компанията планира до края на 2023 г. да удвои броя на своите 500 зарядни точки в България

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
5662 прочитания

Eldrive


Секторът на зарядната инфраструктура в България се развива с много бързи темпове и общият брой инсталирани зарядни точки на територията на страната премина границата от 1000 в началото на 2023 г. При около 6000 регистрирани електрически превозни средства у нас към същия период това прави съотношение 6 електромобила към една зарядна точка, което ни подрежда в челните места по обезпеченост в ЕС. В този ред на мисли наличната към момента зарядна инфраструктура спокойно може да отговори на нуждите на електрифицирания автопарк в България и дори изпреварва темповете на увеличението му. Пътуването с електромобил в градски и извънградски условия в страната не само е възможно, но е и лесно и безпроблемно.

Над 500 зарядни точки в България

Друг много положителен сигнал е, че вече сме свидетели на локални компании, които утвърждават регионалното си присъствие. Една от тях е Eldrive - най-големият оператор на зарядна инфраструктура за електромобили в региона. Компанията е създадена преди 7 години в София и към момента разполага с над 500 зарядни точки в страната, още около 150 в Румъния и над 100 в Литва. Основните й предимства са пълното национално покритие на основните пътни маршрути, диверсифицираното портфолио от зарядни станции с фокус върху бързото и супербързото зареждане, както и удобни локации като местоположение и достъп до съпътстващи услуги на тях. "Последното е от ключово значение, защото дори и на супербърза станция потребителят предпочита локация, където има избор от дейности и услуги, от които да се възползва по време на зареждането на автомобила си, обяснява изпълнителният директор на Eldrive Димо Колчев. Това превръща партньорството между Eldrive и локациите в много ползотворно за всички страни."

Локациите в мрежата Eldrive са равномерно разпределени по цялата пътна мрежа в страната, като потребителите могат да разчитат на станция на всеки между 60 и 100 км, като по основните магистрали те са на по-кратки интервали и покриват и двете посоки на движение. Мрежата обхваща всички основни търговски центрове, молове, търговски и ритейл паркове, бизнес хъбове в страната, партнира си и с водещите вериги бензиностанции. От компанията коментират, че винаги търсят и избират локации, на които съществува инфраструктура и се предлагат допълнителни услуги и стоки и които имат добавена стойност за пътуващите. По този начин се създава значително по-богата екосистема за потребителя от гледна точка на цялостното преживяване, комфорт и сигурност.

Повече бързозарядни станции

Следващата цел на Eldrive е насищане на пътната мрежа и градовете с достатъчно зарядни точки и изграждането на хъбове за супербързо зареждане. На тях могат едновременно да зареждат голям брой автомобили с висока скорост - между 120 kW и 180 kW. Към момента възможностите на среден клас електромобил за бързо зареждане не надвишават 120 kW електроенергия за час, а средният капацитет на батериите е около 50 kWh, което гарантира пробег с едно зареждане над 300 км. Това означава, че осреднено спирането за зареждане на извънградска локация при пътуване е между 10 и 30 минути, което е напълно приемливо за потребителите.

Eldrive вече разполага с три бързозарядни хъба в мрежата си в България - на паркинга на търговски център The Mall в София с 20 конектора, на паркинга на ритейл парк "Via Park Север" на влизане в Пловдив, в близост до автомагистрала "Тракия", с 10 конектора и до винарска изба "Дамяница" до автомагистрала "Струма" с 8 конектора. В момента още три локации са в различни етапи на развитие и изграждане.

Трудностите са административни

От Eldrive посочват, че основните трудности пред бързото развитие на зарядната инфраструктура в България към момента са в по-голямата си част административни. "Има законови и административни процедури, които могат да бъдат оптимизирани. Поради липсата на ясно дефинирани правила и нормативна регулация за изграждане на този тип инфраструктура разрешителните за поставяне могат да отнемат месеци, а в някои случаи и години", добавя Димо Колчев.

В дългосрочен план ясна стратегия на държавата за развитието на този сектор би била приветствана от всички участници. Тя би следвало да включва ясно разписани цели, стъпки и механики, с които електрическата мобилност и зарядната инфраструктура към нея могат да се развият на пазарен принцип. Стъпка в тази посока е подготвяният в момента проект на Закон за електромобилността, който е част от ангажиментите на България по Плана за възстановяване и устойчивост на ЕС.

Интерес от страна на собственици на локации, от друга страна, не липсва, посочват от компанията. Eldrive са създали и предлагат много ефективни възможности за собствениците на търговски и бизнес площи да се присъединят към мрежата им и да задоволят нуждите от зареждане на своите посетители и наематели, а и да привлекат нови. Техният бизнес модел е устойчив от самото му създаване, но основното му предимство е, че позволява на много други бизнеси и физически лица да намалят своя въглероден отпечатък и да се придвижват природосъобразно и удобно. Същевременно този модел създава добавена стойност и задоволява потребностите на всички участници в екосистемата.

Планове за регионално разширение

Плановете на Eldrive са за много амбициозно разрастване на всички пазари, на които оперира, както и навлизането в нови държави. За България целта е удвояване на съществуващите над 500 зарядни точки в рамките на една година. Същевременно се добавят нови функции и услуги, за да бъде улеснен още повече потребителят.

Например Eldrive представи наскоро за пръв път в България функцията Autocharge. Тя позволява след включване на зарядния кабел към колата станцията да разпознае автоматично електромобила и да започне зарядна сесия, без да е необходимо верифициране през мобилното приложение на мрежата или с карта. Тази функция е активна за CCS конекторите на бързозарядните станции на производителя ABB в мрежата Eldrive.

Друг фокус в стратегията за развитие е увеличаването на средната скорост на зареждане в мрежата им с добавяне на повече бързи и супербързи зарядни станции и подмяна на наличните станции на най-ключовите локации с по-мощни от вече инсталираните.

В Eldrive са убедени, че бъдещето принадлежи именно на електрическата мобилност и колкото по-бързо се създадат подходящите условия и инфраструктура тя да бъде масова и достъпна, толкова по-бързо ще се осъществи естественият преход към нея. Темповете, с които развиват зарядната инфраструктура в мрежата им, умишлено изпреварват увеличението на електрифицирания автопарк. По този начин се гарантира, че с поетапното увеличение на електромобилите по пътищата наличната зарядна инфраструктура в Eldrive ще може да задоволи нуждите им.

От компанията коментират, че целят да изградят гръбнака на критичната зарядна инфраструктура предварително, за да може впоследствие да надграждат и развиват предлаганата от тях услуга, а не да догонват търсенето, което ще окаже цялостно негативно влияние върху потребителите. От Eldrive се определят като дългосрочен проект с крайната цел да се превърне в една от водещите европейски мрежи на зарядна инфраструктура за електромобили. По този начин ще се обезпечат напълно нуждите на масовата електрическата мобилност и ще се осигурят свобода и безгрижност на придвижване между всички държави, в които Eldrive присъства, така както го е направила в България.

Секторът на зарядната инфраструктура в България се развива с много бързи темпове и общият брой инсталирани зарядни точки на територията на страната премина границата от 1000 в началото на 2023 г. При около 6000 регистрирани електрически превозни средства у нас към същия период това прави съотношение 6 електромобила към една зарядна точка, което ни подрежда в челните места по обезпеченост в ЕС. В този ред на мисли наличната към момента зарядна инфраструктура спокойно може да отговори на нуждите на електрифицирания автопарк в България и дори изпреварва темповете на увеличението му. Пътуването с електромобил в градски и извънградски условия в страната не само е възможно, но е и лесно и безпроблемно.

Над 500 зарядни точки в България

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото








84% от компаниите - жертва на кибератаки

84% от компаниите - жертва на кибератаки

  • 0
  • 171


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК