Услугата EON на Vivacom е спечелила за 6 месеца 50 000 активни клиенти

Услугата EON на Vivacom е спечелила за 6 месеца 50 000 активни клиенти

Разработчикът на платформата United Cloud открива развоен център в София

Владимир Владков
1234 прочитания

50 хиляди потребители на Vivacom са станали активни абонати на интерактивната тв услуга EON само 6 месеца след представянето й на българския пазар. Платформата е разработена от United Cloud, център за иновации на телеком групата United Group, част от която е и Vivacom.

Българският оператор продължава да предлага и IPTV услугите си, но услугата EON набира популярност много по-бързо, особено пакетните предложения, заяви на среща с медиите Стоян Каранлъков, главен търговски директор на Vivacom. Анализът на поведението на потребителите показва, че 39% от абонатите гледат нелинейно съдържанието, като оценяват високо свободата да избират кога и какво да гледат, добави той. През миналата година делът на този начин на гледане е бил едва 17%. "Обемът от интерактивни функции на платформата EON, съчетан с огромния брой канали, превръщат услугата в любим инструмент за изживявания на всички в дома", заяви Каранлъков.

Услугата може да се използва с с пакетите Light, Full и Premium, като те осигуряват и високоскоростен достъп (съответно 100 Mbps, 500 Mbps и 1 Gbps) през оптичната мрежа на телекома, която поддържа скорости до 10 Gbps. Освен това EON може да се използва и през мобилно приложение или през уеб браузър, като приложението Smart TV App осигурява пълен набор от линейни канали и филми от видеотеката на оператора. Важна функционалност е наличието на детски профил, като платформата допуска само подходящо съдържание за тези зрители. Същевременно поддръжката на технологии за изкуствен интелект и машинно самообучение позволяват на платформата да дава препоръки за съдържание, съобразено с вкусовете и настроението на конкретния потребителски профил.

По данни на Vivacom, над 28% от потребителите използват услугата EON чрез мобилното приложение или през уеб, а на Smart TV App разчитат 14%. "Това означава, че услугата е удобна за потребителите, чието ежедневие е много динамично", обясни търговския директор на оператора.

"EON доказва, че наистина може да промени правилата на играта, особено по отношение на потребителското поведение, а това е голямо постижение. Достатъчно предизвикателно е да постигнем бързо увеличение на продажбите и да станеш разпознаваем с нова услуга в една силно конкурентна среда, но да промениш поведението на клиентите, и то за по-малко от шест месеца - е напълно различно измерение", коментира още Стоян Каранлъков. Той даде за пример дистанционото за EON приемника, което "разпознава" близост до потребителя и му сигнализира с примигване.

"EON не е само устройство, това е цялостна екосистема. Услугата може да се ползва и през смартфон, като приложението се поддържа и от трите операционни системи - Android, iOS и системата на Huawei", добави Любомир Малоселски - директор "Продукти и услуги" на телекома. Екосистемата включва ексклузивно съдържание, като от юни са добавени нови спортни канали, включително Eurosport 4K за всички за всички абонати на EON, DiemaSport3 HD (за клиентите на Diema Extra), както и National Geographic On Demand. Платформата предлага и спортни метаданни в реално време - статистика, състави, класирания. Тези данни могат да се видят както за футболните мачове, така и за тениса, за състезанията от Формула 1 и други спортове. "Ако потребителят закъснее за началото на мача, може да види, че е първият гол е отбелязан в 10-ата минута. Платформата му дава възможност да се върне точно в тази минута и да го види, а след това да избере дали продължи да гледа срещата, или да се върне към излъчването в реално време", даде пример Малоселски.

Освен спортното съдържание EON дава достъп и до повече от 15 000 заглавия, след като стартира преди 6 месеца с около 10 000, като новите филми са достъпни отново за всички абонати, без значение кой пакет за избрали. Самото устройство EON STB може да превърне всеки телевизор и в геймърска конзола.

Идеята за платформата EON се е родила през 2015 г., а търговският старт е през 2017 г., обясни Сърджан Дурджевич, главен изпълнителен директор на United Cloud - центърът за иновации на United Group. Целта ни беше да предложим продукт, подходящ за нашия регион, за да поддържа голям мащаб и да бъде адаптивен към всякакъв тип мрежи, всякакъв тип формати на съдържание и бизнес модела на United Group. Днес EON обработва повече от 50 000 видеоактиви и е използвана от повече от 1.5 милиона устройства всеки ден. Освен в България платформата е достъпна във всички пазари на Югоизточна Европа, на които оперира United Group, включително Сърбия, Босна и Херцеговина, Словения, Хърватия, Черна гора и Северна Македония, а току-що стартира и в Гърция. Предлага се и в световен мащаб чрез NetTV. През 2019 г. ЕON Smart Box печели престижната CSI Award за най-добро CPI устройство, добави Дурджевич. Той зави, че United Cloud отворя свой клон в София, за който ще бъдат търсени софтуерни разработчици, специалисти по потребителски интерфейси (UX), както и други специалисти, като планираният им брой е около 50.

"България е един от ключовите пазари за United Group, а и тук има много талантливи ИТ специалисти", коментира Дурджевич. Той добави, че скоро и у нас ще бъде стартирана услугата EON Connect, чрез която потребителите ще получат цялостен контрол върху интернет свързаността, настройките за сигурност и съдържанието на всички устройства в дома си. По този начин може да се коригира в реално време потреблението на децата.

50 хиляди потребители на Vivacom са станали активни абонати на интерактивната тв услуга EON само 6 месеца след представянето й на българския пазар. Платформата е разработена от United Cloud, център за иновации на телеком групата United Group, част от която е и Vivacom.

Българският оператор продължава да предлага и IPTV услугите си, но услугата EON набира популярност много по-бързо, особено пакетните предложения, заяви на среща с медиите Стоян Каранлъков, главен търговски директор на Vivacom. Анализът на поведението на потребителите показва, че 39% от абонатите гледат нелинейно съдържанието, като оценяват високо свободата да избират кога и какво да гледат, добави той. През миналата година делът на този начин на гледане е бил едва 17%. "Обемът от интерактивни функции на платформата EON, съчетан с огромния брой канали, превръщат услугата в любим инструмент за изживявания на всички в дома", заяви Каранлъков.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК