5G лидерите имат два пъти повече шанс да увеличат приходите си

5G лидерите имат два пъти повече шанс да увеличат приходите си

Поделението ConsumerLab на Ericsson очерта разликите между ранното внедряване на 5G и финансовата възвръщаемост

Владимир Владков
885 прочитания

Четири категории на 5G зрялост посочва новият доклад на Ericsson ConsumerLab, наречен 5G Pacesetters. Телекомите, които тепърва започват да внедряват технологията, са в категория 5G Explorers (компании, които все още проучват). Следващата група е кръстена 5G Potentials (компании с потенциал), като в нея попадат оператори, които разполагат с добри 4G мрежи, но не са далече от пускането на 5G оферти. Третата категория е 5G Aspirationals (амбициозни компании), които се стремят да подобрят удовлетвореността на клиентите си и имат амбициозни 5G цели. И накрая, най-високият клас е 5G Pacesetters (компании, задаващи темпото), като в него са телекоми, които "бързат" да осигурят превъзходно за пазара 5G покритие и производителност, но все още има накъде да се подобряват.

Точно тази категория на лидерите има средно 75% покритие на населението с 5G, скоростите за сваляне от мрежата са 270 Mbps, а средната достъпност на 5G мрежата е 14% или повече, обясняват от Ericsson. Компаниите в тази категория са много по-активни, когато става дума за разгръщане на нова мрежова технология като периферни изчисления с множествен достъп (MEC) и самостоятелни (SA) 5G мрежи.

Как Ericsson определя категориите за зрялост на 5G
Според проучване сред потребителите
1. Очакван пазарен лидер в 5G
2. Качество на мрежата в покриваната зона
3. Мрежово покритие
4. Качество на потребителската услуга
5. Видимост и качество на бранда
6. Устройства
7. Присъствие в търговския канал
8. Цени и ценова достъпност
9. Иновативни услуги
10. Иновативни тарифни планове, политики, гъвкавост, екстри
Според публично известни пазарни факти
11. 5G спектър и бизнес резултати
12. Качество на 5G мрежата в покриваната зона
13. Покритие на 5G мрежата
14. 5G устройства
15. Иновативни 5G услуги
16. Иновативни 5G тарифни планове, политики, гъвкавост, екстри

"5G лидерите, които могат да демонстрират способности да внедрят нови технологии, влияят върху възприятията на потребителите и са готови да инвестират в иновациите за 5G услугите, вече изпреварват конкурентите в надпреварата за нови възможности за приходи", каза Джасмит Сети, ръководител на ConsumerLab в Ericsson.

Всъщност според доклада 50% от 5G лидерите са увеличили своя месечен приход от един абонат (ARPU) с поне един процент през последните 12 месеца. Докладът твърди още, че 5G лидерите имат 3 пъти повече шанс да задържат клиентите си, отколкото телекомите в други три категории.

Не е изненадващо, че докладът препоръчва на операторите да инвестират повече в подобряване на 5G покритието. Той предлага стартиране на нови услуги като фиксиран безжичен достъп (FWA), подобряване на 5G маркетинга и продажба на по-скъпи 5G тарифи.

"Ангажиментът за технологично лидерство и качество на мрежата е ключът към отключване на ръста на приходите от CSP 5G чрез подобряване на основния потребителски бизнес, като в същото време се проучват нови бизнес възможности", казва главният технически директор на Ericsson Ерик Екудън.

Шведският оператор Telia явно е последвал тези съвети. Наскоро той обяви, че е избрал Nokia за доставката на 5G SA ядро за операциите си във Финландия. Компанията сключи подобни сделки с Nokia в Дания, Естония, Литва, Норвегия и, разбира се, в Швеция.

Според новата сделка Telia ще внедри облачния пакет и регистри на Nokia, като консолидира данните за абонатите в общо разпределено хранилище. В съчетание с RAN оборудването на Nokia ядрото SA ще поддържа нови 5G услуги като мрежови срезове (виртуални мрежи), както и по-бърза и по-надеждна свързаност.

A1 България обяви наскоро, че за радиомрежата (RAN) е избрала дългогодишния си партньор Nokia, a опорната мрежа ще бъде изградена с решения и експертиза на Ericsson. По този начин още през 2022 г. 5G мрежата на А1 ще заработи в самостоятелен режим (Standalone), при който комуникацията открай докрай преминава през 5G оборудване - от крайния потребител през радиомрежата и опорната мрежа до другия краен потребител.

Шестте стратегии, които използват 5G лидерите

5G лидерите споделят обща визия относно качеството на 5G мрежата, технологичното лидерство и иновациите на услуги. Те следват 6 стратегии, за да успеят на пазара на крайните 5G потребители.

Нови поглъщащи услуги

Наред с премиум ценообразуване въз основа на скоростта друг начин, по който доставчиците на услуги печелят от 5G, са пакетните абонаментни услуги с видео по заявка, както и нови "потапящи" 5G услуги и събития за потребителите. Проучването на ConsumerLab, проведено през май 2021 г., показва, че потребителите на 5G, изглежда, са доволни от скоростите на мрежата, но 70 процента са недоволни от иновативните приложения и услуги, включени в техния 5G план.

Много доставчици на услуги се опитват да въведат нови "потапящи" преживявания за своите потребители. Във Великобритания операторът EE е в уникална позиция като доставчик на 5G услуги, тъй като е и водещ доставчик на спортно съдържание. Когато стартира 5G, телекомът добави нови "потапящи" функции към приложението BT Sport. Това включваше 360-градусово гледане, видеочат на живо "Гледайте заедно" с приятели в режим на разделен екран и статистически данни и графики в реално време, прожектирани на терена с "Режим мениджър". Чрез добавяне на свързани с 5G функции към съществуващи популярни цифрови услуги, в този случай AR, доставчиците на услуги могат бързо да покажат как 5G може да подобри съществуващото изживяване.

Доставчиците на услуги в Азия, от друга страна, внимателно са разработили от нулата специфични за 5G приложения и услуги, като същевременно подобряват съществуващите услуги. SK Telecom в Южна Корея има разрастващо се портфолио от потапящи 5G услуги и платформи - особено нейната платформа за метавселена ifland. През април 2020 г. компанията стартира свое студио за заснемане на смесена реалност, наречено Jump Studio. След това, през юли 2021 г., популяризира социалната виртуална реалност (VR) чрез ребрандиране на платформата като ifland, която има за цел да се позиционира като основна платформа за метавселена в ерата на 5G .

През първия месец след стартирането на "метавселената" скоростта на изтегляне се удвои, а активните потребители се увеличиха с над 24%. Освен това, достъпът до основното съдържание на SK Telecom - FLO (стрийминг на музика), wavve (стрийминг на видео), V Coloring (звук при видеопозвънявания), пропуск за игри и/или книжарница (приложение) - всички те са включени в тарифните планове от висок клас 5GX. Въпреки че не са ексклузивни за 5G мрежата, клиентите на тези планове от висок клас 5GX могат да купят тези нови потапящи услуги на намалени цени. Не е изненада, че потребителите на SK Telecom съобщават, че са по-доволни от предлаганите иновативни услуги в сравнение с потребителите на други оператори.

Четири категории на 5G зрялост посочва новият доклад на Ericsson ConsumerLab, наречен 5G Pacesetters. Телекомите, които тепърва започват да внедряват технологията, са в категория 5G Explorers (компании, които все още проучват). Следващата група е кръстена 5G Potentials (компании с потенциал), като в нея попадат оператори, които разполагат с добри 4G мрежи, но не са далече от пускането на 5G оферти. Третата категория е 5G Aspirationals (амбициозни компании), които се стремят да подобрят удовлетвореността на клиентите си и имат амбициозни 5G цели. И накрая, най-високият клас е 5G Pacesetters (компании, задаващи темпото), като в него са телекоми, които "бързат" да осигурят превъзходно за пазара 5G покритие и производителност, но все още има накъде да се подобряват.

Точно тази категория на лидерите има средно 75% покритие на населението с 5G, скоростите за сваляне от мрежата са 270 Mbps, а средната достъпност на 5G мрежата е 14% или повече, обясняват от Ericsson. Компаниите в тази категория са много по-активни, когато става дума за разгръщане на нова мрежова технология като периферни изчисления с множествен достъп (MEC) и самостоятелни (SA) 5G мрежи.

Как Ericsson определя категориите за зрялост на 5G
Според проучване сред потребителите
1. Очакван пазарен лидер в 5G
2. Качество на мрежата в покриваната зона
3. Мрежово покритие
4. Качество на потребителската услуга
5. Видимост и качество на бранда
6. Устройства
7. Присъствие в търговския канал
8. Цени и ценова достъпност
9. Иновативни услуги
10. Иновативни тарифни планове, политики, гъвкавост, екстри
Според публично известни пазарни факти
11. 5G спектър и бизнес резултати
12. Качество на 5G мрежата в покриваната зона
13. Покритие на 5G мрежата
14. 5G устройства
15. Иновативни 5G услуги
16. Иновативни 5G тарифни планове, политики, гъвкавост, екстри

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК