Bosch Group се е съгласила да купи важни производствени мощности от базирания в Калифорния производител на чипове TSI Semiconductors, като сумата на сделката не се съобщава. Германската група обаче ще инвестира $1.5 милиарда, за да разшири производството в САЩ на т.нар. силициево-карбидни чипове (SiC) за електромобили, като първата продукция се очаква да излезе през 2026 г.
Този тип чипове се търсят все повече от производителите на електрически превозни средства, тъй като осигуряват по-голям пробег и по-бързо зареждане на батериите. Търсенето на силициево-карбидни интегрални схеми расте с по 30% годишно, заявиха от Bosch. Чиповете от силициев карбид, които ще произвежда новата фабрика на Bosch, са сред най-търсените от производителите на автомобили. Загубите на енергия от тях е с до 50% по-малко, издържат по-дълго и изискват по-малко поддръжка.
Американската Wolfspeed също изгражда нови фабрики за такива чипове, едната в щата Ню Йорк, а другата - в Германия. В момента заводът на TSI произвежда интегрални схеми за специфични приложения (ASIC), които се използват в различни индустрии.
Със сделката Bosch ще придобие сградите, машините и инфраструктурата на TSI, както и бизнеса с комерсиални интегрални схеми. След преоборудване на фабриката Bosch планира да започне производството на силициево-карбидни чипове върху 200-милиметрови пластини в чисти индустриални помещения с площ от над 3000 кв. метра.
С придобиването на TSI Semiconductors, установяваме производствен капацитет за чипове SiC на важен пазар за продажби, като същевременно увеличаваме нашето производство на интегрални схеми в световен мащаб. Съществуващите съоръжения за чисти стаи и експертен персонал в Роузвил ще ни позволят да произвеждаме SiC чипове за електромобили в още по-голям мащаб,
![]()
Д-р Щефан Хартунг
председател на борда на директорите на Bosch
Новините за все повече чипове, произвеждани на територията на САЩ, са добре дошли за автомобилния свят, една от индустриите, които бе най-засегната от глобалния недостиг на чипове, който започна с пандемията COVID-19. Недостигът се засили, когато фабриките, особено големите заводи в Китай, затвориха или забавиха производството, като по този начин нарушиха глобалните вериги за доставки. Ръстът в търсенето на електроника, както и бумът в търсенето от страна на автомобилната индустрия, насочила се към електрическото бъдеще и създаване на по-интелигентни превозни средства, само влошиха проблема.
Електрическите превозни средства използват средно повече чипове, отколкото моделите с ДВГ, и повечето нови електромобили, излизащи на пазара днес, обещават усъвършенствани системи за подпомагане на водача и високотехнологични информационно-развлекателни системи. В резултат през 2021 г. в една кола днес има средно около 1200 чипа, два пъти повече от тези през 2010 г., като този брой непрекъснато расте.
Bosch Group се е съгласила да купи важни производствени мощности от базирания в Калифорния производител на чипове TSI Semiconductors, като сумата на сделката не се съобщава. Германската група обаче ще инвестира $1.5 милиарда, за да разшири производството в САЩ на т.нар. силициево-карбидни чипове (SiC) за електромобили, като първата продукция се очаква да излезе през 2026 г.
Този тип чипове се търсят все повече от производителите на електрически превозни средства, тъй като осигуряват по-голям пробег и по-бързо зареждане на батериите. Търсенето на силициево-карбидни интегрални схеми расте с по 30% годишно, заявиха от Bosch. Чиповете от силициев карбид, които ще произвежда новата фабрика на Bosch, са сред най-търсените от производителите на автомобили. Загубите на енергия от тях е с до 50% по-малко, издържат по-дълго и изискват по-малко поддръжка.