Двете трети от продаваните в САЩ нови автомобили, включително лекотоварни модели, ще са електрически след десет години. Същевременно 46% от новите камиони със среден тонаж също ще са с електрически двигател. Това са прогнозите на щатската Агенция за защита на околната среда (EPA), която предложи мерки за сериозно орязване на изхвърляните от автомобилите и камионите въглеродни емисии до 2032 г.
Предложените промени би трябвало да доведат до намаляване с 10 милиарда тона CO2 до 2055 г., което е двойно повече от общото количество въглеродни емисии в САЩ за 2022 г. Предложените стандарти за въглеродни емисии са включват цели за продажби на електромобили и нови правила, които "наказват" автомобилните производители, надхвърлящи ограниченията за CO2 през следващите пет до десет години. "По-конкретно, EPA предлага по-строги стандарти за CO2 за превозните средства MY 2027 HD, които надхвърлят настоящите стандарти, прилагани в програмата HD Phase 2 за парниковите газове", пише в изявление на агенцията. EPA също така предлага допълнителен набор от стандарти за CO2 за HD превозни средства, които ще започнат да се прилагат през 2028 г., с прогресивно по-ниски стандарти за моделите за всяка следваща година до 2032 г.
През тази година се наблюдава сериозен напредък и при производството, и при продажбите на електромобили. Tesla например отчете с 36% по-големи продажби през първото тримесечие спрямо същия период на 2022 г., които са с 4 процента по-високи от последното тримесечие на 2022 г. Същевременно германската група Volkswagen обеща да инвестира през следващите 5 години 193 милиарда долара за електромобилни технологии, включително в батерии и суровини.
Покупките на електромобили в САЩ растат, като техният дял от новопродадените коли е 5,6% през 2022 г. в сравнение с 1,8% през 2020 г. В Калифорния например електромобилите вече представляват почти 19 процента от годишните продажби на нови автомобили. Икономиката на Калифорния е петата в по големина в света, като там предлагат до 2035 г. половината от тежкотоварните автомобили да бъдат електрически. Прогнозите са подемът в САЩ да продължи и през тази година, като само през първото тримесечие са продадени 225 000 електромобила, или около 7% от всички нови превозни средства. Увеличават се и продажбите на употребявани електромобили, като те са на по-поносими цени.
За разлика от ЕС, където само няколко страни предоставят субсидии за покупка на електромобили (а в Германия вече се ограничават сериозно), в САЩ Законът на намаляване на инфлацията предоставя на купувачите на електромобили субсидия до 7500 долара за SUV, микробуси и лекотоварни автомобили под 80 000 долара и за леки коли под $55 000. Помощ се предвижда дори за използвани електромобили, като купувачът може да получи до $4000.
Предлагат се и мерки за разширяване на зарядната инфраструктура. В момента на територията на САЩ има 130 000 обществени зарядни станции, но планът на президента Байдън е до 2030 г. да бъдат изградени още още 500 000. Част от този план включва сътрудничество с местните власти за изграждането им на широко достъпни места, като срокът за кандидатстване за средства от федералния бюджет е до 30 май. Ако всичко върви по план, всеки американец ще разполага със зарядна станция на разстояние не повече от 50 мили (около 80 км). В Европа Еврокомисията планира наличие на зарядна точка на всеки 60 км.
Двете трети от продаваните в САЩ нови автомобили, включително лекотоварни модели, ще са електрически след десет години. Същевременно 46% от новите камиони със среден тонаж също ще са с електрически двигател. Това са прогнозите на щатската Агенция за защита на околната среда (EPA), която предложи мерки за сериозно орязване на изхвърляните от автомобилите и камионите въглеродни емисии до 2032 г.
Предложените промени би трябвало да доведат до намаляване с 10 милиарда тона CO2 до 2055 г., което е двойно повече от общото количество въглеродни емисии в САЩ за 2022 г. Предложените стандарти за въглеродни емисии са включват цели за продажби на електромобили и нови правила, които "наказват" автомобилните производители, надхвърлящи ограниченията за CO2 през следващите пет до десет години. "По-конкретно, EPA предлага по-строги стандарти за CO2 за превозните средства MY 2027 HD, които надхвърлят настоящите стандарти, прилагани в програмата HD Phase 2 за парниковите газове", пише в изявление на агенцията. EPA също така предлага допълнителен набор от стандарти за CO2 за HD превозни средства, които ще започнат да се прилагат през 2028 г., с прогресивно по-ниски стандарти за моделите за всяка следваща година до 2032 г.