Уеб идентификация и еднократен е-подпис в застрахователния сектор

Уеб идентификация и еднократен е-подпис в застрахователния сектор

Успешният пример от БОРИКА и ДЗИ за издаване на онлайн застраховки, отговарящи на законовите изисквания

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
1291 прочитания

Поведението на потребителите в дигитална среда се променя непрекъснато, а бизнесът търси нови начини да отговори на съвременните изисквания. Много компании възприеха онлайн модела за продажби и обслужване, включително застрахователният сектор, който изгради дигитални платформи и системи, за да бъде по-близо до своите клиенти.

КАЗУСЪТ:

ДЗИ е сред водещите компании в застрахователния сектор в страната. В ситуация на променени потребителски очаквания компанията търси решения за изцяло онлайн процес при предлагане на застраховки на своите крайни клиенти. Съгласно стриктните изисквания на Кодекса за застраховане, всички застраховки, с изключение на "Гражданска отговорност", е необходимо да бъдат сключени или по класическия метод с т.нар. мокър подпис на хартия, или с квалифициран електронен подпис (КЕП). Задачата пред ДЗИ е да предложи отдалечено идентифициране на клиенти и подписване на документи от разстояние, които да отговорят на законовите изисквания.

РЕШЕНИЕТО:

ДЗИ избра да интегрира услугите по уеб идентификация и подписване с еднократен облачен електронен подпис от БОРИКА в своя процес по издаване на онлайн застраховки.

Уеб идентификацията през браузър на компютър или мобилен телефон е без аналог в България и се предлага единствено от БОРИКА. Удобството за компаниите при този процес е, че крайните потребители не трябва да използват приложение или допълнителни компоненти. Необходими са им само интернет връзка и камера на избраното устройство.

Осъществяване на отдалечена идентификация през уеб браузър и подписване на документи с еднократен облачен КЕП

РЕЗУЛТАТЪТ:

През декември 2021 г. ДЗИ представи нов изцяло онлайн портал за закупуване на застраховки и за обслужване на щети, който осигури:

  • Първият в страната, съобразен със закона, процес по сключване на застраховки онлайн
  • Подобрено клиентско изживяване - клиентите получават желаната услуга изцяло дистанционно
  • Сигурност на данните, гарантирана от БОРИКА като Квалифициран доставчик на удостоверителни услуги.

МЕНИДЖЪРИТЕ ЗА ПРОЕКТА:



Милена Георгиева,
Директор "Дигитални проекти и трансформация", ДЗИ, част от КВС

"С внедряването на тази услуга основните ползи и преимущества са за потребителите. Сега те имат възможност да сключат застраховка посредством дигитален процес, без да се налага да посещават офис, нито да разпечатват документи. Благодарение на тази технология, процесът е изцяло онлайн от край до край и е напълно законосъобразен."



Мартин Орешарски,
Директор "Удостоверителни услуги",
БОРИКА АД

"Съвместната ни работа ежедневно доказва, че предоставянето на електронни услуги изцяло онлайн е възможно, от една страна, и че това се възприема положително от клиентите, от друга страна. Заедно с ДЗИ налагаме нов успешен модел на обслужване в застрахователния сектор."

Поведението на потребителите в дигитална среда се променя непрекъснато, а бизнесът търси нови начини да отговори на съвременните изисквания. Много компании възприеха онлайн модела за продажби и обслужване, включително застрахователният сектор, който изгради дигитални платформи и системи, за да бъде по-близо до своите клиенти.

КАЗУСЪТ:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК