Битката за уникално съдържание надхвърли $75 млрд.

Pixabay.com

Битката за уникално съдържание надхвърли $75 млрд.

Владимир Владков
306 прочитания

© Pixabay.com


Бързото разрастване на пазара на поточни видео услуги през последните няколко години даде отражение върху ТВ мрежите, доставчиците на платени канали и други индустриални играчи. Не само Netflix и Amazon, но и други онлайн компании примамват зрителите, които се отказват от традиционната телевизия, като разтърсват и състоянието на пазара на съдържание. В периода между 2014 и 2017 г. цените за правата за дистрибуция на независими филми, показани на филмовия фестивал Sundance са скочили драстично, като това развитие се приписва предимно на Netflix и Amazon, които също започнаха да наддават, размахвайки дебели портфейли. И таксите за онлайн разпространение са само част от картината. Стрийминг доставчиците подписват скъпи договори с известни творчески директори, сценаристи, актьори и режисьори в опит да създадат по-богата библиотека от оригинално съдържание.

Според данните на медийния анализатор Майкъл Натансън от MoffettNathanson Research, Disney ще похарчи най-много за съдържание през тази година, като разходите за нови програми ще достигнат $18,7 милиарда. Медийният гигант наскоро пусна своя собствена поточна услуга Disney+, която евентуално ще се превърне в ексклузивна продуценстка къща за поточно съдържание, която ще допълва и без това богатата видео библиотека на компанията.

Comcast (която е собственик на NBCUniversal) и AT&T (Warner Media и HBO) се очаква да похарчат по над $12 милиарда за съдържание през тази година, а бюджетът на Netflix за оригинални заглавия се оценява на $9,2 млрд. Интересното в случая е, че и Comcast, и AT&T се подготвят да стартират собствени поточни услуги през 2020 г., илюстрирайки колко ожесточена е конкуренцията на пазара на стрийминг услуги.

Infographic: The Billion-Dollar Content Race | Statista You will find more infographics at Statista

Онези, които предпочитат да гледат спорт (и в по-малка степен новинарски предавания) вероятно ще продължат да плащат за пакет от ТВ канали, тъй като лицензионните права специално за спортни събития в областта на футбола, бокса и автомобилните състезания стават все по-скъпи.

Има обаче и зрители, които не се интересуват от спорт, така че те със сигурност ще плащат само за поточно видео съдържание. Именно за тях ще се състезават услуги като Netflix, HBO и Disney+. Според Натансън около 13 милиона зрители само в САЩ ще се насочат именно към тези услуги, което ще намали броя на абонатите на платена телевизия до около 81 милиона.

Бързото разрастване на пазара на поточни видео услуги през последните няколко години даде отражение върху ТВ мрежите, доставчиците на платени канали и други индустриални играчи. Не само Netflix и Amazon, но и други онлайн компании примамват зрителите, които се отказват от традиционната телевизия, като разтърсват и състоянието на пазара на съдържание. В периода между 2014 и 2017 г. цените за правата за дистрибуция на независими филми, показани на филмовия фестивал Sundance са скочили драстично, като това развитие се приписва предимно на Netflix и Amazon, които също започнаха да наддават, размахвайки дебели портфейли. И таксите за онлайн разпространение са само част от картината. Стрийминг доставчиците подписват скъпи договори с известни творчески директори, сценаристи, актьори и режисьори в опит да създадат по-богата библиотека от оригинално съдържание.

Според данните на медийния анализатор Майкъл Натансън от MoffettNathanson Research, Disney ще похарчи най-много за съдържание през тази година, като разходите за нови програми ще достигнат $18,7 милиарда. Медийният гигант наскоро пусна своя собствена поточна услуга Disney+, която евентуално ще се превърне в ексклузивна продуценстка къща за поточно съдържание, която ще допълва и без това богатата видео библиотека на компанията.

Най-новото



Microsoft готви ултралека операционна система

Microsoft готви ултралека операционна система

  • 0
  • 231







Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК