Pixabay.com
Mikes-Photography

Какви финансови стимули осигурява за електромобилите Германия?

За да се популяризира моделите с нулеви емисии, Германия дава екологични бонуси, има и отстъпки от производителите

Владимир Владков
1021 прочитания

Pixabay.com

© Mikes-Photography


Електрическите автомобили са по-скъпи от сравними модели с двигатели с вътрешно горене. Това се дължи основно на високата цена на автомобилните батерии към момента. За да насърчи екологичните задвижвания, които отделят малко или никакво количество вредни емисии (основно въглероден двуокис, но и други газове), федералното правителство на Германия въведе екологичен бонус през 2016 г. Чрез него купувачите получават финансова подкрепа, която да ги стимулира да си купят електрически автомобил. Финансирането е достъпно за купувачи и за лизингополучатели на електрически превозни средства, на превозни средства с горивни клетки, автомобили с водород и plug-in хибриди (ако отговарят на изискванията). В зависимост от вида на задвижването има и различни нива на финансово стимулиране, обяснява проучване на mobile.de, най-популярния германски сайт за употребявани, но и нови автомобили.

  • Шофьорите на електромобили получават до 4500 евро от държавата плюс отстъпка от производителя.
  • Производителите субсидират покупката на е-автомобили с до 2250 евро.
  • За финансиране може да се кандидатства и за сравнително нови употребявани автомобили.
  • Електрически превозни средства с покупна цена 65 000 евро или повече не получават бонус.
  • Субсидията за plug-in хибридите е премахната изцяло от 1 януари 2023 г.

Освен държавната субсидия купувачът може да получи намаление и от производителя, което е половината от държавната субсидия. "По принцип размерът на субсидиите за електромобили зависи от нетната каталожна цена на автомобила, обясняват от mobile.de. - Електрическите автомобили с по-висока покупна цена получават по-малко финансиране, а по-евтините получават повече. Електромобили с нетна каталожна цена до 40 000 евро в момента се финансират с общо 6750 евро. Моделите с нетна каталожна цена между 40 000 и 65 000 евро получават 4500 евро финансиране", допълват от изданието. Има обаче и ограничения. Субсидията се плаща само до изчерпване на сумата във фонда, предвиден за субсидия. Ако той е празен, няма да има повече финансова подкрепа за купуване на електромобили. Според Министерството на икономиката на Германия през 2023 г. в бюджета са предвидени 2,1 милиарда евро, докато за 2024 г. този фонд ще разполага само с 1,3 милиарда евро. Същевременно от 1 септември 2023 г. финансирането за електромобили ще бъде предоставяно само на частни лица, предупреждават от mobile.de. Държавната субсидия за електромобили до 45 000 евро ще спадне до 3000 евро (от 4500 евро) от 1 януари 2024 г. Оттогава субсидии няма да се дават и за модели с нетна каталожна цена над 45 000 евро.

Цена на е-колата Субсидия за 2023 г
До 40 000 евро нето 6750 евро (4500 евро федерално правителство + 2250 евро от производител
40 000 до 65 000 евро нето 4500 евро (3000 евро федерално правителство + 1500 евро от производител)
Източник: Mobile.de
Изисквания за субсидията За да получи купувачът екологичния бонус, трябва да бъдат изпълнени определени критерии. Освен че нетната каталожна цена не трябва да надвишава лимита на субсидията, е-автомобилът трябва да бъде в списъка на BAFA (Федералната служба за икономически въпроси и контрол на износа) с допустими превозни средства. В същото време е-колата трябва да е регистрирана на кандидата в Германия най-малко шест месеца. "Заявлението за финансиране може да бъде подадено предварително, но не и преди регистрацията на автомобила", обясняват от изданието. "Може да кандидатствате за субсидия само след като превозното средство вече е регистрирано. Прилага се датата на заявлението за безвъзмездни средства, а не датата на купуване на автомобила. В момента обаче много производители имат огромни проблеми с доставката, така че доставката на някои електрически автомобили може да отнеме месеци", предупреждават от mobile.de. Екологичният бонус важи и при лизинг За финансиране може да се кандидатства и при лизинг на електрически автомобили, обясняват от сайта. Субсидията от производителя ще бъде компенсирана веднага. "За да получите субсидията на BAFA за е-автомобили обаче, първо е необходимо да кандидатствате. Следователно дилърите обикновено изискват авансово плащане в размер на премията, предоставяна от BAFA. Ако има положително решение след подаване на заявлението, наемателят ще получи възстановяване на сумата от BAFA. Субсидията за лизинг на автомобили е обвързана и със срока на лизинговите договори", допълват авторите на проучването. Финансиране и на употребявани е-автомобили От 2020 г. купувачите на сравнително нови употребявани автомобили също могат да се възползват от субсидията за електромобили. Размерът на субсидията се основава на премиите за е-коли с нетна каталожна цена от 40 000 до 65 000 евро, дори ако тя всъщност е по-евтина. За да получите екологичния бонус, трябва да бъдат изпълнени определени условия:

  • Използваното превозно средство не трябва да е вече финансирано като ново превозно средство, т.е. екобонусът може да бъде предоставен само веднъж на превозно средство.
  • Превозните средства да отговарят на условията, ако са регистрирани за първи път не по-дълго от 12 месеца, не надвишават пробег от 15 000 км и са регистрирани на кандидата най-малко шест месеца.
  • При кандидатстване трябва да има или експертно мнение относно каталожната цена на новото превозно средство, или официално призната фактура за ново превозно средство плюс допълнителна декларация за пробега към момента на покупката.
  • Електрическата кола трябва да бъде в списъка на BAFA с допустими електронни превозни средства

Електрическите автомобили са по-скъпи от сравними модели с двигатели с вътрешно горене. Това се дължи основно на високата цена на автомобилните батерии към момента. За да насърчи екологичните задвижвания, които отделят малко или никакво количество вредни емисии (основно въглероден двуокис, но и други газове), федералното правителство на Германия въведе екологичен бонус през 2016 г. Чрез него купувачите получават финансова подкрепа, която да ги стимулира да си купят електрически автомобил. Финансирането е достъпно за купувачи и за лизингополучатели на електрически превозни средства, на превозни средства с горивни клетки, автомобили с водород и plug-in хибриди (ако отговарят на изискванията). В зависимост от вида на задвижването има и различни нива на финансово стимулиране, обяснява проучване на mobile.de, най-популярния германски сайт за употребявани, но и нови автомобили.

  • Шофьорите на електромобили получават до 4500 евро от държавата плюс отстъпка от производителя.
  • Производителите субсидират покупката на е-автомобили с до 2250 евро.
  • За финансиране може да се кандидатства и за сравнително нови употребявани автомобили.
  • Електрически превозни средства с покупна цена 65 000 евро или повече не получават бонус.
  • Субсидията за plug-in хибридите е премахната изцяло от 1 януари 2023 г.

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото










Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК